2008. augusztus 3., vasárnap

Az ördög elvitte a fináncot

Rating:★★★★★
Category:Other
Robert Burns
Fordító: Arany János

Jött az ördög hegedüszóval,
elvitte a fináncot;
és minden asszony igy kiált:
"Belzebub, éljen a táncod!"
Az ördög, az ördög,
az ördög e tánccal
oda van, oda van
oda van a finánccal.

"Cefrét verünk, főzünk, italt,
lakomát csapunk, nagy táncot:
szépen köszönjük, Körmös úr,
hogy viszed a fináncot!"
Az ördög, az ördög,
az ördög e tánccal
oda van, oda van
oda van a finánccal.

"Van csárda-tánc, kuferces, lánc,
tudunk polkát és fráncot:
de legjobb tánc az ördögé,
hogy viszi a fináncot."
Az ördög, az ördög,
az ördög e tánccal
oda van, oda van
oda van a finánccal.

23 megjegyzés:

  1. "kuferces" pontosítva -TAPIBOGARAS :))

    VálaszTörlés
  2. Onnan jutott az eszembe :)))

    Megkapta!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon régen volt ez a vers a közelemben. Kösz

    VálaszTörlés
  4. Szívesen!
    Nekem még a fináncról is vers jut az eszembe :)

    VálaszTörlés
  5. Létezik, hogy ezt középiskolában tanultuk? Nekem nagyon ismerősnek tűnik.

    VálaszTörlés
  6. Én nem tudom, hol tanultam.
    Általában, ha előbb olvastam valamit, mint ahogyan az tananyag volt, akkor már a tananyag csak ráadás volt.
    Ha véletlenül nem így volt, akkor kényszerű feladat.
    És rémesen sok mindennel találkozam a hivatalos tananyag előtt. Szerencsémre!

    Szerintem ezt lehet énekelni is, szinte hallom a dallamát.

    VálaszTörlés
  7. Vihetné az összes román vámost, ami azt illeti...

    VálaszTörlés
  8. A többiekkel nem volt soha bajom....:))))

    VálaszTörlés
  9. jaaaaaa...

    Pedig, gondolom, egyformák.

    VálaszTörlés
  10. Én szigorúan gazdasági szempontok alapján tettem meg javaslatomat...:)))

    Politikai jellegű összezörrenéseim voltak magyarországi fináncokkal is, de azt a mindenható Pártnak tudom be, nem az egyénnek...

    VálaszTörlés
  11. Hmmm hogy lehet politikailag összezörrenni egy finánccal?
    Ö azt mondja, ez a zsebkendő mér több, mint amit át lehet vinni a határon.
    Ebből hogy lesz politika?!?

    VálaszTörlés
  12. Abból úgy, hogy "hazajáró lélek"-nek nevez....:)))

    VálaszTörlés
  13. Ájjjj........ (nem is merem mondani, hogy lelkem, galambocskám ezek után)

    VálaszTörlés
  14. Háát, nem éppen testvéri szellemben fogant...:))))

    VálaszTörlés
  15. Ezért mondom, szigorúan csak a gazdasági meggondolások alapján tettem javaslatomat, mert a román vámosoknál korruptabbakat és harácsolóbbakat nem ismertem...:)))

    VálaszTörlés
  16. Mivel én erősen röghözkötött vagyok, a mozgási terem egy 50 km-s körbe belefér, nem nagyon találkoztam még vámosokkal.
    Ám a korruptságukról hallottam már.

    VálaszTörlés
  17. Hmmmm.... egy bötű felesleges, majdnam a végén .))

    VálaszTörlés
  18. "N"em tuuudom :)).... Etnikai vonalra gondoltam....

    VálaszTörlés
  19. én meg a rímre:
    finánc
    románc

    Hehehe

    VálaszTörlés