2008. május 28., szerda

Érti ezt valaki????????




Nem szoktam nézegetni a villanyszámlámat, hisz éves átalányt fizetek.
De a minap megnézten, s megdöbbenéemre a számlámon volt két, eddig ismeretlen tétel (bekereteztem pirossal).

Mi a szösz az a "szénipari szerkezetátalakítási támogatás" és "kedvezményes árú vill. energia támogatás" ?????

Nem az összeg nagyságával vam bajom, hisz a havi közel 20 ezer forintos számla töredéke a 2 összeg. Ám én nem emlékszm rá, hogy bárki is megkérdezte volna tőlem, bármit is akarok-e támogatni a villanyszámlámmal.

Lassan a számláim is olyanok lesznek, mint az operációs rendszerem? Tudtom nélkül települnek dolgok, hol a számláimra, hol a windózomra!!!!

Grrrrrrrrrrr mérges vagyok!

44 megjegyzés:

  1. hogy mik vannak?! én még nem láttam a miénken,,

    VálaszTörlés
  2. Nyugalooom:-)Ma már nem divat kérdezni hogy akarod e támogatni , vagy sem , csak vonják le , te meg tűrjed:-)s persze fizesd:-)

    VálaszTörlés
  3. Nem ideges vagyok, csak nem értem....

    VálaszTörlés
  4. Most néztem meg - én is támogatom akaratom ellenére a fentieket. A kérdés, hogy ezentúl minden hónapban ilyen rendes leszek-e, a jóvoltukból. Tényleg nem az összeg nagysága..., de a módszer az nagyon bosszató, felháborító.

    VálaszTörlés
  5. Már a feltüntetett tételcímeket sem értem.
    Hol van arról szó, hogy teszem azt szélerőműveket szándékoznak építeni, vagy a szénnel működő erőművek helyett mondjuk atomerőművek épülnének?

    VálaszTörlés
  6. S persze az én, a mi pézünkből, amelyekért aztán horribilis szolgáltatói árakat zsebelnek be.

    No mennem kell.....

    VálaszTörlés
  7. Megnéztem a számlát nálunk nincs ilyen tétel,,

    VálaszTörlés
  8. Ez már régóta van !!! Ugyan úgy mint a víjdíjnál a környezetterhelési díj - a csatornahasználat mellett :))

    VálaszTörlés
  9. "szénfillér" - csak filléres dolog :)

    VálaszTörlés
  10. Persze, hogy filléres, ám egy számlának nem a szolgáltatásról kellene szólnia????

    Ez pedig valami adomány, ha jól értem.

    Gabi, azt nem tudom, hogy a csatornadíjban van-e környezetterhelési díj. Bár szerintem azt annak a szolgáltatónak kéne fizetnia, aki tisztítás nélkül eregeti a folyókba a szennyvizet....

    VálaszTörlés
  11. Az enyémen ezt "Szénipari szerkezet átalakításának" nevezik. :))))

    Én már régen letettem arról, hogy megértsem a számlákat...pl. a gázszámlán csak, ha leteszem a földre akkor tudok elmenni.(kis tulzással)

    VálaszTörlés
  12. A csatornát azért írtam, mert amikor elindult, arról volt szó, hogy aki nem csatornázott területen használja a vizet, ezáltal a szennyvízkibocsájtása is kontrollálatlan azoknak kell környezetterhelési hozzájárulást - díjat - fizetni. No viszont nálam mindkét ingatlan csatornázott, és még is megjelenik a környezetterhelési díj is. A szomszéd nem kötött rá a csatornára, neki nincs ilyen tétele.... Szóval az jár jobban aki szégengedi a cuccot .....

    VálaszTörlés
  13. A következő alkalommal szemügyre veszem a vízszámlát.... bár amíg nem volt csatornám, addig én is fizettem terhelési díjat (kevesebb volt, mint a havi csatornadíj), s ráadásul az általam (is) építtetetett csatornára a rákötés egy vagyonba került, s hosszas tortúrával járt.

