2009. január 4., vasárnap

Még politizálok! Politizálok? Nem! Szép Ernőt olvastam :))))

Szép Ernő

A Ház

De érdekes a Ház.
Száz
Képviselõ vitáz.
Láz,
Izgalom, harc ráz,
Mindenki jássz,
Ugrál, hadonász
Buta úr magyaráz,
Erõs úr a képire mász
Gyenge úrnak, más
Két úr plajbász
S papír után kotorász
Affaire, jegyzõkönyv,
pardon, pássz.
Miniszter: Tisztelt Ház!
Szélsõbal: Frász!
Elnök csengõt ráz,
Közös bank blamázs,
Névszerinti szavazás,
Hirlapíró méláz:
Óh kávéház,
Nagykaszinó, két ász...
Fráter nótáz,
Hölgyekkel mókáz
Karzaton szoknyavadász,
Büffében ananász,
Folyosón ég a gáz;
Hazafi úr panamáz.
Derültség: Csacsi úr adomáz.
Az ország csupa gyász -
Hétfõn d. e. 10 órakor ülést
tart a Ház.
 

Pszsz...

Elmentem ma délelõtt
A Ház elõtt.
Az utcán fütyörészni szoktam
De most a számat befogtam
S hogy zaj ezzel se legyen,
Lépdegéltem csendesen,
Lábujjhegyen,
Csendesen csak, hallga csak,
Pszsz...
Odabenn alszanak.
 

Választás

Képviselõnek
Föllép most sok alak,
Én is föllépnék
Egy riaszt vissza csak:
Attól félek, hogy
Megválasztanak.


1910-es évek
 

15 megjegyzés:

  1. Kedves Zsuzsa!
    Annyira aktuális, hogy akár ma is megírhatná Szép Ernő, ha élne-:)))
    Szeretettel: Valentinus

    VálaszTörlés
  2. Kedves Valentinus!
    Hiszen azért hoztam Szép Ernőt és Móriczot, hogy lássuk, nincs semmi új a nap alatt. A politikában biztosan :D

    VálaszTörlés
  3. Akkor Szép Ernő is kortársam, örülök neki, meg is fogom keresni valamillyen fórúmon, és meghívom lábteniszezni a nyáron a strandra.:-))))))))

    VálaszTörlés
  4. :)))

    Biztosan örüni fog egy kis testmozgásnak :))) Már nagyon únhatja a lábát lógázni egy felhő szélén :)))

    VálaszTörlés
  5. Endrődi Sándor: PETŐFIRŐL (részlet)
    Most kellene lantod
    Viharának zúgni, süvítni,
    S haragos lelked szilaj árjának
    Tombolni, Petőfi!
    Most kellene szíveket rázó,
    Velőket tépő, vad erőddel,
    Mennydörgő dalaiddal
    Fölverned e népet,
    S tüzelned a harcra,
    Az újjáalakító,
    Megváltó harcra!

    VálaszTörlés
  6. 1910-zel kapcsolatban??????
    Mert igazán arra akartam rávilágítani, hogy 'szeretett' politikusaink mindig egyformán viselkedtek, mióta "világ a világ"

    VálaszTörlés
  7. Ami szép az szép.
    Te is nézd meg ezt,seniorok és multis tapasztalataim egybeolvasztva.
    http://akvarell.ning.com/

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm hogy regisztráltál,arra felé nem bővelkedünk lila szinben, de változtatni mindig lehet.

    VálaszTörlés
  9. Már régen is akartam, de nem engedett be az eredetileg regisztrált levélcímemmel. Aztán rájöttem a megoldásra :)))))

    VálaszTörlés
  10. Itt is derültem!
    "Pszsz...
    Odabenn alszanak."

    VálaszTörlés