2007. szeptember 13., csütörtök

Devecsery László: A kék pék




Itt a sarkon van egy pékség, 
jó kenyere nagy dicsőség. 
Miért verset írok róla: 
változás van tegnap óta. 
Mit gondoltok, 
mit gondolt a ravasz pék? 
Hogy neki a  barna kenyér semmiség!
Előhívta feleségét. 
– Ide figyelj asszonyság! 
Most a tésztát, 
az egészet, dagaszd át! 
Tegyél bele ételfestő kék festéket, 
másként várjuk ezután a  sok vendéget! 
Kék a cégér, a szakajtó, 
az egérlyuk, s minden ajtó. 
A szobában  csupa kék szék,
 odakinn meg ez van írva, 
persze kékkel  felmázolva: 
IBOLYAKÉKSÉG PÉKSÉG 
Megjött már az első vendég, 
hogy kenyerét megcsodálja. 
Kenyér haját fel nem vágta. 
Kért volna ő barnát régit, 
de az bizony nem volt nékik! 
Jöttek vevők egyre-másra, ám hiába... 
Kék könnyeket sírt a kék, 
kövér kis pék feleség...
 – Férjemuram, édes kék-pék, 
senkinek sem kell e kékség! 
Zsemle, perec, kifli, kenyér 
kéken másnak semmit sem ér! 
Süssük azt a  barnát, régit, 
hogyha egyszer az kell nékik! 
Aki józan, okos ember, 
bölcsen hallgat a jó szóra... 
és láss csodát!, virradóra 
tűz pattog a  kemencében,  
barna kenyér sül, mint régen... 
S fenn a polcon gyerekek, 
minden-minden  nevetett! 
 Itt a sarkon van egy pékség, 
jó kenyere nagy dicsőség. 
Ismerem az  öreg péket, 
vasárnap az  udvarára visz egy széket; 
felnéz némán, fel az égre, 
fel a csodás égi kékre; 
sóhajtozik nagyokat... 
Régi vágya megmaradt... 
Nézd a felhők, olyanok: 
zsemle, kifli alakok, 
mert fenn a Nap büszke pásztor: 
bárányfelhőt terel, számol; 
közben bármit megtehet, 
Ő süthet kék kenyeret...

4 megjegyzés:

  1. Nagyon kedves versike!
    Én kipróbáltam volna!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kedves....szeretem a kéket....

    VálaszTörlés
  3. A hétvégén voltam egy fogyatékos művészeti fesztiválon, ott adták elő értelmi fogyatékosok. Nagyon tetszett a vers is és az előadás is, ezért kerestem rá. És Nálad megtaláltam:)

    VálaszTörlés