2008. április 22., kedd

A szeretetről

Rating:★★★★★
Category:Other
Valamikor, közel egy éve kaptam ezeket a sorokat egy régi, kedves férfi "netbarátomtól".
Ma úgy érzem, számomra aktuális, hát megosztom mindenkivel.

--------------------------------------

"Akit megszeretünk, az több, mint ő"

"A szeretetről nem lehet egyedül beszélgetni. Csak együtt"- olvasható Müller
Péter Szeretetkönyvében. S korunk érzelmi zűrzavarában erre jócskán
szükség is van: hogy megértsük, átéljük és töltekezzünk belőle. Most például a
Szeretetkönyv szerzőjének segítségével.

Mit is élünk meg a szeretet érzésében?

Ha szeretve vagyunk, akkor többnek látnak minket, mert a szív felfelé néz,
Isten szemmel. Aki szülő, az pontosan ismeri ezt a fajta nézést. Ezért látjuk
mindig csodálatosnak gyerekünket, ezért nem értjük, más miért látja csúnya
kis békának az alig pár órás újszülöttünket. Mert mi felfelé nézünk a szív
szemével, s számunkra ő a legszebb, legjóságosabb és szeretnivalóbb kis lény.

De igaz ez az élet más területein is: ha igazán megszeretünk valakit, akkor az
naggyá nő a szemünkben: "Akit megszeretünk, az több, mint ő"

A szeretet ugyanis nemcsak azt látja, hogy ki vagy; de azt is, hogy kivé
válhatsz. Látja benned a lehetőséget, s azt, hogy kivé kellene lenned. Már
régóta őrizgetem ezt a sort, mert a szeretet lényegére tapint rá:

"Még a megállíthatatlanul zuhanó emberben sem csak azt látom, hogy a
poklok fenekén köt majd ki, hanem azt is, hogy kimászik majd onnan valahogy"

Tudd, hogyha megtapasztalod az igazi szeretetet, akkor érted meg igazán,
hogy :

"A szeretet Istentől van...és aki szeret, ismeri az istent, mert Isten: szeretet. A
szeretetben nincs félelem, sőt a teljes szeretet kiűzi a félelmet"

Ilyenkor megszűnik az emberek különállása, és egy olyan létállapotot
ismerhetünk meg, amit egységélménynek nevezünk. Ekkor értjük meg igazán
hogy a szeretet micsoda energia is egyúttal: megéljük a másikat, úgy érezzük,
saját energiánk "magába öleli a Mindenség energiáját". Ritka,de csodás
pillanat ez: amikor először kezembe vettem a lányom, akkor éltem meg
legintenzívebben ezt az érzést.

Ennek az egységélménynek egyik kiemelkedő alakja Jézus, aki olyan
láncreakciót indított el, melynek hatására emberek millióinak sorsa, élete és
szemlélete változott meg gyökeresen.

Személye és története jól példázza, hogy ez a fajta szeretet nem langyos, sőt
tűzforró, hihetetlenül erős, és isteni erővel ruház fel minket. Ebben az
állapotban úgy érezzük, velünk van a mindenség. S igen, épp ezért az igazi
szeretet nem legyőzhető.

A mai kor embere azonban szeretne belepottyanni minél egyszerűen ebbe a
tökéletes szeretetbe, pedig ennek megvalósítása komoly munkával jár.
Nekünk magunknak is tovább kell írni a Szeretetkönyvet, hogy tudjunk
egymásról, hogy halljuk egymás hangját, hogy ne veszítsük a másikat szem
elől...

48 megjegyzés:

  1. Kedves Zsuzsa!
    Nem véletlenül van ez már nagyon régen a Bibliában is megírva Pál Apostol által a Korintusbeliekhez írott levelében, a Szeretet Himnuszában-:)))
    Szeretettel: Valentinus

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm kedves Zsuzsa, hogy megoszottad velem/velünk ezeket a gondolatokat, igazságokat.
    Vera

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm. :)

    "Nekünk magunknak is tovább kell írni a Szeretetkönyvet, hogy tudjunk
    egymásról, hogy halljuk egymás hangját, hogy ne veszítsük a másikat szem
    elől... "

    VálaszTörlés
  4. Szeretnék valami okosat írni, de nem tudok ehez hozzátenni semmit, az én üzeneteimben mindig a szeretetről idézek, de ez meg nem jelenti azt, hogy mindenki megérti, hogy miről is van szó, ezért nem tudunk eleget tenni a szeretet érdekében...

