2008. január 26., szombat

Ady Endre: Sírni, sírni, sírni


Várni, ha éjfélt üt az óra, 
Egy közeledő koporsóra.

Nem kérdeni, hogy kit temetnek,
Csöngetyűzni a gyász-menetnek.

Ezüst sátrak, fekete leplek
Alatt lóbálni egy keresztet.

Állni gyászban, súlyos ezüstben,
Fuldokolni a fáklyafüstben.

Zörgő árnyakkal harcra kelni,
Fojtott zsolozsmát énekelni.

Hallgatni orgonák búgását,
Síri harangok mély zúgását.

Lépni mély, tárt sírokon által
Komor pappal, néma szolgákkal.

Remegve, bújva, lesve, lopva
Nézni egy idegen halottra.

Fázni holdas, babonás éjen
Tömjén-árban, lihegve mélyen.

Tagadni multat, mellet verve,
Megbabonázva, térdepelve.

Megbánni mindent. Törve, gyónva
Borulni rá egy koporsóra.

Testamentumot, szörnyüt, írni
És sírni, sírni, sírni, sírni.

14 megjegyzés:

  1. Nem köszönöm, én már eleget sirtam mostanában.
    De a vers gyönyörü.
    Amúgy is szeretem Adyt.

    VálaszTörlés
  2. Látom, siros hangulatban vagy, vagy azt akarod, hogy mi sirjunk?
    Én nem akarok többet sirni!
    Pusszantás azért csak tedd fel és megyek olvasom.

    VálaszTörlés
  3. Nem akarom, hogy Te/ Ti sírjatok, de már napok óta motoszkálnak bennem

    VálaszTörlés
  4. Remélem nincs rá különösebb okod.

    VálaszTörlés
  5. Talán nincs, de kell ok a síráshoz?

    VálaszTörlés
  6. Nem, a síráshoz nem kell ok, a szépséges, fájdalmas sorok olvasása is megszorongatja a torkot, és hullanak a könnyek ok nélkül is.
    Köszönöm, hogy eszembe juttattad ezt a szép verset.

    VálaszTörlés
  7. "Megbánni mindent. Törve, gyónva
    Borulni rá egy koporsóra.

    Testamentumot, szörnyüt, írni
    És sírni, sírni, sírni, sírni."

    Sajnos én nem tudok sírni, pedig de jó lenne egyszer úgy igazán...csak szoritást érzek a szívemben...;(

    VálaszTörlés
  8. :(( pedig néha egy jó kis sírás nem árt :)

    VálaszTörlés
  9. Az érdekes az, hogy néha, nagy megpróbáltatások idején egy könnyet se hullattam, de egy vers, zene, jó szó kiszabadítja a zokogást....

    VálaszTörlés
  10. Nahát... (ez a csodálkozás felkiáltása volt)
    Fiatalkoromban, ha sírnom kellett volna én a Filmmúzeumba mentem, s megnéztem a Kék rapszódia c. filmet.

    Megríkatóan hatott rám, ahogyan Gerschwin testvére a koncert vezénylése alatt kapja a halálhírét.

    VálaszTörlés
  11. Fel is teszem a Kék rapszódiát, hadd tisztuljanak a szemek. :)

    VálaszTörlés