    VálaszTörlés
  14. Még én se figyeltem, de most utánanézek

    VálaszTörlés
  15. Bizony én is nagyon mérges voltam(vagyok), amikor először megláttam.
    Valóban em az összeg, de az eljárás és a blabla leírása dühít.
    Várom, hogy mennyit kell majd fizetn akkor ha az ember a napra kimegy, és számítanak-e fel majd árnyékolási díjat, ha borús lesz az idő? :-((

    VálaszTörlés
  16. Nezsu
    Ez nem azért van hogy értsd... söt az a jo nekik ha nem érted... csak fizesd! Amugy 2007-ben az M1 Juszt László müsorában firtatták már a dolgot... söt azt is hogy jogellenes hogy a bankoknak fizetned kell azért, hogy a pénzedhez - amiért amugy kökeményen megdolgoztál - hozzá juthass...

    A közüzemi szolgáltatok most profilt váltanak... emberi,sokadik börlenyuzová válnak... és mi kisbuták, hagyjuk is... mert az elsö taxis blokád ota belefáradtunk a harcokba...:-(
    Bár értek én mindenkit... a kormányt is... hiszen sz...rbol senki nem tud várat épiteni!!! De ha nem tud! ne is vállalkozzon rá!!!

    Az én is kaptam furcsa számlát az elmütöl... havi bediktálos vagyok... diktálom az oraállást... kapom és fizetem a számlát... most kaptam egy évestömbelszámolásos számlát hátralékkal ( 950 Ft) ez a számla áprilisban készül...de csak most küldték ki... amugy a "rendes" villanyszámlák persze jönnek és hátralékrol szo sincs bennük... amugy meg az itt emlitett oraálllás nem is stimmel... egyszoval fene tudja mit csinálnak ott... magyarul... nem tudja a jobbkéz, mit csinál a ball
    Nah de majd megyek én és rájuk borogatom az asztal... mint már megtörtént egyszer...

    Röviden a sztori...
    kétszer küldték ki a havi számlát, én meg mint kisbuta amint kaptam be is fizettem... fel se tünt az összeg azonossága... mindaddig mig nem kaptam egy felszolitást hogy ha 8 napon belül nem! akkor irgum-burgum lesz... csodálokztam rajta, hiszen ahogy kivettem a ládámbol a számlát, már rohantam is postára...
    Becammogtam az ELMÜ-höz... és kiderült, hogy a multhavi számlát 2X fizetteték ki velem... megkalkulálták a következö havi fogyasztást, kiszámolták a különbözetet és késedelmi kamattal megterhelték és irgum-burgummal kiküldték...
    Szép mi??
    Elöre kifizetsz valamit és még késedelmi kamat is jár hozzá és még a hülye is te vagy!
    Én mondtam a hölgynek kerekszemekkel, hogy ne haragudjon, de faguriga legyek ha én ezt értem! hol van ebbe a lonak a gikája (logika)??
    Mire ö hosszasan magyarázta, hogy én hibáztam mert befizettem...
    Na de! Mikor már az asztal boritottam és fönököt követeltem...
    A fönök sürü bocsánatot kért mert a kollégái nem tudják használni a számitogépes rendszert...

    Csak azt nem értem ha nekünk kell ezekre a dolgokra is figyelni... minek vannak ök... mire fizetünk ennyit? pazaroljuk a munknapjainkat, szabadságainkat, állunk sorba, stresszeljük magunkat??
    Ezt nekünk ki fizeti meg??

    VálaszTörlés
  17. Nezsukám, mit nem értesz ezen?
    Támogatod a szénipar szerkezetátalakítását.
    Ugyan senki sem kérdezte, hogy szeretnéd-e, de hát minek is azt?
    A következő számlán a narancstermeszés támogatása lesz rajta....

    VálaszTörlés
  18. hát igen, ez elég vicces, amit Herczog írt, de sajna mindent nem lehet viccel elcsapni. Mégha csak pár forintról is van szó, én a helyedben megkérdezném telefonon, vagy személyesen. Bár inkább személyesen, hisz ha telefonálsz, ott is csak órákig zenét hallgatsz, ide kapcsolnak, oda kapcsolnak, vagy igazodj el a telefonkezelő gép utasításai között. Vagy csak egész egyszerűen fel sem veszi senki azt a sz.... telefont! :))

    VálaszTörlés
  19. Nezsukám képzeld én még különböző rendszerhasználati díjakat is felfedeztem a számlán, 119/2007(XII.29.) GKM rendeletekre hivatkozva, a vill.energia elszámolásánál pedig a 2007.é. LXXXVI. törv. és a 2008. évi költségvetésről szóló CLXIX. törvényre.

