2010. november 25., csütörtök

Fidesz- 2010. április 11. megvédi a nyugdíjpénztárakat (????)




A hozzászólásokat akkor látjátok, ha a felső menüsor "Photos" menüjét választva, nyitjátok meg a képet!

108 megjegyzés:

  1. Lehet, hogy nincs meg a magánnyugdíj pénztárakba eddig befizetett pénz?
    Akkor nagyon nagy a baj, mert ez most ki fog derúlni...

    VálaszTörlés
  2. Attól félek, hogy ezután fog eltűnni Orbán zsebében!

    VálaszTörlés
  3. Ha nem lenne meg az a pénz, Orbánék nem kapaszkodnának utána!

    VálaszTörlés
  4. A pénz nem tünik el !!!
    Offshore cégeknél van!

    VálaszTörlés
  5. Valószínűleg nem vagy magán-nyugdíjpénztári tag, mert ha az lennél, akkor tudhatnád, hogy évről-évre rendszeresen, forintra pontos elszámolást kap minden egyes ügyfél, részletezve a befizetett tagdíjat, a hozamot, stb. Ezek után a feltételezés rosszindulatúnak tűnik.

    Azt az arcpirító dolgot nem értem csupán, hogy ha a munkahelyem a huszonvalahány százalékot, amelyet eddig is az állam felé fizetett, és fog ezután a nyugdíjak fenntartásához, akkor milyen szemenszedett hazugsággal lehet azt mondani, hogy nem vagyok szerződve az állammal, tehát fogjam a 10 %-omat és csak a magánnyugdíjpénztárra számíthatok, ha úgy döntök, és ha egyáltalán megérem a nyugdíjas kort.

    Ezt akkor lehetne valamilyen módon megérteni, ha azt mondja az állam, hogy rendben, mostantól nem vagyok köteles egy fityinget sem a szolidaritási alapba befizetni, és ezért 2011. januártól nem jár állami nyugdíj. Természetesen az eddigi munkaviszonyom után viszont jár, hiszen a törvénynek megfelelő módon 25 éve fizeti az államkasszába a munkahely és én azt a százalékos összeget, amit előírtak.

    Tényleg lehet ezt annyira elvakultan nézni, hogy bárki számára elfogadható legyen, hogy 3 millió embert lehetetlen, megzsarolt helyzetbe hoznak?

    VálaszTörlés
  6. Én is tudok olyat , hogy a pilótajátékok hamissága csak
    a végén derült ki, amikor fel akarja venni a balek a pénzét.
    Közben meg rendes elszámolást kap, mert a könyvelés "kettős"

    VálaszTörlés
  7. Lucike!
    Akkor hogyan is értelmezed azt a képet, amit ide tettem?
    Mikor hazudott a Fidesz? Akkor, vagy most hazudik?

    VálaszTörlés
  8. Nem egy ismerősöm van, aki nyugdíjba ment, és dönthetett életjáradék formájában vagy egy összegben kívánja az évtizede befizetett pénzt felvenni. Egyetlen egy esetről nem tudok, hogy bármiféle probléma lett volna.

    Kiváló a kormánypropaganda, kár a szóért, bár minisztériumi honlapon fenn volt, talán még most is az elemzés a nyugdíjpénztárak működéséről. Én rászántam az időt, hogy elolvassam. Nem volt ott szó pilótajátékról, sőt, kénytelenek voltak az eredményeket elismerni.

    Higgyen mindenki amit akar, csak éppen a bőrünkről, a jövőnkről, és a ygerekeink jövőjéről van szó.

    VálaszTörlés
  9. A maszek a rosszindulatú, mert nem garantál semmit,
    Főleg a növekedés időszakában nem. Tegyük fel, hogy csak
    1 napot nyugdíjas az emberke és meghal. A pénzével mi lesz?

    VálaszTörlés
  10. Tökéletes, amit mondasz. Örökli a gyereke, vagy akit megjelölt kedvezményezettnek. Te tényleg nem vagy tag ezek szerint. Ez az egyik legnagyobb előnye a rendszernek.

    VálaszTörlés
  11. Az állami nyugdíjjal mi lesz ha meghal, az özvegységi pótlékon kívül?