    VálaszTörlés
  5. Én sem tudok mindenkit szeretni, hisz csak gyarló ember vagyok.....

    VálaszTörlés
  6. Bátor vagy! Sokszor gondolkodtam ezen és ilyeneken, hogy fölteszem, de nem mertem. Azt gondoltam, úgy sem hiszik el, hiszen ez egy Istenérv, de Te kitetted, és örülök, hogy Nálad is olvashattam...

    VálaszTörlés
  7. Nem vagyok bátor.
    De most ez kellett nekem :)

    Valami ilyesmi miatt:

    "Akit megszeretünk, az több, mint ő"

    VálaszTörlés
  8. Ez nem istenérv, mert ez "aki szeret, ismeri az istent", sokunkra nem igaz, és mégis tudunk szeretni.

    Ez az egész, Müller Péter magánvéleménye, amit megosztott mindenkivel.
    Most én is.

    VálaszTörlés
  9. Én leírtam, miért tettem ki......

    VálaszTörlés
  10. Bocsánat!! Elfelejtettem megszólítani Bongocot

    VálaszTörlés
  11. Ez nem istenérv, mert ez "aki szeret, ismeri az istent", sokunkra nem igaz, és mégis tudunk szeretni.

    Ez az egész, Müller Péter magánvéleménye, amit megosztott mindenkivel.
    Most én is.

    VálaszTörlés
  12. Értettem az előbb is, hogy Bongocnak szántad a választ

    VálaszTörlés
  13. Hát ez Müller... igaz. Nem azt írtam, hogy bizonyíték, hanem, hogy érv. Azt sem mondom, hogy mindenkinek. Akit gyakran megérint a szeretet ilyen mértéke, az már másképp gondol mindenre. Kevesen vannak, akik ezt igazán elmondhatják magukról.

    VálaszTörlés
  14. Kedves Bongoc!
    Nem állítottam, hogy bizonyítékot írtál érv helyett, ám az idézet nem érv, hanem utasítás, vagy felhívás arra, hogy amit a szerző állít, azt tudomásul kellene vennem.
    Az alábbi állítás csak a hívőknek nyújthat igazolást, a többieknek viszont nem érv.

    "Tudd, hogyha megtapasztalod az igazi szeretetet, akkor érted meg igazán, hogy :
    "A szeretet Istentől van...és aki szeret, ismeri az istent, mert Isten: szeretet."

    Ilyesmivel érvelni Isten nevével a szeretet nevében, szinte zsarolásnak számít.
    Lefordítva: Van olyan vak, aki a szeretet mögött nem Istent látja?
    Válaszolok is. Van, és minket, vakokat is "gyakran megérint a szeretet ilyen mértéke", és olyankor mi is másképp gondolunk mindenre.

    VálaszTörlés
  15. Direkt nem akartam ehhez a kérdéshez hozzászólni, de ezzel a fenti kommenttel igazán egyet tudok érteni.

    VálaszTörlés
  16. Nyugodtan szóljatok hozzá.
    Amíg a hozzászólások nem a másik fejének leharapására irányulnak, én örömmel veszek minden érvet és ellenérvet.

    VálaszTörlés
  17. Csak azért, mert a véleményem borítékolható abban a tárgykörben, hogy istentől ered-e minden.:)

    VálaszTörlés
  18. Sokatok véleményét tudnám előre boritékolni.
    Szinte olyan vagyok, mint Uri Geller, (majdnem) tudom, bizonyos kérdésről, ki miként fog nyilatkozni :)

    Ám a beszélgetés mindig előre visz, még akkor is, ha nem győzzük meg egymást. Nem?

