2008. április 29., kedd

Anyák napjára, nagymamámra emlékezve


Benedek Elek: Kisbaconi temetőben


Kisbaconi temetőben
Most van a nap lemenőben,
Ráverődik a sugára
Jó szüleim sírhalmára.

Egykor, régen haj de féltem,
Ha temetőbe léptem,
Vége már a félelemnek,
„Nagyapóék" ott pihennek.

Testem, lelkem hogyha fáradt,
Ide jönni érzek vágyat,
Ide jövök este, reggel,
S beszélek az öregekkel.

Elmondom, hogy bárhol járok
Mindenütt gondolok rájok,
Hálás szívvel, könnyes szemmel,
Gyermeki szent szeretettel.

Hogy mit írtam sok-sok könyvben,
Tőlük kaptam mind örökbe,
S ha szívemben van szeretet
Ez az ok szívükből eredt.

A forrását minden jónak
Köszönhetem „Nagyapónak",
Nagyapónak és párjának,
Az én édes nagyanyámnak.

Óh, áldott föld, szent sírhalom,
Szálljon reád csend, nyugalom,
S hogyha pályám megfutottam
Én is itten nyugodhassam.


Donászy Magda: Nagyanyónak

Édes-kedves Nagyanyókám!
Anyák napja van ma!
Olyan jó, hogy anyukámnak
is van édesanyja.
Reggel mikor felébredtem
az jutott eszembe,
anyák napján legyen virág
mind a két kezembe.
Egyik csokrot neked szedtem,
ödakünn a réten,
Te is sokat fáradoztál
évek óta értem.
Kimostad a ruhácskámat,
fésülted a hajamat,
jóságodat felsorolni
kevés lenne ez a nap.
Köszönöm, hogy olyan sokat
fáradoztál értem,
és hogy az én jó anyámat
felnevelted nékem.

Rákos Sándor: Nagyanyó

Nagyanyó fürge, mint a csík.
Hajnalban kél, friss harmattal mosakszik.
Láttad-e már az ablaknál?
Gyűszűjével a fényes tű föl-leszáll.
Gyűszűjével a fényes tű föl-leszáll,
nagyanyó varr. Rámosolyog a selyemfonál.
Bizony fürge, mint egy kisleány:
délelőtt főz, varrásba fog délután.
Vajon nagyanyó mit gondol,
míg lábánál a cirmos alkony dorombol?
Fejet csóvál s a fonálra visszamosolyog:
Surranj, selyemfonalacskám, sok még a dolog!

5 megjegyzés:

  1. A lányom minidig ezt mondta el az ovódában a Nagymamáinak.
    ""Donászy Magda: Nagyanyónak""
    Sajnos ma már egyiknek sem tudja mondani.
    Remélem egyszer majd Danika fogja nekem elmondani
    És én is olyan boldog leszek tőle, mint annak idején ők voltak.

    VálaszTörlés
  2. Milyen véletlen. Éppen az előbb gyűjtöttem le a netről ezt a Benedek Elek verset, és tettem be a verseim közé:-)

    VálaszTörlés
  3. Véletlenek márpedig nincsenek :)))))

    VálaszTörlés
  4. Ezek nagyon kedves versek.
    Szép megemlékezés!

    VálaszTörlés