2010. június 7., hétfő

Érdekes könyvsorozatot forgatok, ....

... olvasok, a Kossuth Kiadó Magyarország története 20. kötetét, amelyet Gyarmati György írt Demokráciából a diktatúrába 1945-1956 címmel. Megütötte a szememet egy bekezdés, amely 1946-tal foglalkozik, de erősen áthallásra késztetett az elmúlt évek politikájára. (az egész szöveget lusta voltam bepötyögni!)
Az akkori választáson a kisgazdapárt győzött, a vesztesek, ám parlamentbe jutottak Baloldali Blokk nevű szervezetbe tömörültek.

És akkor az idézet:


Az 1946. év belpolitikai életét lényegében a hatalmi ágak [fentebb jelzett] képviseleti aránytalanságából eredeztethető politikai huzakodás töltötte ki. ....
... a baloldal imparlamentáris eszközöket is bevetett a törvényhozás szerepének a háttérbe szorítására, valamint korábban megszerzett végrehajtó hatalmi pozícióik megőrzésére. Az év első felében az egész országot megmozgató tisztogató népítéleteket rendeztek. Ennek nyitó rendezvényén Rákosi Mátyás maga tüzelte híveit: "a demokráciában helye van a tömegmozgalmaknak, a nép jogosult arra, hogy kezébe vegye az igazságszolgáltatás ügyét."..... A szociáldemokraták és a parasztpárt statisztáló támogatását élvező kommunisták ezzel kívánták demonstrálni a kisgazdáknak, hogy "ti a parlamentben, mi az utcán vagyunk többségben",

idézet vége.

A második idézet fogott meg igazán!

---------------------

Sajnos, hogy nem előbb adták ki a sorozatot.

18 megjegyzés:

  1. A Lufi nem politizál, de azért érdekes dolog ez..

    VálaszTörlés
  2. Nezsu sem politizál .....állandóan :DDDD
    Ám szerintem nem mindegy, hogy ki kinek a tanítványa :DDDD

    VálaszTörlés
  3. Csulikám!
    Csak nem beleütötted a lábadat egy kőbe? :DDD

    VálaszTörlés
  4. Orbán Mátyás az utcán is többségben van.:)

    VálaszTörlés
  5. Zsuzsa! Mikor a blog címét megláttam ("Érdekes könyvsorozatot forgatok, ...."), bíz'istók arra gondoltam, hogy filmet forgatsz valami könyvsorozatból. :)))

    VálaszTörlés
  6. Ez érdekes, mert a legelső érzésem nekem is ez volt.:))

    VálaszTörlés
  7. :DDDD
    Csak a kezemben forgatom a könyv lapjait.
    Nagyon jó sorozat!

    VálaszTörlés
  8. Melyik adón láthatjuk majd?:))

    VálaszTörlés
  9. Áthallásos valóan az idézet. Ám úgy tűnik senki nem vette észre ki volt az utcai "mozgalmak" atyamestere... és mintha azt sem vették volna észre, mi lett annak a vége.

    VálaszTörlés
  10. A történelem ismétli önmagát.

    VálaszTörlés
  11. Ó, dehogynem! Láttad az összes hozzászólást?

    VálaszTörlés
  12. Szerintem Hababann (ugye jól írtam?) úgy érti, hogy szándékosan nem vették észre...

    VálaszTörlés
  13. Te a Google fordító része vagy?:)))))

    VálaszTörlés
  14. Nem:DDD De most lehet, hogy nem is jól értettem, csak ez volt az érzésem, amikor olvastam a kommentet...:))))))

    VálaszTörlés