2007. augusztus 7., kedd

Reményik Sándor: Tündérfok

Az életednek van egy titkos csúcsa,
Mely rejtve õrzi boldogságod,
Egy sziklafok, ahonnan Te az élet
Töretlen teljességét látod,
Hol imádkoznál hosszan, térdenállva,
Mert onnan végtelen a panoráma.

Az életednek van egy titkos csúcsa,
Körös-körül õserdõ, õsbozót –
Keresztül-kasul vágtató csapások,
A sok hamistól nem látni a jót,
Isten elõrement, a csúcson vár be –
Csak az a kérdés, hogy odatalálsz-e?

Az életednek van egy titkos csúcsa,
Hová a mélybõl kibukkan fejed
S a szépség minden gazdagsága, fénye
Megáldja két csodálkozó szemed,
Hol tiszta vagy, mint kristálypatakok
S megnyitod szíved, mint egy ablakot.

Az életnek van egy titkos csúcsa,
Vezetnek hozzá szent véletlenek,
Jaj, hogy leszállni kell, jaj, hogy nem adhatsz
A pillanatnak örökéletet!
S botlasz újra sok rögös, buta úton.

40 megjegyzés:

  1. "Az életnek van egy titkos csúcsa,
    Vezetnek hozzá szent véletlenek, "

    igen, és az a kérdés élünk e a véletlen adta lehetőséggel..:)

    VálaszTörlés
  2. nagyon lassú, ha nem reagálok azért van...
    Kell hogy felismerjük: ez a lehetőség!

    VálaszTörlés
  3. Jó ha felismerjük?
    Tudni, hogy onnan már csak lefelé tudunk menni...

    VálaszTörlés
  4. Azt kell felismerni, amely szent véletlen a csúcsra vezet... nem?

    VálaszTörlés
  5. De ott meg lehet pihenni,és az megéri !

    VálaszTörlés
  6. Sok út vezethet a csúcsra. Ráadásul, ha az ember eltéved, lehet, hogy egy másik, még magasabb csúcsra vezető útra talál.

    Megpihenni?
    Erről az élsportolók jutnak eszembe. Azt mondják, a csúcson kell abbahagyni...

    VálaszTörlés
  7. Vitatkozzatok csak :D
    De látogassátok meg az én édes harnicévesemet: http://jespa.multiply.com/

    és figyeljetek Rá! megérdemli:)

    U. i. nem merek még egy körlevelet írni, mert az nem volt sikeres Bogdán Kulikánál... zavartam sokakat :(

    VálaszTörlés
  8. Nezsukám!
    Nem te tehetsz szerintem róla. Ez véletlenül így jött össze.

    Ránézünk. Beindította a főzőcske rovatot. :))

    VálaszTörlés
  9. meg hozott sok zenét már:)
    az a fözöcske a szívem csücske, magánban is megkaptam... majd lesz mása is!
    Mert hogy rémesen sokoldalú :)

    VálaszTörlés
  10. Tudom, meséltem Neked Róla valamikor:)

    VálaszTörlés
  11. Bizony! Bár már jó régen volt.

    VálaszTörlés
  12. Az ördögbe! dörög, s nekem lassan mennem kell

    VálaszTörlés
  13. Beezony! akkor még beszélgettél velem... de tudtam, így lesz, hisz elmondtam akkor is, megértem :)

    VálaszTörlés
  14. Igérem... lassan elfogynak a multira hívható barátaim.... és így nem foglak zaklatni senkit, hogy nézzen meg egy-egy új érkezőt :D

    VálaszTörlés
  15. Nagyon szép ez a vers és éppen ma küldte el nekem egy kedves ismerősöm...ez csak véletlen, de érdekes!

    VálaszTörlés
  16. Nezsu Te bárkit hívsz annak örülünk:)
    Nagyon jó társaságot csaltál át ide!

