2008. július 14., hétfő

Dsida Jenő: A gyöngék imája

Jó Uram, aki egyként letekintesz
bogárra, hegyre, völgyre,
virágra, főre, szétmáló göröngyre, -
Te tudod jól, hogy nem vagyok gonosz
csak nagyon-nagyon gyönge.

Mert pókháló és köd a szív,
selyemszőttes az álom,
pehelykönnyű és szinte-szinte semmi
s én erőtlen kezem
még azt sem tudja Hozzádig emelni.

De azért vágyaim ne dobáld a sárba,
ami az Óceánnak
legdrágább, legkönnyesebb gyöngye!
Hiszen tudod, hogy nem vagyok gonosz
csak gyönge, nagyon gyönge.



8 megjegyzés:

  1. Nezsuka! Nagyon szép! Jó éjt!

    VálaszTörlés
  2. Igen........Nem szeretném szavakba önteni.....Dsida után megszólalni...nagyon szürke!

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon szép, nem ismertem.

    ...sajnos sokan vagyunk "gyöngék"...

    VálaszTörlés
  4. Zizukám, örülök, hogy olyant tudtam hozni, amit nem ismersz.
    Pedig ez nagyon nehéz, tudom.

    VálaszTörlés
  5. Hiszen tudod, hogy nem vagyok gonosz
    csak gyönge, nagyon gyönge.
    Nagyon szép gondolat.

    VálaszTörlés
  6. Lehet, hogy a dobozainkban benne van az a kötet is, amiben ez a vers van.
    De most elmentettem a dokumentumaim közé, az "kéznél" van és lesz !
    KÖSZÖNÖM !

    VálaszTörlés