    VálaszTörlés
  12. Benn marad a nagy kalapban, amelyből lehet focistadion(oka)t építeni.

    VálaszTörlés
  13. Könnyű most a rendszert kritizálni, amikor a magnyugdíjpénztárak hozadéka 5-6-10 év múlva kezdene már érezhetően enyhíteni az állam nyugdíjkifizetésen, amikor már jóval kevesebb aktív dolgozó, fizető lesz, és akkor lenne jelentősége igazán.

    VálaszTörlés
  14. A szocializmusban valóban így volt.

    VálaszTörlés
  15. Most is így van, tehát ez már a szocializmus :P

    VálaszTörlés
  16. Amint hallom, most tervezi kormány, hogy az állami is örökölhető lesz a házastárs számára. Ez édeskevés ahhoz képest, hogy kedvezményezettet jelölhettem meg, vagy marad a törvényes örökös.

    Az 40-50 év körüli szülők jelentős része megkönnyebbült attól, hogy tudta, ha bármi baj történik, az a pénz megy a gyerekének. Bocsáss meg, de szocializmus szóba hozása röhejes. Milyen rendszerben is támadták a magántulajdont? Amikor elsődleges volt az állami vagyon, majd a szövetkezeti, és valahol a sor végén említésre került hogy az ember, mint individuum is birtokolhat valamit.

    VálaszTörlés
  17. Azt gondolja valaki is, hogy ez még érdekli az embereket ?
    A közvéleménykutatók szerint tovább nőt Orbán Viktor népszerűsége!

    VálaszTörlés
  18. Miért nem érdekel, ha a Fidesz hazudik, s miért voltál felháborodva viszont ezzel szemben, ha a szocik hazudtak?
    Az az érzésem, hogy pártutasítást teljesített mindenki anno, a gondolkozás helyett. Ma sem ártana SAJÁT fejjel gondolkozni!

    VálaszTörlés
  19. Nemzetközi vagy Nemzeti,
    az a nem mindegy...Lsd.: Kina, Vietnám, stb.

    VálaszTörlés
  20. Ez melyik kérdésre válasz?
    Mi a nemzeti ill. nemzetközi?

    VálaszTörlés
  21. Egy külföldi elemző ismerősöm szerint semmi extra nem történik. A fiúk most is megtalálták az forrást (Idézem: a mai Postabankot), aminek tönkretétele révén megteremthetik az indulóalapot, tőkét további gyarapodásukhoz. Csak most több forrásuk van. A cél szentesíti az eszközt.

    VálaszTörlés
  22. Mikor elkezdődött a huzavona a pénztárak bekebelezéséért, akkor döntöttem. Igaz, a kiegészítő pénztártagságomról. Nyugdíjas lévén nem volt megszüntetve, mert ott sokkal magasabb hozamot lehetett realizálni, mint bármilyen más tőkevédett konstrukcióval. Csak a nagy igazmondó személye nekem nem garancia semmire se, így majd gondoskodok magam a befektetéseimről. Bár ha a kiegészítő pénztárhoz is hozzámerne nyúlni, az már teljesen kimerítené a lopás tényét.

    VálaszTörlés
  23. Ateista kommunista vagy Hívő kommunista gondolom.

    VálaszTörlés
  24. Ha van mivel. A 'bologató jánosoknak' nem kell hozzá 'spiritusz'

    VálaszTörlés
  25. Ragyogó megvilágítás. Kifejtenéd részletesebben? Kösz

    VálaszTörlés
  26. Ez a magvas megállapítás mire is vonatkozik?

    VálaszTörlés
  27. Kinára ill Vietnámra. Ott van szocializmus nem?
    Ráadásul úgy tudom, hogy nacionalisták is + !

    VálaszTörlés
  28. Milyen vicces ez, amikor az ember tényekkel érvel, más meg ezek szerint jobb híján jó nagy közhelyekkel válaszol.

    VálaszTörlés
  29. Lucike, kérlek, használd a "reply" gombot, hogy egyértelmű legyen, mire reagálsz.
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
  30. És mind vágottszemű. De minek az alátámasztására hoztad ide?

