2010. január 28., csütörtök

Mit igérnek? -- választás 2010

http://mitigernek.hu/index.php
Most hallottam a választás kapcsán egy ígéretes honlapról, ahol a bevezető így kezdődik:

"A kezdeményezés célja, hogy a választási kampány időszakában független és elfogulatlan módon értékelje a pártok programját, elsősorban annak célzottságát, számonkérhetőségét, illetve megalapozottságát. Projektünk az EU parlamenti választásokon öt százalék feletti eredményt elért pártokat fedi le."

Szerintem érdemes nyomon követni a megállapításaikat.

Utóirat: tudom, hogy az ígérnek hosszú "í", ám nagyon furán jelent meg az inboxban. :(

31 megjegyzés:

  1. Megnézted a szakértők névsorát? Szerinted Bod Péter Ákos, akit a Fidesz egy időben miniszterelnöknek is vizionált és még néhány más tag csakugyan "független és elfogulatlan módon" fog értékelni?

    VálaszTörlés
  2. Hol van ezek között Bod Péter Ákos?

    Bartha Attila, Békés Gábor, Cseres-Gergely Zsombor, Madár István, Muraközy Balázs, Reszkető Petra, Scharle Ágota, Tóth István János, Váradi Balázs

    A névsor innen van: http://mitigernek.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=12&Itemid=17

    VálaszTörlés
  3. Ne tudom, hol látszanak a szakértők, de nekem elfogadható Bod.

    VálaszTörlés
  4. Mielőtt feltettem, a még szinte üres lapot végigolvastam tüzetesen.... NINCS benne megemlítve Bod Péter Ákos.
    Miki, elárulnád, honnan vetted a nevét?

    VálaszTörlés
  5. Elnézést, Bod Péter Ákos és a többiek valóban nem ezen a listán vannak, hanem azok között a szakértők között, akik a kérdésekre válaszoltak:
    http://mitigernek.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=14&Itemid=19
    Juhorka, elfogadom, hogy számodra elfogadható. Én viszont nem tekintem függetlennek.

    VálaszTörlés
  6. Csak a felét ismerem, de azok is elfogadhatóak.

    Miklós, láttál már élő független embert?

    VálaszTörlés
  7. Izéééé... mintha Bod Péter Ákos valami "Véleményezők" listán szerepelne, mint aki a többiekkel együtt egy kérdőívre válaszolt!

    De Miki, megkérlek, keress egy tökéletesen elfogulatlan szereplőket felvonultató honlapot nekem, ahol a felsorolt (és az esetleg fel nem sorolt egyéb) kérdéseket és válaszokat fogják keresni a pártok ígéretei között.

    VálaszTörlés
  8. Én is elmentettem, arra az esetre a vízműveknek szorulása lenne, akkor is biztosítva legyen a hírfolyam. Mert abban biztos vagyok, hogy még a tusból is ígéret fog jönni. (Viszont Bod Péter Ákost volt szerencsém megismerni még a 90-es évek közepe táján személyesen, majd EBRD-s idejében. Ha ő mértékadó szakértője lenne a csoportnak akkor nagyon is Mikinek adnék igazat. Lévén nagyon jó szakember, hallottam őt többször külföldi bankároknak, szakembereknek, más más szemszögből érvelni, magyarázni. Sajnos pénzügyminiszterként is. És ahol elfogy a ráció, ott nála is bekúszik a pártpolitika. Való igaz nincs független közszereplő, csak van aki jobban álcázza hovatartozását.) Üdv

    VálaszTörlés
  9. Számomra korrektnek, (viszonylag) kiegyensúlyozottnak és (főleg) hasznosnak tűnik az oldal.
    Más kérdés, hogy a szavazók zömének mi a fontosabb:
    a hiteles-hitelesített adatok vagy a demagóg (ámde) teljesíthetetlen ígéretek.
    És melyik a fontosabb: a racionalitás vagy a bosszú, együttműködés vagy az ellenség(!) totális megsemmisítése?

    VálaszTörlés
  10. Zsuzsa!
    "...keress egy tökéletesen elfogulatlan szereplőket felvonultató honlapot nekem..."
    Na ne-e-e-e! Kértem én már tőled lehetetlent? :)))

    Alma!
    1. Az oldal hasznosságát, kiegyensúlyozottságát és korrektségét én addig nem tudom megítélni, amig nem lesz tartalommal feltöltve.
    2. Mitől hiteles egy adat? Ki hitelesíti? Az utóbbi időben naponta 5x nyilatkozza azt a Fidesz, hogy a kormány csalt a költségvetési adatokkal. A kormány cáfol.
    3. A választási kampányok a világ minden részén tele vannak demagóg ígéretekkel. Ezt fogja kiszűrni nálunk egy zsűri?
    4. Ki az az ember, aki azt mondaná, hogy számára a bosszú fontosabb mint a realitás, vagy nem összefogásra törekszik, hanem az ellenség megsemmisítésére?
    A napi eseményekből nem lehet egyszerűen következtetni, hogy ma melyik erő(k) törekszenek az egyikre és melyek a másikra?