    VálaszTörlés
  17. De hát egész életünkben a csúcsra vezetö utat keressük,nem? És mindig látunk egy magasabbat ,szebbet, csillogóbbat annál amin épp vagyunk...mindig a következőre vágyunk.

    Néha nem árt eltévedni sem,lehet hogy akkor kapjuk meg a véletlentől a legszebb utat.

    A csúcson maradni kell nem abbahagyni:)

    VálaszTörlés
  18. Nezsukám!

    Igazad van, egy disznó alak vagyok. Már régen hívtalak a talkon.
    Azért nagyon halkan mondom, hogy régebben te is hívtál. :))
    Éppen nemrég mondtam valakinek, aki ugyanezt vetette a szememre, hogy lám-lám, még Nezsuval is milyen régen beszéltem, pedig hiányzik. :)
    Ha más is erre panaszkodik, akkor biztosan bennem van a hiba. Tény, hogy mostanában már tudok aludni. :)

    VálaszTörlés
  19. "De hát egész életünkben a csúcsra vezetö utat keressük,nem? "

    Hát, én csak futkosom össze-vissza, mint a büdösbogár.

    VálaszTörlés
  20. Hmm az nem úgy volt, hogy én azt mondtam: ezt beszéljük meg kint, s Te hívtál?
    KAtán kívül igazándiból senkit sem hívolk, őt is csak akkor, ha úgy érzem, nagy a baj.
    De majd erőt veszek magamon! :)

    VálaszTörlés
  21. Tudom, hogy ez számodra is hihetetlen, de te vettél föl az ismerősök közé (én visszaigazoltalak), és te hívtál egy ideig (aztán később már én is). Mindezt persze úgy, hogy akkor is mondta, ilyet nem szoktál. Meg is hatódtam egy kicsit, ettől a kivételezéstől. :)
    Ne vegyél erőt magadon! Most már nem vagyok annyira hibbant, mint akkor voltam, illene nekem erőt vennem magamon. :) Meg is teszem, ígérem.

    VálaszTörlés
  22. :D
    Rnedben:)
    Akkor bajban voltál, és én rohantam, most már nnem vagy annyira bajban:)
    Hála a Magasságosnak!

    VálaszTörlés
  23. Igen, és most is köszönöm neked!

    VálaszTörlés
  24. Nem kell köszönni, nem azért tettem

    VálaszTörlés
  25. Tudom.
    Gyárilag tündér vagy. :)

    VálaszTörlés
  26. nemis... hallanád mit balhézik velem egyetlenem :D

    VálaszTörlés
  27. Senki sem lehet próféta a saját hazájában. :o))

    VálaszTörlés
  28. :)) Hát még a prófétaanyák!

    VálaszTörlés
  29. :))))
    Most épp Johnt hallgatom. Nagyon remek, jó a hangja, és szeretem a countryt

    VálaszTörlés
  30. Saját country felvételei vannak?

    VálaszTörlés
  31. igen, nagyon jó azenéje és remekül énekel!

    VálaszTörlés
  32. Elkókadtam. Örülök, hogy egy kicsit megint beszélgettünk. Legközelebb megkereslek a talkon. :)
    Szép álmokat! Szia!

    VálaszTörlés
  33. ""Az életednek van egy titkos csúcsa,
    Hol tiszta vagy, mint kristálypatakok
    S megnyitod szíved, mint egy ablakot. "

    Igen, azt hiszem van egy ilyen.

    VálaszTörlés
  34. Hiszek a tündérfok-misztikában. S a véletlenek sem hiszem, hogy mindig azok. Jó lenne ismerni azokat a rejtett energiákat, amelyek sokszor a véletlen képében erre-arra vetnek bennünket. S mi gyanútlanok, hisszük, hogy így van. Shakespeare nagyon szívesen eljátszadozott a véletlen stratégiával akár a tragédiákban, akár a vígjátékokban. A vers nagyon szép. Köszönöm.

    VálaszTörlés