2008. március 12., szerda

József Attila: Thomas Mann üdvözlése

Hamár eszembe ötlött egy vido kapcsán. Íme a teljes vers:

------------------------------------------------------------------------

Mint gyermek, aki már pihenni vágyik
és el is jutott a nyugalmas ágyig
még megkérlel, hogy: „Ne menj el, mesélj” -
(igy nem szökik rá hirtelen az éj)
s mig kis szive nagyon szorongva dobban,
tán ő se tudja, mit is kiván jobban,
a mesét-e, vagy azt, hogy ott legyél:
igy kérünk: Ülj le közénk és mesélj.
Mondd el, mit szoktál, bár mi nem feledjük,
mesélj arról, hogy itt vagy velünk együtt
s együtt vagyunk veled mindannyian,
kinek emberhez méltó gondja van.
Te jól tudod, a költő sose lódit:
az igazat mondd, ne csak a valódit,
a fényt, amelytől világlik agyunk,
hisz egymás nélkül sötétben vagyunk.
Ahogy Hans Castorp madame Chauchat testén,
hadd lássunk át magunkon itt ez estén.
Párnás szavadon át nem üt a zaj -
mesélj arról, mi a szép, mi a baj,
emelvén szivünk a gyásztól a vágyig.
Most temettük el szegény Kosztolányit
s az emberségen, mint rajta a rák,
nem egy szörny-állam iszonyata rág
s mi borzadozva kérdezzük, mi lesz még,
honnan uszulnak ránk uj ordas eszmék,
fő-e uj méreg, mely közénk hatol -
meddig lesz hely, hol fölolvashatol?...
Arról van szó, ha te szólsz, ne lohadjunk,
de mi férfiak férfiak maradjunk
és nők a nők - szabadok, kedvesek
- s mind ember, mert az egyre kevesebb...
Foglalj helyet. Kezdd el a mesét szépen.
Mi hallgatunk és lesz, aki csak éppen
néz téged, mert örül, hogy lát ma itt
fehérek közt egy európait.


1937. január eleje

47 megjegyzés:

  1. Köszönöm, hogy eszembe juttatad, " fehérek közt egy európait" Manapság időszerűvé vált bizony ez az idézet !

    VálaszTörlés
  2. Judit, örülök, hogy Te is így látod :)

    VálaszTörlés
  3. "az igazat mondd, ne csak a valódit,"
    Szerintem az ominózus videóban éppen az igazat láthattuk.Nagyon is igazat.
    Nekem egyértelműen úgy tűnt, hogy ehhez
    "de mi férfiak férfiak maradjunk
    és nők a nők - szabadok, kedvesek
    - s mind ember, mert az egyre kevesebb..."
    lehet, hogy már túl késő. Az igaz, hogy mind szép, és jó.
    De az a bizonyos húr csak egy darabig feszíthető. Ezt lenne már ideje észre venni. Egyoldalú megértést nem lehet elvárni mindig.Erről is volt szó a videóban- többek között.

    VálaszTörlés
  4. Nemcsak, de ezt valószínüleg sohasem fogod megérteni :(

    A rasszizmus, a provokáció, a gyűlölet sütött abból a videóból.
    S egy olyan ember mosolygós szájából, aki magát hazafinak vallja.

    Ha AZ hazafi, akkor inkább én nem akarok az lenni.

    Ha valaki, aki azt mondja, hogy tót felmenői ellenére magyarnak vallja magát, milyen jogon kérdőjelezi meg mások magyarságát????

    És még sok sok kérdés merült fel bennem József Attilával egyetemben.

    S a kiragadott idézeted szerint valóban, valóban késő, amíg ilyen mosolyogva lehet másokat bántani.

    Nekem ezt a sort idézte meg a látott:

    "honnan uszulnak ránk uj ordas eszmék,"

    VálaszTörlés
  5. Én megértettem, amit a közíró mondott. Sok mindenben egyet is értettem vele. Sőt, kifejezetten igazat adtam neki bizonyos tekintetben.
    De Te megértetted-e, amit a "mosolygós szájú" mondott? Szerintem elég világosan fogalmazott, úgy tűnt, hogy vitapartnere fel is fogta a mondókája lényegét.

