2008. február 14., csütörtök

Romhányi József: Medve-tanköltemény

Felmordult a medve a sok rossz mackóvers hallatán:
  - Ez mind kontár! Sarlatán!
  Mit gügyögnek, locsognak
  szerencsétlen bocsoknak!
  Oly negédes némelyik,
  hogy már szinte émelyít.
  Te szent múzsa, irgalmazz,
  milyen ócska rímhalmaz!
  Minden sorvég szinte önként adódik.
  Majd én írok egy igazit, valódit:
    - Dörmeg-dirmeg a vén medve,
    mert ma cudar ám a hangulata.
    Csípi darázs, marja bolha,
    vidor kedve mitől kerekedne?
    Mikor ma a kasba nézett,
    nem talált egy nyalás csemegét.
    Szeder, málna? - Sehol semmi.
    Mit lehetne akkor vacsorázni?
    Hogy ne haljon szegény éhen,
    szundikál majd egész gyertyaszentelőig.
Kézbe kapta e verset egy lektor,
aki tanult némi verstant egykor.
És most újra letette a vizsgát,
összeírta a rím-hiánylistát:
    Kedve
    volna
    mézet
    enni
    télen.
A többit eldobta.
Bőszült is miatta.
Ezt viszont kiadta.






13 megjegyzés:

  1. Hát igen! Igazi rímhányó! Nagyon jó! Nem ismertem:))) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Szívesen!
    Csak felmérgeltem magam egynémely klapanciák olvastán......

    VálaszTörlés
  3. Tessék mondani! Mi az a klapancia????

    VálaszTörlés
  4. De kíváncsi kiskegyed :DDDDDDD
    klapancia: mesterkélt vers, kínrím...silány, gyatra vers, fűzfapoézis.

    Ez ugyan nem klapancia (csak Babits szerint), de ideteszem:

    Babits Mihály:
    Beteg-klapancia

    Látom a ködöket,
    téli reggeleket,
    hétfőket, keddeket,
    napokat, heteket…
    Nem írok verseket,
    Beteg vagyok, beteg.

    Beteg vagyok, beteg.
    Nem írok verseket,
    nem zengek éneket…
    Csak egypár szót nyögök
    vagy inkább köhögök:
    beteg vagyok, beteg.

    Régi időm elmult,
    régi kedvem fordult.
    Ki volt hivem, elbujt,
    hírem, nevem elhullt,
    erőm veszni indult,
    pénzem sohasem volt…

    Mondd, van-e jussod már
    hogy így nyögj és kántálj
    mint unott koldusszáj?
    Ki hallgat terád már?
    Naphosszat motyogd bár
    hogy itt fáj, hogy ott fáj…

    Künn a fagy közelít.
    Öröm, gond közelit.
    Karácsony közelit.
    A hegyek hátait,
    fenyőfák sátrait
    ünnepre meszelik.

    VálaszTörlés
  5. Szívesen. Az úttörő ott tud, ahol segít :)

    VálaszTörlés
  6. Hogy írta Karinthy ? Szekszádon zülettem, Színésznőt szerettem...
    Tehát itt is volt már szeksz ? ( sex )I

    VálaszTörlés
  7. Kösz, ezt a Romhányi verset nem ismertem.

    VálaszTörlés