2008. augusztus 31., vasárnap

Romhányi József: A bölcs bagoly

Rating:★★★★★
Category:Other
A tudós bagolyné tojt egy kis utódot,
de az nem lett okos, sõt inkább ütõdött.
Atyja, a nagyhírű egyetemi dékán
sokat bosszankodott lüke ivadékán.
Hasztalan unszolta:
- Magolj,
fiam, bagoly!
Hiába korholta, intette,
kölkét ez csak untatta.
Utálta az egyetemet, órák alatt legyet evett.
Nem csoda hát, hogy a halálmadár-vizsgán
csak ücsörgött és pislogott pislán.
- Huss!
Rivallt rá az elnök-akadémikus.
- Szálljon egy házra,
és borítsa gyászba!
- Jó! - mondta a buta bagoly, holott
azt sem tudta, mibõl lesz a halott.
Rászállott a legelsõ viskóra,
és ott csücsült bóbiskolva.
Jobbat nem talál, ki mindent végigpásztáz,
mert ez volt a temetõi gyászház.
Így lett a nagyerdõ legostobább baglya,
a Huhugányos Akadémia tagja.


17 megjegyzés:

  1. "így lett a nagyerdõ legostobább baglya" heheheheheeeee........csókollak :)))

    VálaszTörlés
  2. Köszi, jókedvem lett tőle. :)
    puszi

    VálaszTörlés
  3. Naná, hogy többszörös áttétel munkálkodott bennem :)))

    Én is csókollak kisköröszt :)

    VálaszTörlés
  4. A " Rimhányó Romhányi" egy klassz valamilye.:-)))))))))))))

    VálaszTörlés
  5. Szuper.Kituno.Mondjak valamit?Kezzel kimasoltam az egeszet, nyari haziolvasmanykent az unokamnak.
    Kosz.Azt hiszem en jobban szorakoztam rajta, mint ahogy o fogja elvezni.

    VálaszTörlés
  6. Bubám van még pár Romhányi versem, igaz idönként 2x szerepel egy-egy, átküldjem?

    VálaszTörlés
  7. Oulnek neki, de most olyanokat kell gyujtenem, ami allatokrol szol, mert a Kicsinek allat -mesere kell koncentralni.Nem akartam La Fontain-t kikeresni, mert valoszinu a tobbi szulo---nagyszulo----erre orientalodik.Ezert volna jo Romhanyi.Elore is kosz.
    T.Sz.O". B

    VálaszTörlés
  8. Romhányi nekem is nagy kedvenc! -Köszönöm!

    VálaszTörlés
  9. Jokat nevettunk a strofas mesein.Koszi.

    VálaszTörlés
  10. Nezsukam ezzel nagy sikert ertem el az unokaim koreben.Nagyon bejott a Kicsinek a lusta birka.Kosz, 1000 koszonet erte.

    VálaszTörlés
  11. Szívesen, de én csak közveítettem :)

    VálaszTörlés