    Hogy honnan az ordas eszmék? A választ megleled a felvételben. Erről beszél egyfolytában az a fiatal ember. :
    Ha valaki, aki azt mondja, hogy tót felmenői ellenére magyarnak vallja magát, milyen jogon kérdőjelezi meg mások magyarságát????" Ő magyarnak vallja magát- származása ellenére. Minden porcikájában. Nem kérdőjelezi meg a másik magyarságát, csak feltett egy igen fontos kérdést: vitapartnere identitásáról érdeklődött.
    Én próbáltam elfogultság nélkül nézni, és hallgatni a felvételt. A vörös csillag védelmezőjén kívül szerintem mindegyik nagyon is jó érveket tett le az asztalra.
    És nagyon is ideje lenne ezeket a kérdéseket egyszer, s mindenkorra tisztázni, és valamiféle kompromisszumot kötni. Különben ki tudja, mi lesz a vége, megint?

    VálaszTörlés
  6. Feltehetően nem tudod, de József Atilla ordas eszméktől való félelmét az az ideológia váltotta ki, amelyet ez az újfasiszta, neonáci, hungarista (választhatsz, mert egy eszmerendszer) váltott ki belőlem.

    Megkérdőjelezte, de azt hiszem elég annyi, hogy ezt nem lenne szabad engedni! (saját vélemény!)

    Mégegyszer nem történhet meg, hogy BÁRKIT hite, vallása, politikai nézete miatt BÁRKIK meghurcoljanak, lágerbe (akár a Gulag az, akár Auschwitz az) zárjanak, megöljenek, kiközösítsenek, szemétkosárba dobjanak!!!!!!!!!!!!!!!.


    VálaszTörlés
  7. Feltehetően tudom. Kedves Nezsu, javaslom, olvasd el ezt:
    http://ivadyeva.multiply.com/journal/item/20
    Csak, hogy tudd, mit gondolok erről.

    Feltehetően Te pedig nem ismered Spiró György: Jönnek című "művét". De említhetném Eszterházy: Hogyan gondozd a magyarod című rettenetét. Nem illeszteném ide, mert olyan gusztustalan, hogy elmenne az ebédtől az étvágyam.
    Ja! Állítólag Eszteházy Kossuth díjas művész.

    VálaszTörlés
  8. Az idézett oldal, pont ugyanaz, mint amit az elébb felsoroltam....

    másfél napra nekem elég volt az a video!

    VálaszTörlés
  9. Valóban, én csupán azért mondtam, mert mintha egy olyan skatulyába dugtál volna, amilyenbe egyáltalán nem passzolok.
    Az említett "műveket" pedig pontosan az identitás kapcsán idéztem ide.
    Elég kettős az a mérce, amelyik csak az egyik dolgot ítéli el. Említett irományok pontosan azok a provokációk, amikkel naponta szembe kell néznünk, és európaiként elviselnünk. De pl. a márc. 15.-i ünnepségről kitiltott történelmi zászlók ugyanilyen provokációk. Kérdés: meddig lesz türelem mindehhez.
    Félő, hogy nagyon nem lesz jó vége. És ezt tiszta jó szándékkal mondom.

    VálaszTörlés
  10. Hát igen, félő, hogy megjelennek, megerősödnek a bakancsos feketeruhás legények, s válogatás nélkül fognak mindenkit (pontosan nem is tudom, a Dunába lőni? mert a volt magyar táborok már beépültek..), aki nem azt a nézetet vallja amit ők, nem... nem is kell, hogy nézetellentét legyen, elég lesz, ha ráfogják: nem "igazi" magyar.

    Talán még nem késő megállítani őket.

    VálaszTörlés
  11. Ezt meg a Major Tamas eloadasaban hallottam . Nagy elmeny volt.

    VálaszTörlés
  12. Csöcsike én is hallottam Major Tamással :)

    VálaszTörlés
  13. A fiatalember és az író között valódi párbeszéd volt. Szerintem figyeltek egymásra. A Suszter mindenre magasról..., neki csak sajátmaga számít...a Vajnay jól felkészült, de nem az ember beszélt belőle, hanem a lexikon. Szerintem fel kellene vállalni ilyen párbeszédeket, mivel ez az egész egy kicsit kiengedte a gőzt, ami feszül a társadalomban...
    Az orosz megszállás dolgai tényleg túlságosan szőnyeg alá van söpörve... Ezzel automatikusan kiváltja a másik katasztrófa becsmérlését... Ezzel nem nyer jogot semmire a szélsőjobb, és túlkapásaival el is éri, hogy mindenkit elrémisszenek és tiltakozást váltsanak ki...

