2007. június 5., kedd

Himnusz

Radnóti Miklós

Gyökér vagy és törzs
teli lomb s gyümölcs,
hűs fuvallat vagy
s meleg nap érlelő,

kötöző gyökér,
iramodó vér,
vékonyszárú törzs,
széllel barátkozó,

karom lombja vagy,
karomba szaladj,
mellem virága,
szívemen takaró,

ébresztő napom
s napos hajnalom
lombom gyümölcse,
mellettem ébredő,

mellettem alvó,
szívemre hajló
jó nyugalom vagy,
csöndesen dobogó,

szépszavú forrás,
kezdő sikoltás,
szárnyas lehellet,
lélekkel szálldosó,

árnyékban éles
fény vagy és ékes
árnyék a fényben,
s felhő is, füstölő,

csukódó pillán
utolsó villám,
nyíló testeddel
karolón ringató.

Te harcon áldás,
búvó mosolygás,
aki a földön
régen fehérlő
csontjaimban is majd
ott bújkálsz mindörökkön.


4 megjegyzés:

  1. Honnan tudtad, hogy szeretem Radnótit? Köszönöm, már olyan rég nem olvastam őket,

    VálaszTörlés
  2. Nem tudtam, de én nagyon szeretem:)
    Valami, ami összeköt, s semmi mi elválaszt:)

    VálaszTörlés
  3. Zsu! Te egy kincs vagy,
    Nekünk ilyeneket adsz,
    Tudatlanul minket ne hadj,
    Köszi, hogy sose lankadsz!

    VálaszTörlés
  4. Ez szép vers volt (azért is) mézecske (hisz a sört nem szeretem),
    viszont a verseket nagyon!
    Köszönöm

    VálaszTörlés