2007. június 17., vasárnap

Kakas töke pörkölt

Rating:★★★★★
Category:Other

HOZZÁVALÓK (4 személyre): 80 dkg csirkezúza, 20 dkg sertés velő, 20 dkg
kakas töke, 6 fej vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, 1 db sárga paprika, 1 db
paradicsom, só, bors, pirospaprika (ízlés szerint), csipetnyi majoránna, kevés
babérlevél, 1 dl vörösbor

A vöröshagymát kockára vágjuk, zsiradékon ( olaj v. zsír ) aranysárgára
pirítjuk, majd a megtisztított és összevágott csirkezúzával pirítjuk tovább.
A tűzről levéve pirospaprikával megszórjuk, majd pedig vízzel felöntve pároljuk.
Ízesítőként kevés babérlevelet, egy csipet majoránnát, őrölt feketeborsot és
zúzott fokhagymát adunk hozzá.
1 1/2 óra párolás után belerakjuk a kakas tökét, és további 1 órát főzzük.
Közben beletesszük a paradicsomot és sárgapaprikát.
A főzési idő kb. 2 1/2 - 3 óra.
Mielőtt a pörköltet befejeznénk, hozzáadjuk a tisztított sertés velőt, és készre
pároljuk.
Köretként házi tarhonya, galuska, kapros túrós csusza, stb. illik hozzá.
Fortély:
Mielőtt befejeznénk, ízét karakteresebbé tehetjük kevés vörösbor
hozzáadásával.

Jó étvágyat kívánok.

112 megjegyzés:

  1. De hol vegyek 20 deka kakastökét? Pedig azt mondják finom!
    Velő néha van de a másik! Azért a receptet vittem köszönöm, der,hogy a kakas tökével mi lesz?

    VálaszTörlés
  2. Gyere,nálunk a piacon lehet kapni!

    VálaszTörlés
  3. Ica, akitől kaptam ma, most, én is azt kérdeztem.... igaz méltatlankodtam 1 sort, mert ma még nem ettem és ilyen receptet olvastam! :D

    VálaszTörlés
  4. Pedig jónak igérkezik a recept , annyi biztos olyan éhes lettem!

    VálaszTörlés
  5. Akkor még hozok Tőle más receptet is!
    Van amit kifejezetten nekem talált ki :)

    VálaszTörlés
  6. Az egri kislányt meg meglátogatom ,ha arra járok és veszek kakastökét!

    VálaszTörlés
  7. Azt írja a kedves barátom:

    "Zúzás kakas töke pörkölt galuskával 1500.-
    Vadásztanyán lehet kapni."

    VálaszTörlés
  8. Akkor Vadásztanyára megyünk kirándulni!

    VálaszTörlés
  9. Nem egyszerűbb? És még mosogatni sem kell :D

    VálaszTörlés
  10. Én írtam megyek meglátogatni az egri kislányt! Mikor induljak?

    VálaszTörlés
  11. Állítólag 2 óránként indul.Mármint a vonat.Bármelyikkel.
    Gyertek addigra megnézem itt hol lehet ilyet készen enni! Én sem szeretek mosogatni.A vendégeim vagytok!

    VálaszTörlés
  12. "csizmát húzok várj egy csöppet?:))"

    VálaszTörlés
  13. Azért a lányok érdeklődését felkeltette a kakas ... :) !
    putto

    VálaszTörlés
  14. De mennyi kakas kell 1 pörkölthöz?

    VálaszTörlés
  15. hát több mint tyúkból egy jó tyúkhúsleveshez!:))
    Így jártak...

    VálaszTörlés
  16. De aranyos a Putto, csak most jöttem vissza, képzeld el hány kakaska bánná a mi pörköltünket!

    VálaszTörlés
  17. Én tudok egy sokkal egyszerűbb ételt, amit még egy herélt kakas is el tud készíteni (husvét után kerestem és találtam ezt a receptet):
    ---
    Sonkás tészta
    30 dkg sonka (vagy 40 dkg kolozsvári szalonna), 1 liter víz, fél kiló tészta, 1 nagyobb lábas (kb 3 literes)
    A sonkát (vagy szalonnát) apró darabokra vágom, kevés olajon jó közepesen átsütöm. Hozzáöntök egy liter vizet. Ha felforr a víz beleteszem a tésztát. Lefedem, időnként megkeverem! Ha elfogy a víz, kész az étel!
    Tálaláskor 1-2 kanál tejfölt teszek rá amikor a tányérban van! Savanyú uborkával, salátával még finomabb!
    ---
    Ajánlom agglegényeknek, kappanoknak, mert egyszerű elkészíteni, és csak 1 lábas lesz a mosatlan!
    Ajánlom mindenkinek, mert FINOOOM !!!