    VálaszTörlés
  14. Hogy a szemét a szőnyeg alá van söpörve, nem jogosít fel engem, hogy előbányásszak egy kupac új szemetet, s azt az arrajáró arcába öntsem.

    A fiatalember provokált.
    S nem érdekelte igazán (addig), a szőnyeg alá sepert, amíg, aki az arcába kapta a szemetet, nem kérdezett vissza.
    S ez nem "párbeszéd" volt. Az nem olyan, mint ahogyan ott történt.
    A többi rendben.

    VálaszTörlés
  15. Ez gőzkiengedés volt, Bongóc jól mondja. Mint láttátok, a műsorvezető hagyta, hogy végre egyszer mindenki kibeszélje magából, ami a szívét nyomja. Közel egy óra, vágatlanul. Igen, szerintem is több ilyen kellene.
    Talán az író most gondolkozott el életében először arról, miért fáj sokunknak pl. az egyik legősibb magyar jelképünk folyamatos gyalázása. Vagy a zászlónké.
    Én megértem a másik oldalt is, éppen ezért mondom, hogy sürgősen valami kompromisszumot kellene találni, különben félő, hogy tényleg az a világ jön, amiről Nezsu beszélt.
    Higgyétek el, tényleg a jó szándék vezérel, mert naponta látom, és hallom, hogy egyre erősödik a szélső jobb, és félő, hogy átfordul valami megállíthatatlan, kezelhetetlen dologgá. Én sem szeretném ezt.Ma is olyan embertől hallottam ultra szélsőséges megnyilvánulást, hogy azt hittem, elájulok...Véleményem szerint ez egy mesterségesen szított hidegháború, és nálunk- éppen az ősi jelképeink miatt igen komoly táptalajra talált.
    De higgyétek el, én is VALAMIÉRT lettem ilyen. Radikális, vagy nacionalista, nyilván majd Ti úgyis megmondjátok. Én csak egy magyar ember vagyok. Nem magyarabb bármelyikőtöknél. Szeretem demonstrálni is ezt: különböző viseletekkel, olykor az öltözékemmel, a hétköznapjaimban előforduló tárgyakat, díszeket tudatosan úgy válogatom, hogy azzal is kifejezzem a hazám iránt érzett szeretetemet.
    Egy gyerekeiért aggódó anya vagyok, tele kételyekkel a gyermekeim jövőjével kapcsolatban. Egyre feszültebb, és ingerültebb, amit a tehetetlen düh vált ki belőlem, mert nem tudom megvédeni őket a rájuk váró iskola bezárástól.
    És mindezért naponta a szélsőséges,a nacionalista, és még durvább kifejezéseket ragasztják rám. Pedig nem vagyok az. Csak ELEGEM volt ebből az egész cirkuszból.
    Elegem volt abból, hogy naponta mentegetőznöm kellene, csak mert ilyen vagyok, így öltözök, így gondolkozok.
    Magyar vagyok. Magyarnak születtem. Szeretem a hazámat. És nem szeretem a bélyegeket. Ennyi.

    VálaszTörlés
  16. Talán annak is kezd elege lenni, akinek a hozzátartozóit egy eszme nevében megölték.

    NEM kellene szándékosan megbántani SENKIT.

    KEzdjük elöször magunkkal.
    S ha majd MINKET nem érdekel a másik bőrszíne, kora, neme vallása, ám mivel magyarul beszél, érez, gondolkozik elfogadjuk ugyanolyan magyarnak, mint mi vagyunk, tettünk egy picike lépést a változás felé.
    Ha a múlt század egyik terrorisztikus eszmerendszerendszerét sem fogadjuk el, elitéljük, tettünk egy picike lépést a változás felé.
    Ha elsősorban nem az indulataink vezérelnek, és nem mondjuk, hogy zsidók (bolsik --- olyan úgy sem volt az elmúlt 30 évben) szemétkosárba, sőt, ha valaki ilyesmit mond, zsigerből elutasítjuk, tettünk egy picike lépést a változás felé.