    VálaszTörlés
  19. Hát ehhez nagyjából annyi mentális készség szükséges, mint a szombat este bemutatott Dürer-négyzethez :)))

    Amikor a hit kisajátít, olyan létező emberi érzéseket, tulajdonságokat, amelyek pusztán emberi mivoltunkból léteznek, arra mit mondhat az, aki nem hisz istenben?

    VálaszTörlés
  20. NEm nézek tévét, ha itthon van a lányom.
    Ha nincs itthon, akkor sem, mert elfeledem.

    NEm kisajátít, csak egy más oldaláról próbálja megközelíteni azt az érzést, amelyet minden embernek éreznie kellene, mindentől függetlenül.

    VálaszTörlés
  21. "A szeretet Istentől van...és aki szeret, ismeri az istent, mert Isten: szeretet. " - mi ez, ha nem kinyilatkoztatás?

    VálaszTörlés
  22. Müller Péter így érzi, s vele sokan mi is.
    De épp úgy nem kell elfogadni (gondolom én), mint annyi mást sem.

    Az a kinyilatkoztatás magával vonz egy másik felszólítást (ám ez fordítva van, hisz az következő idézetem született elébb):

    "Szeresd felebarátodat, mint tenmagadat!"

    Látod, ez is megvalósíthatatlan számomra.

    VálaszTörlés
  23. Ez közös pont.

    Már pedig vannak, akik ezt követelményként állítják :) (itt részben vissza is kanyarodtunk más oldalakon lezajlott eszmecserékhez), és csak ismétlem az ott leírtakat, hogy már az is nagy dolog, ha toleránsak tudunk lenni, az univerzális, mindent átható szeretet képtelenség, szerintem.

    Valódi szeretetét pedig, aki úgy érzi, eredeztesse istentől, de ne vonja kétségbe azok képességét erre, akik ezt önmagukból fakadóként élik meg. Pedig ennek ellenkezőjével gyakran találkozni.

    Egyébként Nezsu, egyetértünk. :) /most kilépek, mert dolgoznom kell, és így nem haladok/

    VálaszTörlés
  24. Szerintem különbséget kell tenni tanítás és kinyilatkoztatás között. Semmi erőltetést nem érzek abban, ahogy ír és nyilatkozik.Nagyon szeretem Müller stílusát, nyugtat és kisimogat. Ami pedig a szeretet illeti, nagyon sokan nem is tudják, hogy milyen az igazi szeretet. Az emberek jelentős része egy önző formáját ismeri csak.
    De, ha valaki közel jár ehhez a témához (Isten és szeretet), lehet útmutató az ő írása. Ha valaki távol áll tőle(pl. akárcsak Isten kérdéstől), csak akkor ítélje el, ha valamivel bizonyítani, DE BIZONYÍTANÍ, tudja, hogy hazudik. A stílusát lehet nem szeretni..., de a célja nagyon tiszteletreméltó .... szerintem.

    VálaszTörlés
  25. Tünde! A felebarát iránt gyakorolt szeretet nem olyan, mint amit egy jó szomszéd irán érzel. Az közelebb van a toleranciához.
    Hogy honnan eredezteted a belőled fakadó szeretetet, az a te dolgod. De ha két hívő azt mondja egymásnak én érzek valami jót, amiben Isten jelenlétét látom, akkor nem biztos, hogy oda kell szólnod, hogy: ugyan már, mitől olyan biztos, hogy az "istentől" van, aki szerintem nincs is...

    VálaszTörlés
  26. Tévét én sem nézek... szinte soha.. a reggeli híradót leszámítva...
    De nem is hiányzik.
    Egyébként hangzott el olyan bárki részéről is, hogy nem hívő nem szerethet olyan mélyen, mint egy hívő?????????

    VálaszTörlés
  27. "aki szeret, ismeri az istent, mert Isten: szeretet. " - én nem ismerem istent. Akkor nem tudom mi a szeretet?