    VálaszTörlés
  18. Ez sem hangzik rosszul, de Nezsu tökei jobban tetszenek! :D

    VálaszTörlés
  19. Ha nekem lennének tökeim, tökfőzelék receptet hoztam völna!
    Azt meg úúúúúútálommmmmmmmm

    VálaszTörlés
  20. :D Egyet értek!!! Én is ÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚtálom!

    VálaszTörlés
  21. Én a tökfőzeléket is szeretem, de ez a kakasos sokkal finomabb...hajdanán ettem ilyet Bábolnán egy kis étteremben, ez volt a specialitásuk! Hmmmmmmmmm!

    VálaszTörlés
  22. Bábolnán volt elég nyersanyag hozzá!

    VálaszTörlés
  23. Ja úgy könnyű, ha kakasok közt él az ember! :D

    VálaszTörlés
  24. Kamasz koromban néztem végig először, amikor az állatorvos heréli a malacokat. Ő is elvitte a jussát, mondta, az az övé. :)

    VálaszTörlés
  25. Még sosem ettem se kakas... se malac.....-t

    VálaszTörlés
  26. És a spanyol vendéglőkben sem? Tudod, a vicc szerint attól függ mekkora adag tököt szolgálnak fel, hogy aznap az arénában ki győzött...

    VálaszTörlés
  27. Nem voltam spanyol vendéglőben, bár a viccet ismerem természetesen! :D

    VálaszTörlés
  28. Az oldalbordám vaolt, de fogalma sincs, mit evett. Rábökött valamire. Akár az is kólehetett. :)

    VálaszTörlés
  29. Nagy divat most a strucctojás rántotta. Milyen lehet abból egy tökpörkölt?

    VálaszTörlés
  30. Töklecsót ettem már... amikor rég drága volt a primőr paprika

    VálaszTörlés
  31. Én is megkóstoltam, mert nagyon dícsérték. Mit mondjak! Én imádom a lecsót, de az olyat, ami kétszer csíp. Ez a tökös, ez olyan nyúlós trugyis valami volt. Nem lopta be magát a szívembe.

    VálaszTörlés
  32. Akkor nem jól készítették....
    Nem eszem csípőset....

    VálaszTörlés
  33. Lehet, hogy nem volt a szakács a helyzete magaslatán. Én már csak megmaradok a lecsó ala Hercz különlegességnél.

    VálaszTörlés
  34. Amibe én beleszagolni sem fogok tudni

    VálaszTörlés
  35. A szagos számítógépet még nem találták ki. :D De bízzunk a technikai fejlődésben! :)

    VálaszTörlés
  36. Vagy az íz továbbítását interneten. Az sem lenne semmi!

    VálaszTörlés
  37. :) az evés-ivás terén biztosan nem fogunk összeveszni, hogy egymás elől elvegyük.

    VálaszTörlés
  38. Már keresgélek egy ideje, de nem találok semmit. :)

    VálaszTörlés
  39. Nem. De jó tudni, hogy ha akarnék sem tudnék. :)

    VálaszTörlés
  40. No majd ha felteszem a rozsdafarku fotóját, és megbíráéod Egyetlenem fényképészeti tudását! :)

    VálaszTörlés
  41. Bírálni én? Legfeljebb megcsodálom. :)

    VálaszTörlés
  42. :D a multkor majd bekapott, amikor tolmácsoltam neki szavaidat

    VálaszTörlés
  43. Igen? Jaj! Valami csúnyát mondtam?

    VálaszTörlés
  44. Valami optikai micsodát, akkoör még tudtam....

    VálaszTörlés
  45. De jó, hogy kihagy az agyam! Így nem tudom, legközelebb mint nem mondhatok, s beszélhetek nyugodtan össze-vissza.

    VálaszTörlés
  46. :D
    én akkor még tudtam mit mondtál (gondolom) ... vagy nem?

    VálaszTörlés
  47. Csak nehogy megint ugyan azt mondjam a képek láttán! Akkor egy életre elvágom magamat a lányod előtt! :D

    VálaszTörlés
  48. Pedig azért akarja felrakatni, hogy nézd meg... ám ahhoz be kéne kapcsolni az ő gépét is

    VálaszTörlés
  49. Igen? Az én kedvemért akarta fölrakni? Akkor muszáj megnéznem. Biztosan jó lehet a rozsdafarkú kép, ha kíváncsi a véleményemre. Én a jómúltkoriban fogtam egyet kézzel, és a kezemben van lefotózva. :)

    VálaszTörlés
  50. Csak nem lett túl jó. Fél kézzel fogtam a madarat, és fél kézzel fotóztam. :)

    VálaszTörlés
  51. Azért nem tettem fel mert mint írtam, nem lett túl jó a félkezesség miatt.