    De addig csak a gyűkölködést látom, s mindazokat, akik semmilyen terrort nem fogadnak el (engem biztosan) elrémíszt az ilyes viselkedés.

    VálaszTörlés
  17. Egyébként: én hordhatnám egyedül az engem jogosan megillető csillagot, amit akkor hordtam, amikor a legnagyobb vallásüldözés volt (1956 előtt).

    VálaszTörlés
  18. Nezsu, ki fogadja el a múlt század bármelyik terrorisztikus eszmerendszerét? Ki nem állom azokat a "számháborúkat", amik arról szólnak, hogy 500, vagy "csak" 460 ezer zsidót hurcoltak, vagy öltek meg. Ha egyetlen ember is meghalt őrült eszmék, vagy a származása miatt, mindig is mélyen elítélem.Ugyanez vonatkozik a másik oldalra is: volt 100 millió áldozata a kommunizmusnak, vagy nem volt annyi?Teljesen mindegy. Emberek életéről van szó.
    Viszont nem kellene a magyar nemzetet mindenáron bűnös nemzetté nyilvánítani. Én nem vagyok bűnös. És minél jobban kívánják, hogy bűntudatom legyen, annál inkább válok indulatossá. Tehát az ok-okozat részemről nagyon kézenfekvő.

    VálaszTörlés
  19. Nem Te vagy a bűnős, ám az aki provokál, az igenis az!
    Aki mást megbánt, az az!
    Aki egy műsorban (ahol tudja kik lesznek a beszélgetőpartnerei), OLYAN pólót vesz fel az, az igenis az!

    Aki megpróbálja feléleszteni a (nyilas, náci, hungarista -- tetstszés szerint lehet válogatni) eszméket, az igenis az!!!!

    NEkem sincs bűntudatom, neked miért lenne, ha mindkét eszmerendszert elitáled?

    Egyetlen ember értelmetlen halála is BŰN! Tudjuk.

    VálaszTörlés
  20. Ami nagyon szörnyű volt a Budaházitól, ahogy a magyarságáról nyilatkozott. Miért kellene ellenefordulni, letagadni az ősök származását az igaz magyarságtudathoz. Sokan vagyunk, akik már nem tiszta magyar fölmenőkkel számolhatnak, kevesebb az aki igen. De ő könnyedén kardélre hányja a fölmenőket is, ha kell a magyarságának bizonyítékára. Hazaszeretet. Eeeeeeez????

    VálaszTörlés
  21. Furcsa. Nekem abból, amit Budaházy mondott a magyarságról, az jött át, amit Budaházy mondott a magyarságról. Nem hinném, hogy ne értettétek volna.Azért mesélt mindarról, mert naponta akarnak bennünket erre kényszeríteni( elfordulás a magyarság tudattól. Magyarkodók, ősmagyar vadbarmok, mélymagyarok, és ki tudja, mennyi aljasságot vágnak a fejünkhöz.)
    Nagy kár, hogy kardélrehányást mondott, így innentől kezdve megint nem a lényegről esik szó.
    Nincs olyan, hogy 100% magyar. Mindenki családfájában igenis valahol lehet találni szlovák, szerb, horvát, vagy ki tudja, hány féle népek vérvonalát is. A 100% a magyar identitás tudattól van. Nem genetikai kérdés. Szív-agy harmónia kérdés.

    "Ki a magyar hát, cimbora?
    Te, vagy én? Vagy a harmadik?
    Nosza döntsük el szaporán,
    míg el nem süllyed a ladik!

    Ragadjunk hát lapátot, csákányt,
    evezõt! Ebura fakó!
    Így csináljuk már ezer éve,
    ez hát nekünk való!

    Aztán , ha majd holt tetemünket
    kiveti a víz a partra:
    magyar leszel Te is, én is,
    a harmadik is, mind, mind, kit halva,
    bevert fejjel, némán, gyászban
    fektethetünk a ravatalra."
    Az általatok -is- fasisztának bélyegzett Wass Albert egyik versét hoztam ide. Azt hiszem önmagáért beszél. Wass is kb. annyira volt fasiszta, mint én.( Bongóc, kérlek, ne másold ide azt a nagyon hosszú írást Wass nyilasbarátságát igazolandó, amit már két oldalon is kénytelen voltam végig olvasni! Köszönöm.)