    Annak jegyében "szóltam csak oda" :), hogy véleményem szerint isten és szeretet közé nem szabadna egyenlőség jelet tenni. A szöveg azt sugallja, hogy ez így van, holott ez csak a vallási meggyőződésűek szerint lehet igaz.

    VálaszTörlés
  28. Legalább 2000 éve az egyenlősség jele van ott.

    "Isten szeretet, és aki a szeretetben marad, az Istenben marad, és Isten is őbenne." (1 János 4:16b)

    Csak néha elfeledjük.

    Most idézek, mert ennél jobban nem tudom megfogalmazni:
    "Az, hogy Isten maga a szeretet, Istennek nem csak egy jellemvonását fejezi ki, hanem lényének legmélyebb értelmét, hogy ki és milyen Ő valójában. "

    Müller Péter ezt az igét idézte.

    VálaszTörlés
  29. Egyébként.
    Könnyű szeretni a szeretetünkre méltó embereket.
    Ez a szeretet emberi.
    Nehéz, vagy szinte lehetetlen szeretni a szerintünk nem szeretetre méltó embereket.
    Ez a szeretet (ha létrejön, megvalósul) Isteni. S nagyon kevés ember tudja ezt megvalósítani magában. Én sem tudom, még megközelíteni sem azt az érzést.

    VálaszTörlés
  30. "Legalább 2000 éve az egyenlőség jele van ott." - Mondja ezt a vallás, a hit. - Ám vannak olyanok is, akik nem istenben hisznek.

    VálaszTörlés
  31. Igen, ezért folytattam a gondolatmenetet :)

    VálaszTörlés
  32. Tünde, az hogy te a szeretetet jól ismered, az azt jelenti Istent ismered. Te nem nevezed annak, esetleg rosszul vagy, ha valaki azt mondja Isten ismered ezáltal. De attól ez még lehet így. Csak Te nem veszel róla tudomást. Jogod van hozzá.

    VálaszTörlés
  33. Hozzáteszem. Az, hogy Te a szeretetben Istent ismerted meg, ezt nem tényként kell értened. Nekem az, neked nem. Mindkettőnknek joga van hinni, amit hisz.
    Nem szeretem, ha valaki erővel térít, de azt sem, ha valaki elekező irányban... esetleg lebeszélni vagy megingatni akar.
    Az egy más kérdés, hogy olyan is, az a hit, amiről le lehet beszélni...
    De ugyanolyan erőszakos lehet az, aki ellenérvel, mint aki rábeszél.

    Viszont benne vagyok, hogy nyissunk egy vitát arról van Isten, vagy nincs!
    Akkor is van értelme, ha nem győzzük meg egymást:))))(ahogy Nezsu is írta)


    VálaszTörlés
  34. Kedves Bongoc, nem gondolom, hogy valaha is azt írtam volna, hogy ne higgy (etek), se szépen, sem erőszakosan. Annyi volt a hozzászólásom mondanivalója, hogy számomra ez a szöveg így nem elfogadható. És erre feljogosított a házigazda, bár tudhattuk, hogy különböző módon látjuk a kérdést.

    "Viszont benne vagyok, hogy nyissunk egy vitát arról van Isten, vagy nincs!"
    - ez a rész már volt, (mondta a nyuszika a kabaréjelenetben). - *Mert rájött, hogy körbemegy! *

    A vallásos hit és a megfigyeléseken, méréseken, következtetéseken, racionalitáson alapuló tudományos megközelítés nem mérhető össze, meddő vita. És volt e témában már pár menetünk :).

    VálaszTörlés
  35. Természetes, hogy feljogosítottalak :)

    S vitát arról nyitni, van-e Isten (én tudom, nemcsak hiszem, hogy van), vagy nincs (s Te is tudod, hogy nincs) valóban felesleges nyitni.

    Nem meggyőzni akarok senkit az én (vélt) igazamról, én születésemkor kaptam a hitet is, amelyet "természetesen" nem adtam tovább a saját lányomnak sem.