    Egy magyarázat a szénfillérre:
    http://www.mee.hu/node/3859

    VálaszTörlés
  20. Én nem kívánom támogatni se a naracsligetet, se a szegfűkertészetet se!!
    Mit tegyek ???? Nincs kiút ?

    VálaszTörlés
  21. Kedves Zsuzsa!
    Ne mérgelődj, mert megárt a szépségednek-:)))
    Szeretettel: Valentinus

    VálaszTörlés
  22. Bocs,de ezzel nem értek egyet,nics olyan mérgelődés ami Nezsu szépségének árthat !!
    A villanyszámla meg olyan mint az éttermi csak itt a számla kiadó hozzáteszi a borravalót,nem te adod mint a pincérnek:)

    VálaszTörlés
  23. Kedves Nezsu pedig ez nagyon kônnyen megérthetô!! Itt nàlunk is
    igy van ! Onann kasszàlnak ahol van!!!

    VálaszTörlés
  24. Mit reklamálsz? Én tettem oda, mert keveselltem a számládat.

    VálaszTörlés
  25. Bár a bérjegyzékembe jutna eszébe valakinek belecsempészni egy-két plusz tételt...

    VálaszTörlés
  26. A helyzet nem annyira tragikus: ezeket az összegeket eddig is fizettük, csak ma már egy szolgáltató kötelezve van, hogy a számlájában részletezze, hogy a mennyi – miért annyi. Eddig is tudtuk, hogy az e.ü. ellátás pénzbe kerül, most már számlát is kapunk róla.
    Az áram önköltsége előállítási módjától függően alacsony vagy magas. Legolcsóbb a Pakson előállítot, aztán a víz- gáz- szén- szélerőműveké egyre drágább. Ezeket az árakat keverik és dotálják pl. a szénerőművi áramot.

    VálaszTörlés
  27. Elöfordulhat, hogy ezt nem külön fizeted, csak a fizetett összeget lebontják más tételekre is. Ha támogatást írnak, lehet kevesebb adót kell a szolgáltatónak fizetni utána.
    Lehet érteni, hogy hogy gondoltam?

    VálaszTörlés
  28. Azt értem, amit Ti ide írtatok, a számlát akkor sem értem....
    Van egy fogyasztott áramdíj, s szerintem mindegy azt az áramot mi a fenével állították elő, akár kézzel rázogatva az elektromágnest, akár atomerőműben. Tehát engem fogyasztót NEM érdekel!
    Ha holnap kimegyek a piacra fél kiló krumpliért, akkor a számla így fog kinézni?

    1/2 kg krumpli kilója 100 Ft 50 Ft
    kapaélesítési hozzájárulás: 5 FT

    Fizetendő: 55 forint?

    Mit érdekel engem, hogy élesíteni kell a kapát? és az eleve benne van a kilós árban, nem?

    VálaszTörlés
  29. De. Csak a kérdés az, hogy mikor élesítették a kapát? Akkor, amikor a krumpli reform-élelmiszer lett, vagy azelőtt?

    VálaszTörlés
  30. Ha így haladunk, a szeletelt szalámihoz a szeletelésért veszélyességi pótlék fog járni :-)) Csak meg ne hallják, mert tényleg megteszik..

    VálaszTörlés
  31. Tényleg ne hallják meg... mert akkor már csak egy lépés a vágási veszteség, és az újracsomagolás... valamint a deszkamosás, csemegéspult-takarítás, pénztárnál történő nemtúlpontos visszaadás...

    VálaszTörlés
  32. Ez meg egy reform áram? vagy reform ár?