    VálaszTörlés
  22. Ok. Ha így van, ahogy mondod, akkor miért volt baj, hogy az író magyarnak is, zsidónak is vallotta magát? Mert Budaházy (ezek szerint y-nal) nagyon zokon vette... Mit kellene csinálnia az írónak eltagadni, eltitkolni a származását? Nem lehet valaki egyszerre zsidószármazású és magyar?

    VálaszTörlés
  23. Nem.Nyilván. Ezt senki nem akarja. Csak egy nagyon lényeges dolgot szeretett volna kidomborítani Budaházy. Nevesül:Ki-minek érzi ELSŐSORBAN magát ebben az országban.
    Elmeséltem már itt egy helyen, de ha nem haragszol, Veled is megoszotanám egyik friss élményemet. Szintén Echo Tv( nagyon jó csatorna) Földesy Margit: Keresd a Nőt c. műsora. Vendég: Bódy Margó, tudod, a Guszti felesége. Nagyon kedves, szimpatikus teremtés- szerintem. A beszélgetés alatt folyamatosan élesen kettéválasztva beszél magyarokról, és cigányokról. Egy idő után a műsor vezető rá is kérdez: Miért választod mindig ilyen élesen külön a kettőt? Te nem vagy magyar?
    "NEM. ÉN CIGÁNY VAGYOK, AKI MAGYARORSZÁGON ÉL."
    Nem hiszem, hogy kellene bármit ehhez hozzátennem. Nyilván Budaházy is erre volt kíváncsi.

    VálaszTörlés
  24. Csengele, megint általánosítasz! ("Az általatok -is- fasisztának bélyegzett Wass Albert")

    Hol olvastál, láttál tőlem pl. ilyent.

    Azt elismerem, hogy azt mondtam, hogy nem tudom, ellentmondóak az írások.

    Ha nem volt az, nem az fogja rehabilitálni, hogy itt (vagy bárhol) mondogatjuk.
    Ha pedig az volt....

    Nem minden műve tetszik egyetemesen (nekem), s szerintem vannak nála mívesebb erdélyi írók.

    VálaszTörlés
  25. Budaházy egy ökör, már megbocsáss!
    Ebben az országban MINDENKI magyar, aki magyarul gondolkizik....
    Elsősorban is és másodsorban is!

    Aztán lehet persze pártelkötelezett, vallásos (ki-ki a maga vallása szerint, hisz tudjuk, mindegy, EGY az Isten).

    Borzasztó csatorna, s én ezután sem fogok tévét nézni.

    VálaszTörlés
  26. Hehe,,, Budaházi, mint magyar nemes... csak most vettem észre, hogy leírtam :D

    VálaszTörlés
  27. A tévé nálunk is csak porfogó!:))
    Jóóóó! Miért tartotta Budaházy számon a saját nemességét? A paraszti származás már nem teljesen magyar? Vagy minimum ha az őseit hányja kardélre. A nevezett bajnak minősítette, hogy az író a zsidóságát elismeri és felvállalja... Mintha ezzel magyarságából venne el...
    Nem tudom hol, de mostanában olvastam valahol. "Ha az egyik gyertya meggyújt egy másikat ez nem vesz el a lángjából semmit..."

    VálaszTörlés
  28. S tette mindezt a keresztényi megbocsátás szellemében....
    néha félek, mi mindent lehet tenni őseim hitének a zászlaja alatt :(

    VálaszTörlés
  29. Igen, de ezek a hitek, mint tudjuk....:(

    VálaszTörlés
  30. Nekem még az aktuálpolitikáról is vers jut az eszembe.....
    Most épp ez:
    "Dunának, Oltnak egy a hangja..."

    VálaszTörlés
  31. Mert? Romániai? Erdélyi vonatkozásban?
    Asszem kimaradtam valamiből... Ady verséből vagy 4 sort ismerek...
    Vagy az összetartozás... mert valahogy úgy folytatódik, hogy :Úgy találkozunk mi is... Valami ilyesmi...:((

    VálaszTörlés
  32. Az Echo Tv a legnézhetőbb csatorna ma Magyarországon, nekem.

