2008. január 7., hétfő

A mérgem elszállt, bár még vacogok :)

Miközben mérgelődtem, majd dühöngtem, valamiért a lelkemben megszólalt egy hang. (Kinevethettek, főleg a csupa racionalitással bíró kedves vitapartnerem, de a nagymamám a lelkem mélyén csendben kezdte dúdolni ezt a szép régi református zsoltárt.)
S ráadásként ma kaptam egy levelet is, melyet a következőkben szintén felteszek.
Mindkettőt -- úgy érzem -- azért kaptam, hogy hagyjak fel kicsinyes mérgelődéseimmel.
Szeretettel adom Nektek is ezért.

------------------------------------------------------


SZENCZI MOLNÁR ALBERT:
AZ ÚR ÉNNÉKEM ŐRIZŐ PÁSZTOROM
XXII. ZSOLTÁR


Az Úr énnékem őriző pásztorom,
Azért semmiben meg nem fogyatkozom,
Gyönyörű szép mezőn engemet éltet,
És szép kies folyóvízre legeltet.
Lelkemet megnyugotja szent nevében,
És vezérl engem igaz ösvényében.

Ha az halál árnyékában járnék is,
De nem félnék még ő setét völgyén is:
Mert mindenütt te jelen vagy énvelem,
Vessződ és botod megvigasztal engem,
És nékem az én ellenségim ellen
Asztalt készítesz, eledelt adsz bőven.

Az én fejemet megkenöd olajjal,
És engemet itatsz teljes pohárral,
Jóvoltod, kegyességed környülveszen,
És követ engem egész életemben,
Az Úr énnékem megengedi nyilván,
Hogy mindéltiglen lakjam ő házában.


7 megjegyzés:

  1. Kedves Zsuzsa!
    Köszönöm szépen hogy felraktad ezt a számomra is nagyon kedves zsoltárt. Református révén ismerem már gyermekkorom óta és magamban el is kezdtem dúdolni mikor rákattintottam-:)))
    Szeretettel: Valentinus

    VálaszTörlés
  2. Tudom Valentinus, hogy egy a vallásunk, a hitünk :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Nezsu11. Én bizonyos értelemben hívő vagyok, de vallásos nem. Mégis köszönöm neked, hogy ezt a zsoltárt feltetted, mert szép, és mert tanulságos.

    Utóbbi abban az értelemben, amennyiben ez része annak a lelki békének, szeretetnek, megbocsájtásnak, hitnek, bölcsességnek, türelemnek, alázatnak, ami soraidból, megnyilvánulásaidból, reakcióidból sugárzik. Már-már olyan fokon, hogy abból más is (remélem rajtam kívül is) akár erőt, akár hitet is meríthet. Tartson meg ilyennek az Úr sokáig. Üdvözlettel: Zatos

    VálaszTörlés
  4. Kedves Zatos, köszönöm...
    De egyáltalán nem vagyok jó, csak próbálkozom

    VálaszTörlés
  5. Gyermekkori emlék, sokszor énekeltük vasárnaponként...akkor még nem is értettem!

    VálaszTörlés
  6. Én nem vagyok református, nem ismertem, de szép és igazak a sorai.

    VálaszTörlés
  7. Én is ismerem Nezsu, bár az utolsó versszakát nem tudnám emlékezetből.

    VálaszTörlés