    VálaszTörlés
  52. És hol láthatom majd a lányod madarát?

    VálaszTörlés
  53. gondoom a madarak közé fogom tenni

    VálaszTörlés
  54. nem tudom.........de most beszélgetek skypen... bocs

    VálaszTörlés
  55. Herczog barátunk biztos kromatikus aberrációt emlegetett, szép magyar kifejezés. :)

    VálaszTörlés
  56. Az magyarul színi eltérés, ha jól tudom. Bevallom, nem tudom milyen csúnyát mondhattam. :)

    VálaszTörlés
  57. Ezek szerint egy profi fotóshoz van szerencsém a személyedben?

    VálaszTörlés
  58. Ez még mindig nem az a terület, amiben profinak érzem magam, de azért igyekszik az ember.

    VálaszTörlés
  59. És mi az, amiben profinak érzed magad?

    VálaszTörlés
  60. Az munkával kapcsolatos, nem untatnám vele a hölgyeket. Számítógépes tervezés. (CAD/CAM).

    VálaszTörlés
  61. A hólgy számítógépes kiadványszerkesztéssel foglalkozik, és látott már CAD programot

    Amennyiben ez az érthetetlen hölgy fogalom rám vonatkozik

    VálaszTörlés
  62. Építészeti, gépészeti, elektronikai, vagy valami egyéb? A lámyok most nincsnek itt. ?D

    VálaszTörlés
  63. Nezsu, Te álmos vagy. Ki beszélt érthetetlen hölgyről ?
    Gépészeti tervezésről van szó.

    VálaszTörlés
  64. Bocsánat, mit szeretnél helyette hallani ?

    VálaszTörlés
  65. Gábor. Nem is gondolnád, de Nezsu mindennel foglalkozott már, amit eddig sikerült felhoznom a beszélgetéseink során. És gondolom azzal is, amit nem. :)

    VálaszTörlés
  66. nem, sosem vezettem autót, traktort, villamost, lovaskocsit
    Nem szereltem villanyt, nem építettem számítógépet, kisvasútat

    VálaszTörlés
  67. Jegyzed, Gábor? Minden egyebet viszont csinált! :D

    VálaszTörlés
  68. :* Gábor visszavonult megfigyelő helyzetbe.

    VálaszTörlés
  69. Nezsu. Igaza volt Gábornak, és a kromatikus abberációt emlegettem a lányodnak? Vagyis neked?

    VálaszTörlés
  70. Már nem emlékszem rá... inkább valami olyant, hogy ne a géppel állítson valamit, hanem az optikával csak

    VálaszTörlés
  71. Ja! Biztos a digitális zoomot szidtam, és az optikai zoomot dícsértem. :)

    VálaszTörlés
  72. No látod, ha ketten összefogunk, mindent kiderítünk! :D

    VálaszTörlés
  73. És az én katalizátor szerepem ?

    VálaszTörlés
  74. kiám... még azt is, mit mondtál nekem pár hónapja! :D

    VálaszTörlés
  75. Gábor! Nélküled ez az újrafelfedeztés nem jött volna létre! :)

    VálaszTörlés
  76. Már biztos. Elkezdtem malac módra gömbölyödni. :)

    VálaszTörlés
  77. A katalizátor marad fogyás nélkül, s nem Te volál az, hanem Gábor

    VálaszTörlés
  78. Jajj! Az a fogyás! Ezt nem fogtam. A katalizátor nem fogy, nem is gyarapszik. A mi kataéizátorunk sem gyarapodott?

    VálaszTörlés
  79. Kezdem elveszteni a fonalat ezzel a virágnyelvvel. Súgjon nektek a déli szél. :)

    VálaszTörlés
  80. Nincs itt virágnyelv.... csak azért mégsem felejtettem el még mindent

    VálaszTörlés
  81. De tatu tudja, hogy minek tanítottak ifjúkoromban

    VálaszTörlés
  82. Mondtam, hogy Nezsu mindenhez ért...

    VálaszTörlés
  83. Úgy, de úgy meghívatnám magamat egy multys KTP-re! :)))

    VálaszTörlés
  84. Azt hittem, te vegetáriánus vagy. :)

    VálaszTörlés