    Nem hinném, hogy ökör BudaházY. Meghallgatnék egy fél órás vitát köztetek. Bár nektek nyilván lealacsonyító egy ilyen magyar paraszttal, vagy nemesi származású ökörrel szóba állni.
    Budaházy vágatlanul, Youtube. Csak, hogy halljatok tőle néhány összefüggő mondatot anélkül, hogy valaki beleszólna, és más irányba vinné szándékosan a mondani valóját.( Ha már nem tv-ztek.)
    Mit beszélsz itt keresztényi megbocsátásról? Fogalmad sincs, miről beszél, amikor hitről, vagy kereszténységről szól. Azt sem tudod, ki ez az ember. Nem látsz ki az előítéleteid mögül.
    Mint ahogy engem is lehordtatok, és valami sötét csuklyás bűnözőnek festettetek le, kb. ugyanaz a rajz, jelen pillanatban.
    Ahogy Zatos simán legizmóz, az is milyen jellemző. Pedig, ha szembe jönne az utcán, még az is lehet, barátságosan rám mosolyogna. De semmi esetre nem gizmózna le, a nyakamat merném rátenni.
    Budaházy mondott valami lényegeset Vajnainak is. De úgy látszik, csak azt hallatok meg, amit akartok. Elég szeklektív a hallásotok, már ne is haragudjatok.

    VálaszTörlés
  33. Vajnay is y-nal írja...
    Egy jobbostól hallottam: A Budaházy-félék járatják le a magyar jobboldalt és a magyar jelképeket. Ő mondta, hogy nem 100%-os a srác idegrendszere....
    Ami a mi szelektív hallásunkat illeti... elismerem... hajlamos az ember rá... Te is?

    VálaszTörlés
  34. NEm szelektív kedves... ám a látott műsor az bizony nem hozta meg a kedvemet nézni.

    Magyar nemességet a magyar nemesek a magyar királytól kaptak. S a kiemelt y-nos nem egészen úriember lelkesen dicsekedett tót őseivel.
    Akiket akár ki is írtana, ma már annyira magyar.

    Természetesen szelektív... tulajdonképp az első 10 perc után abba akartam hagyni, amokot a pólóján büszkén hordott ocsmányságot megláttam. Ezekután nekem bárji bármit monhat a magát nemesnek kikiáltóról.

    Az én őseim földművesek voltak, ha jól megnézted a képtáramat, láthatod.

    S én büszke vagyok rájuk!

    VálaszTörlés
  35. Most komolyan elgondolkoztam, ideírjam-e, mit gondolok.
    A becsületes nevem: Nagy. Hogy azért ez, mert az őseim nagy tetteket hajtottak végre, vagy termetük miatt lett ez a nevünk, nem tudom.( Ha ilyen "szabadságharcos" tipusúak voltak, mint én, talán előbbi.:D
    A küllemem alapján nyugodtan lehetnék- csak szerényen, mint a nyagyok:D) Ettől még lehetek paraszt.
    A legőszintébb véleményem: még vagy ezer Budaházy kellene. Ő nem náci. Egyszerűen egy magyar ember, csak hagyják már végre, hogy az legyen, mást nem akar. Egyébként szarik a továbbiakban a binyevnyicára.

    VálaszTörlés
  36. http://csengele4.multiply.com/links/item/12
    Az oldalam nyitott, bárki, bármikor megnézheti. NEKEM nincs semmi rejtegetni valóm.

    VálaszTörlés
  37. Ide nyugodtan leírhatod a véleményed, mint bárki más is, aki nem trágár, sértő, s a vitapartnert nem minősítő.
    Hisz beszélgetünk.
    Akkor már csak egyet kérdek: Honnan veszi a bátorságot BÁRKI, hogy más embereket vallásuk, vagy egyéb jelük miatt a szemétkosárba hajítana?

    Most nem a múltról, a jelenről van szó! S nem keverek ide szándékosan ideológiákat.

    S ha holnap úri kedve úgy hozza, akkor a pólóján valami cigány jelképpel söpri a szemétbe a cigányokat?

