2007. november 7., szerda

XLII. zsoltár

Mint a szép hives patakra
A szarvas kivánkozik,
Lelkem úgy óhajt uramra
És hozzá fohászkodik.
Te hozzád én istenem
Szomjúhozik én lelkem!
Vajon szined eleiben
Mikor jutok élõ isten?

Könnyhullatásim énnékem
Kenyerem éjjel-nappal.
Midõn azt kérdik éntõlem:
Hol istened, kit vártál?
Ezen lelkem kiontom
És házadat óhajtom,
Hol a hívek seregében
Örvendek szép éneklésben.

Én lelkem mire csüggedsz el,
Mit kesergesz ennyire?
Bízzál istenben s nem hágy el,
Kiben örvendek végre,
Midõn hozzám orcáját
Nyujtja szabadítását.
Oh én kegyelmes istenem,
Mely igen kesereg lelkem!

Mert te rólad emlékezem
Ez Jordánnak földérõl,
Szent helyedre igyekezem
Ez Hermon kis hegy mellõl,
Mélység kiállt mélységet,
Midõn én fejem felett
A sok sebes víz megindul,
Mintegy erõs hab megzúdul.

Sebessége árvizednek
És a nagy zúgó habok
Én rajtam összeütköznek,
Mégis hozzád óhajtok,
Mert úgy megtartasz nappal,
Hogy éjjel vígassággal
Dicséreteket éneklek
Néked erõs õrizõmnek.

Mondván: isten én kõszálam,
Mire felejtesz igy el?
Ellenségim vagynak rajtam,
Gyászban járok veszéllyel,
Mert az õ hamis nyelvek
Csontaimban megsértnek,
Mert így bosszantnak ellened:
Lássuk hol vagyon istened?

Én lelkem mire csüggedsz el
Mit kesergessz ennyire?
Bizzál istenben s nem hágy el,
Kiben örvendek végre,
Ki nékem szemlátomást
Nyújt kedves szabadulást,
Nyilván megmutatja nékem,
Hogy csak õ az én istenem.

11 megjegyzés:

  1. Hát ezt nem ismertem. Hiába, a református Ady. Lám-lám-lám. Nem csak a vörös csillagról és a grófi szérűről tudott verset írni. Igazi hívő ember volt. Köszönöm neked Zsuzsa.

    VálaszTörlés
  2. Hát kedves Zsuzsa, kérek egy kis magyarázatot. Ady Endre - A Sion - hegy alatt c. verse nem a XLII. Zsoltár, hanem így hangzik:

    Borzolt, fehér Isten-szakállal,
    Tépetten, fázva, fújt, szaladt
    Az én Uram, a rég feledett,
    Nyirkos, vak, őszi hajnalon,
    Valahol Sion - hegy alatt.

    Nem írom le mind a hét versszakot, de nagyon szp az is, amit leírtál a 42. zsoltár dallamára. El is énekeltem. Mondd honnan szedted, mert nekem nagyon tetszett. Az általam talált verset a saját blogomban teszem fel, mert az is nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Endre!!
    Ezt nagyon összekeverted!
    Amit itt olvshatsz azt nem Ady írta, amit a zsoltár alatt látsz, az nem aláírás, hanem a következő vers szerzője és címe.

    VálaszTörlés
  4. Hát igen! Ezt azután jól elnéztem. A legkedvesebb zsoltárom a 42. Ezért is figyeltem fel, hogy ez nem Ady. Igen, de a vers alatt Ott van, hogy Ady E: A Sion - hegy alatt. Ki figyel oda, hogy előtte ott van a PREV: - jelzés. Szóval elnézést kérek tévedésemért, máskor jobban figyelek és lassabban válaszolok. Köszönöm juhorka a kiigazítást. Már Zsuzsától is elnézést kértem. Bocs'

    VálaszTörlés
  5. Tőlem nem kellett volna :)
    Én is néztem már el sokmindent :)

    VálaszTörlés
  6. Az nem létezik, meg különben is mindíg igazad van! :-)))))

    VálaszTörlés
  7. Egy pici dalsöveg : Mint szarvas hűs forásra, úgy szojazik lelkem Rád. Vágyodom az élö Isten után,hogy mehesek Hozzád. miért csüggedsz el lelkem,hisz pajzsod Őés támaszod. Bízz az Úrban,mert karja megszabadít. S hálával áldozol.

    VálaszTörlés
  8. húúúú ezt hog csináltad? Köszönöm

    VálaszTörlés