    Túlbonyolítottam a krumplival... talán elég lett volna mondjuk egy kabát....
    nem érdekel, hogy kézzel, vagy géppel varrták-e fel a gombokat, ha a kabát ára akérmennyi, ne fizessek már "gombfelvarrás gépesítési hozzájárulást" pluszban

    VálaszTörlés
  33. Lobélia
    Megnéztem... hááát mit mondjak????

    A nagymamám fizetett békekölcsönt, bár nem akart... meg még valamit, aminek már a nevére sem emlékszem.

    De legalább nem az akármilyen számlájára csatolták a fizetendőt, adományokat gyűjtsön a vöröskereszt és a többi csatolt intézmény!

    Azért érdekes, hogy ezt a jobbosok mennyire "lenyelték"....

    VálaszTörlés
  34. Nezsuuuu!
    Ez nem adomány. Ez olyan minthogy régen fogalmunk sem volt, miből tevődik össze a bérünk, mennyi az adó, meg egyéb, most meg tudjuk.

    VálaszTörlés
  35. Számomra ez borzasztó: Egy nagy vállalkozás olyan dologra hivatkozik,
    ami nincs is Magyarországon, szénipar. Erről az iparról rettentő rég hallottam. Melyik az a vállalkozás(szénipari), amelyiket támogatni kell, h. halottaiból támasszunk fel egy rég feledett iparágat. (A többi egyszerű vállalkozást ki fogja támogatni?) Igaz ezt akkoribanbányászatnak hívták. Tehát aki ezt kiagyalta, tisztában sincs arról, mire követel és követel...pénzt! A sok kicsi sokra megy alapon. Szén sincs már amit gazdaságosan kilehetne termelni, bányászni! Meg hogy támogassuk mások számláit? Kinek számláját? Tán csak nem országvezérünkét? Én is mérges vagyok, megnézem a tételeket!!!! Melyik fórumon lehet reklamálni, tiltakozni. Legközelebbi számlát is megterhelik vmi érdekes hivatkozásra utalva?

    VálaszTörlés
  36. Ha tudsz valamit, kapsz valami választ a reklamációdra, várom!

    VálaszTörlés
  37. Bocsáss meg, ugye nem azt akartad mondani, hogy ha Te nem hallottál a széniparról, akkor az nem is létezik? (Persze, tudom, volt egy idős parasztember, aki a zsiráf elött állva is mondta, hogy ilyen állat nincs is!)
    A szénbányászat és az arra felépülő vertikum (sajnos) nem versenyképes a lengyel import szénnel. A felszámolás, megszüntetés viszont nagyon sokba kerülne mindannyiunknak (Neked is, ha adót fizetsz).
    Az országvezér számlája már a demagógia műfajába tartozik, nem minősítem.

    VálaszTörlés
  38. Alma: "A szénbányászat és az arra felépülő vertikum (sajnos) nem versenyképes a lengyel import szénnel. "

    Amikor megállapítja valaki az áramdíjat, nyilván belekalkulálja, hogy vannak szénerőműveink (amelyek kissé drágán termelnek), van atomerőművünk (amely talán nem annyira drága), nincsenek szélerőműveink és napenergiát felhasználó erőműveink (amelyek olcsón temelnének), s hogy a környező országoktól vásárolunk energiát , s mindezek figyelembevételével állapítja meg az áram díját.

    (Ha nem így tesz, akkor a zsebe ellen dolgozik, s ráfizet.) Tehát, a két tételnek szerintem semmi keresnivalója a számlámon!

    VálaszTörlés
  39. Nezsu, hidd el, ezt eddig is fizettük, csak nem kaptunk részletezést róla. Legutóbb, orvosi vizsgálat után kaptam én is egy részletes számlát. Érdekes volt, jól mulattam rajta de nem rázott meg különösebben. Gondolom, eddig is ugyanilyen számlát küldtek a TB-nek, csak mi (fogyasztók) nem tudtunk róla.

    VálaszTörlés
  40. No mikor volt a legutóbbi áremelés? Meg kéne néznem, hogy azt az összeget az emelt ár FELETT fizetjük-e?

    VálaszTörlés
  41. Ezt most csak kiváncsiságból, hogy enged-e beírni?

    VálaszTörlés