    S azután kik jönnek?

    Opp ez több kérdés lett.
    Marad az eredeti kérdésem: Honnan veszi a merészséget, bátorságot, hogy globálisan lesöpörjön bárkit is akár csak a föld egy pici szegletéről is?

    Ui. tudom, szerencsére ez még csak szándék. Hál Istennek!

    VálaszTörlés
  38. Nezsu. Lassan mondom, hogy végre megértsd: Az ominózus póló szán-dé-kos pro-vo-ká-ci-ó volt. Hogy mire?
    Említettem már Spiró György kiváló remekművét pl. Akarod, hogy mégis ide hozzam? De ez csak egyetlen példa lenne. Válasz arra, hogy naponta köpködik pl. a Turult, ami képzeld: Budaházynak, és nekem, sőt, még egy nagy csomó embernek fontos, és szent. Vagy a zászlót, az Árpád-sávost. Lefasisztáznak bennünket, ősmagyar tuloktól kezdve mindenféle lekicsinylő jelzőkkel illetnek,naponta szembe köpnek minket a saját hazánkban. Mert valamit képviselünk, ami nekünk nagyon fontos. A magyar nép hagyományait őriznénk, és élesztenénk fel elsősorban.S nem ettől reméljük a szebb jövőt. Évtizedeken át semmit nem tudtunk a saját történelmünkről. Aki ma nem a finnugrizmust élteti, megbélyegzik. Pedig gyenge az egész elmélet, de az, aki ezzel mer egyáltalán foglalkozni, kiteszi magát a legsértőbb, legaljasabb megjegyzéseknek. Szemétkosárba kívánják dobatni velünk mindazt, ami nekünk érték. Lehet, hogy nem nálunk van az igazság. De mi igaznak hisszük. Senkit nem zavarnánk, ha hagynák nekünk, hogy szeressük ezeket a történelmi relikviákat, ereklyéket, vagy Uram bocsá' totemeket.E helyett igenis a földbe döngölik a Kendék, és a hozzájuk hasonló megmondó emberek naponta a magyarság- tudatunkat, mindenről finnyás, nagyképű ítéleteket mondanak. Pedig sokáig a kutya nem szólt hozzájuk. De egy idő után ELÉG.
    Minderre volt válasz a póló. Szerintem is túlzás volt, de nyilvánvalóan ez is volt a szándék vele.
    Budaházy egy hagyományőrző magyar ember, és teljesen távol áll tőle a nácizmus. De ki kell forgatni mindenkit az emberi mivoltából, mert ez is a cél. Hát jelentem, sikerülni fog. De miért jó ez? Kinek jó ez?
    Nem Budaházy gerjeszti. Éppen a másik oldal célja életben tartani az antiszemitizmust mindenáron. Egy ocsmány játékot űznek velünk, magyarokkal. A mai napon legalább fél tucat emberrel beszéltem, akik egybehangzóan azt mondták: ennek semmi jó vége nem lesz.
    Ezért igenis, továbbra is azt mondom, keressük már meg végre azt az átkozozott közös pontot, amíg nem lesz késő.A hülye politikusainktól függetlenül. Nem akarom elhinni, hogy nincs semmi, ami kiindulási pont lehetne.
    Nem, én nem erre a vitára gondoltam. Csak már ebből szőttem tovább a gondolatomat. Nekünk, nőknek kellen kezdeményezni valami konszenzus-félét, mert ha megint a férfiakra bízzuk, abból csak ismét baj lesz.

    VálaszTörlés
  39. Olálálá......
    Nem tudtam, hogy a turul mellett áll valaki és figyeli köpködi-e. Azt még a szociálizmusban sem köpködték. Igaz, majdnem lebontották, s aztán mégsem merték.

    Olyan dolgokat emlegetsz egy aljassággal szemben, amelyek nem azok.
    Nem ment fel semmi aljasságot!
    Nyugodtan lehet a másik verziót is kedvelni, bár éppúgy nem kell másokra eröltetni a másfajta történelmi elképzeléseket.