    Keresse ő maga az útját a saját eszközeivel.

    VálaszTörlés
  36. (mondta a nyuszika a kabaréjelenetben) - javítanom kellene, mert nem a nyuszika mondta. A 80-as években volt egy rádiókabaré-jelenet. Egyszer, vagy kétszer, háromszor már elég ritkán, elindult a......(de ki?), hogy megtanuljon gyököt vonni. Na, hát ő mondta, hogy ez a rész már volt...

    VálaszTörlés
  37. megvan: oroszlán

    Egyszer, vagy kétszer, háromszor már elég ritkán, elindult az oroszlán az erdőbe, hogy megtanuljon gyököt vonni. Nagy sűrű, sötét, fekete, kerek oroszlán volt....

    VálaszTörlés
  38. Igazatok van!
    Az egyikben, mert voltak már ilyen viták... és meddő.
    Tünde! Természetes jogod itt is elmondani, amit gondolsz. Nem voltál soha erőszakos. Én is rosszul fogalmaztam. Tehát, arra akartam utalni, hogy egy nem hívő, ha nagyon ágál az ellen, hogy a szeretetet Istenhez kössük, vagy azonosítsuk, vagy bármilyen formában utaljunk érveléskor, és filozófálgatáskor, mint -egy nem mindenki által elfogadott- tényre, az is lehet erőszakos, tehát csínján kell fogalmazni.
    Igazából ezért javasoltam a vitát... mivel egyik állítás sem elfogadott, de nem is tagadható. Tehát egyenlő az esélye

    VálaszTörlés
  39. Azért vegyétek figyelembe, hogy picit kiegészítettem a dolgokat :)

    VálaszTörlés
  40. Nezsukám! Tudom, hogy igazad van. Talán ez a szeretet nem is hagyományos értelemben vett szeretet érzés. Valószínű, tényleg elfér egy fa alatt azok csoportja, akik ebbe a körbe bejutnak!:))

    VálaszTörlés
  41. Az én végszavam ez:

    „Ennyi csak mi tudható: Szeretni kell, és szeretve lenni jó.”
    /Moulin Rouge/, kevésbé áhítatos, és nem isteni gondolat, de jó! :-))

    VálaszTörlés
  42. De sok szó esett itt a szeretetről...Én érezni szeretem azt , s általában nem is tudom leirni , mert sokmindenhez lehet akkor hasonlitani az árzelmeket .. De vajon mindenki ugyanahoz hasonlitaná e ?
    Különben én is szeretem Müller irásait , engem is nyugtat , de ez nem jelenti azt hogy minden nézetével egyetértek .
    Talán annyit csupán , ha valaki szeret , az mindenképp jó érzést kelt ..ha már nem az , akkor valaki belerontott csupán azért nem jó .
    Szép napot mindenkinek

    VálaszTörlés
  43. Ebben az idézetben csupán a "kell " szót javitanám másra , mert az valahogy arra huz hogy ha nem is érzem , de azt kell éreznem

    VálaszTörlés
  44. Ez az egész idézet nem illik ide, hiszen ez a szerelemről szól, és poénból tettem fel, feszültségoldásként.

    Bár, ha ismered a Moulin Rouge filmmusicalt, ott ezek a sorok az elhangzó remekbe szabott dalban úgy jók, ahogy vannak."

    http://wialy.multiply.com/video/item/7

    Kedves Zsuzsa, ha úgy találod jónak, a tárgytól eltérő hozzászólásaimat törlöm ám.

    VálaszTörlés
  45. A SZERETETT ÉS A SZERELEM OLY TÁVOL ÁLL EGYMÁSTÓL MIND A NAP A HOLDTÓL.NAGYON SZÉP A VERS !

    VálaszTörlés
  46. Tünde, azén oldalam nem egy akadémiai székfoglaló, ha bárkinek a hozott témáról teszem azt a káposztáscvekedli jut az eszébe, s arról ír....

    Itt nincs egyetlen bejegyzés sem, mely eltért a tárgytól :)

    VálaszTörlés