    Még valamit.
    Én nem azt állítom, hogy ez a honlap nem lesz hasznos. Csupán csak szkeptikus vagyok már az igazságosztókat illetően.

    VálaszTörlés
  11. Miki!:D

    Én nem hiszem, hogy ez a honlap igazságosztó kívánna lenni :)
    De majd meglátjuk, mondta a vak.... (bocsánat minden fogyatékos embertársamtól!)
    Addig nem ítélek, amíg nem látom a tartalmat, ameddig nem látom, hogy a tartalom folyamatosan "feltöltődik".

    Visszatérve Bod Péter Ákosra. Ő is a "dialektikus materializmuson" nőtt fel, nem kell csodálkozni tehát, hogy "dialektikusan" értékeli a gazdaságot. Nem közgazda vagyok, de el tudom képzelni, hogy a Marx Károlyról elnevezett egyetemen is kétféle gazdaságtant tanítottak, mint anno nekünk a Műszakin.
    Volt egy politikai gazdaságtan nevezetű tantárgy nálunk, amelyben minden gazdasági törvényt a kapitalizmus "rothadásának" jellemzőjeként mutattak be, szemben a politikai (értsd szociálista) gazdaság leírásával.
    No, ha őket is így tanították, csodálkozhatunk, ha véletlenül valaki jó gazdasági szakember lett! :))))

    VálaszTörlés
  12. 1. Hasznos lesz az oldal AMENNYIBEN segíti az eligazodást az ígéretek valódisága és a realitás lehetőségei között.
    2. A hitelességhez (talán) a szakértők széles köre segíthet.
    3. A demagógiát (talán) nem olyan nehéz a TÉNYEKKEL cáfolni.
    4. Az a bizonyos ember, aki számára a bosszú fontosabb az ország érdekeinél, az bizony maga a Szeretett Vezető, aki még sosem hazudott... (ő maga mondta – talán (ebben) hihetünk neki)

    A szkepticizmusodat viszont teljesen megértem...

    VálaszTörlés
  13. hm,,ezt már láttam,,ettöl nem lettem okosabb

    VálaszTörlés
  14. Vagy berekedsz.... ha sok jeges tonikot iszol :DDDDD

    VálaszTörlés
  15. inkább legyek ,rekedt mint hülye a sok igérgetéstöl(:-

    VálaszTörlés
  16. Nem kell odafigyelni, úgyis tömik majd beléd.

    VálaszTörlés
  17. A sok ígérgetéstől is lehet valaki rekedt ;-P
    :))))))))))))

    VálaszTörlés
  18. te csak irjál,a facebokra a királnak-:))

    VálaszTörlés
  19. Én nem járok oda :-P Megválogatom a társaságot :D Küldjek egy tonicot Neked ?

    VálaszTörlés
  20. Nekem küldjél! :)
    Én nem küldtelek a kerálhoz, megérdemlem (a tonikot)

    VálaszTörlés
  21. te,csak ne lopikáld el a tonicomat,,-:)

    VálaszTörlés
  22. Nem hiszem, hogy Gabi ilyen felelőtlen lenne, s máris kiutalta a kincstári tonikot :)

    VálaszTörlés
  23. ja,,igazad van,,nem felelötlen,,,,,,hanem skot,,-:)

    VálaszTörlés
  24. Bogár ! Ne ríjjá, majd hoz neked a király... Csak győzzed kivárni :))))

    De hogy ne érezd magad kirekesztve, neked is kiutalok egy adagot ! Menjél a faluvégi kurta kocsmába, és hivatkozzál rám !!!

    -Legfeljebb jól elvernek :))))))))))))))))))

    VálaszTörlés
  25. Engem nem :) De a fizetéskor ha rám hivatkozol, hogy én küldtelek és majd fizetem, akkor lehet hogy nem lesz elég lemosogatnod a cehhet :))))))))))

    VálaszTörlés
  26. mutassam a fotodat??akkor ingyen kapok mindent-:)

    VálaszTörlés