    Arra, hogy nem finnugor, vagy finnugor (legalább 2000 év távlatában) lehet vitatkozni, de ismételten, s most én mondom lassan: MA MÁSOKAT SZEMÉTKOSÁRBA hajítani, netán a Dunába lőni, vagy a recski kőbányát feltámasztani TILOS!
    HA valaki történelemről akar beszélgetni, beszélgessen arról.
    HA valaki a pingvinek lelki életéről, beszélgessen arról.

    Hmm a másik oldalból még csak egyetlen embert láttam, épp ebben a műsorban, aki gyanús jelvényt tett magára. (Igaz, ezzel senkit em küldött sehová).

    Az az oldal gerjeszti az ellenérzést saját magával szemben, aki ilyeneket tesz.

    Legalább azt ne fogjuk a másik oldalra, ami az egyik oldal tette....

    Lesz közös pontunk, abban a pillanatban (közösebb, mint eddig), ha azt belátod (nem, nemígy tanultam), ha azt be tudom láttatni, hogy más ember érzékenységét nemcsak az egyik oldalon kell figyelembevenni, hanem a másikon is.

    Ha jól gondolom, akkor az ellenség (ellenség?) fegyverét (fegyver?) használni, az ellenség színvonalára süllyeszt.

    VálaszTörlés
  40. Még egy, leegyszerűsítve (mert néha tényleg nehéz felfogású vagyok):
    Valakik leköpködték a turult, a hivatalos töténelem tudomány nem fogadja el a (mondjuk) alternatív történelem tudományt (ami igaz spekulációkon alapszik, ám nekem is nagyon tetszik).

    Ezért elfogadható, sőt elvárható, hogy minden zsidó a kukában végezze.

    Kb. leszűrtem a beszélgetésünk konklúzióját.

    Vagy mégsem így gondolod?

    VálaszTörlés
  41. "Lesz közös pontunk, abban a pillanatban (közösebb, mint eddig), ha azt belátod (nem, nemígy tanultam), ha azt be tudom láttatni, hogy más ember érzékenységét nemcsak az egyik oldalon kell figyelembevenni, hanem a másikon is."
    Nezsu. Könyörgöm! Ezt mondta szinte szóról-szóra Budaházy. Te mit nem értettél meg ezen? Kende pl. belátta.

    Nezsu, ne hülyülj.
    Íme az én konklúzióm:
    Nem kell senkinek a kukában végeznie. Sem a zsidónak, sem a magyarnak- mégha hülye elméletei is vannak mondjuk a saját őstörténelméről.
    Ha mindenki szívfájdalom nélkül kimondja: MAGYAR VAGYOK, MAGYARNAK SZÜLETTEM, itt teljes békében élhet magyar, nem magyar, még ezer évig.Rendi?

    VálaszTörlés
  42. Bár a többiek is így gondolnák Csege! De én azt hiszem, Te nem azt mondod amit ők, hanem egy saját verziót, ami sokkal szelídebb, mint az övék....

    VálaszTörlés
  43. Nos ebbe már nem folyok bele! Nezsukám köszönöm, hogy eszembe juttatad!
    Nagyon régen olvastam utóljára! :)

    VálaszTörlés
  44. Nos ebbe már nem folyok bele! Nezsukám köszönöm, hogy eszembe juttatad!
    Nagyon régen olvastam utóljára! :)

    VálaszTörlés
  45. Ne is Zizukám, én is csak elkeseredtem, amikor láttam azt, amiért a vers felkerült :(

    VálaszTörlés
  46. Kedves Bongóc! Szólíts csak nyugodtan Csengelének!
    Természetesen csak itt hívnak így. Egyébként tök hülye magyartalan nevem van, amit Anyukám adott. Képzeld! Az Arvisurában találtam az ősi magyar női nevek között. Azonnal beleszerettem. Na tessék, pfúj, Arvisura.
    Egyébként, én arra törekszem- akár itt a multin is-, hogy ne a zsidózás, az antiszemitizmus legyen a radikális jobb oldal fő ismérve. Kár, hogy naponta rengeteg provokációval találkozik az ember.Egyébként is pattanásig feszült a helyzet ebben az országban.
    Kedves Nezsu! Én is köszönöm a verset. Jó része még megy fejből is. (Mint mondtam, a torna tanárunknál csak a magyar tanárunk volt keményebb.)

    VálaszTörlés