2011. július 1., péntek

168 Óra Online - Nekünk kell majd eltakarítani az Orbán-cunami hordalékát

http://www.168ora.hu/itthon/nekunk-kell-majd-eltakaritani-az-orban-cunami-hordalekat-78076.html
„Németországban a nácik először a kommunistákért jöttek, de én nem szóltam, mert nem vagyok kommunista.
Majd a zsidókért jöttek, de én nem szóltam, mert nem vagyok zsidó.
Azután a szakszervezetisekért és a szocdemekért jöttek, de én nem szóltam, mert nem vagyok szakszervezeti tag, sem szociáldemokrata.
Később a katolikusokért jöttek, de én nem szóltam, mert protestáns vagyok.
Végül értem jöttek, de akkor már nem maradt, aki szólt volna értem.”

Martin Niemöller, német evangélikus lelkész

Szóljunk és szóljunk mindnyájan!

2 megjegyzés:

  1. "A hatalom csak látszólag játszik a parlamenti játékszabályok között. A demokrácia normális működéséhez hozzátartozik, hogy minden döntést egyeztetésnek kell megelőznie az érdekelt felekkel, a pártpolitikán kívüli szakmai szervezetekkel. Ez erősebb jog, mint az a mostani gyakorlat, hogy egy névtelen parlamenti képviselő megkapja a feladatot: gyorsan adjon be törvényjavaslatot egyéni képviselői indítványként, mert akkor nincs szükség a törvénykezést megelőző hosszadalmas egyeztetésre. Így születnek a senkivel nem konzultált, egynapos törvények. A hatalom, a törvénykezés most úgy működik, mint egy cunami: elindul, mindent letarol, viszi magával a hordalékot a partra. De amikor majd visszahúzódik, a törmelék ott marad."

    VálaszTörlés
  2. Ami most van, attól egy szempontból a diktatúra is tisztességesebb. Mert a diktatúrában van egyszemélyi felelős, akit egyszer utólag esetleg felelősségre lehet vonni. Most viszont a felelősséget szétkenik a parlamentre.

    VálaszTörlés