    VálaszTörlés
  31. Én mondtam, hogy a szocializmusban jó volt a nyugdíjrendszer.
    Ráadásul hamarabb is nyugdíjba mehettünk, mint most. Vége!

    VálaszTörlés
  32. Tudjátok mit?
    Menjen mindenki oda ahová akar,
    vagy maradjon ott ahol akar. Üdv!

    VálaszTörlés
  33. Nezsu. Kár volt a 'reply'-vel nehezíteni az életét. :)

    VálaszTörlés
  34. Bár úgy lenne!

    Ezek szerint újdonságot mondok azzal, hogy sajnos az ember ezt nem teheti meg?

    VálaszTörlés
  35. A szocializmusban relatíve kevesebb nyugdíjas volt, s több "adófizető". (Azért tettem idézőjelbe az adófizető szót, hiszen azt mondták, azért kevés a fizetés, mert a többi kell az állam fenntartásához; senki sem tudta, mennyi is lenne a fizetése+adó).

    VálaszTörlés
  36. Itt vagy annyira fiatal valaki, hogy nem érti, vagy szelektív az emlékezete. Tényleg Kádár-országa vagyunk.

    VálaszTörlés
  37. Miért? Csak magamévá tettem Schmitt Pali üzenetét a szép magyar beszéd (jelen esetben írás) megőrzésére, fenntartására.
    Ehhez, gondolom, hozzátartozik az is, hogy
    a) tudjam, mire reagál valaki, hogy
    b) az sms méretű szövegből ki tudjam hámozni a mondanivalót :D

    VálaszTörlés
  38. A naplopók és a dolgozók hadának béréből is vontak le járulékot. A formális munkakerülés pedig törvénybe ütkozött. Ergo nem volt gond a miből.

    VálaszTörlés
  39. :-D

    Mostantól kezdve hangosan fogok kacagni, ha Fidesz-hívő másokat kommunistázó megnyilvánulással találkozom.

    VálaszTörlés
  40. Elgondolkoztatok már azon, hogy mi lesz azok a kevesekkel, akik már nyugdíjjogosultak, s a 3 pillér szerint kapnak nyugdíjat
    a) a bedöntött mnyp-kből fizetendő 25%-hoz hogyan jutnak hozzá?
    b) nyilatkozniuk kell-e, hogy az állam ölelő karjaiban kívánnak-e landolni?

    VálaszTörlés
  41. Szerintem - a nevetésed miatt - nagyon kedélyesnek fog tűnni felétek a légkör. :)

    VálaszTörlés
  42. Ezért a kommentért különdíj jár.

    VálaszTörlés
  43. És azokkal, akik öngondoskodás címén kiegészítették, a kötelezően befizetendő összeget?

    Nem kevesen vannak ilyenek, ugyanis ezért a lépésért 30 % adókedvezmény jár, amit 3 év óta ha jól emlékszem, már nem lehet ugyan visszaigényelni készpénzben (azelőtt lehetett), de az ember dönthetett arról, hogy melyik pénztárba szeretné visszautaltatni. Rendkívül jó dolog volt ez, mert ha valakinek tényleg igénye van arra, hogy gondoljon a jövőjére, de nincsen olyan anyagi helyzetben, hogy komolyabb befektetésekkel biztosítsa be magát, akkor is képes volt önmagáért tenni valamit.

    VálaszTörlés
  44. Ezt olvastam TG-nél egy hozzászólásban:
    "Az nem valós csökkentés, ha a kiadási oldalhoz nem nyúlunk, viszont, kisebb legyen a hiány lenyúlunk 3.000 mrd.-ot. A tartós eladósodást a befizetések és kiadások egyensúlya jelenti, de a Kormány annyira eltökélt, hogy nem meri/akarja megmondani a nyugdíjasoknak, hogy nincs elég pénz. Mi lesz, ha pár év alatt feléljük az Mnyp pénzt, visszafizetünk 1.500-2.000 mrd. államadósságot, nagyszerű, de ez 3-4 év alatt visszatermelődik a továbbra is fennálló 500 mrd. hiányból, és 3-4 év alatt tökéletesen értelmetlenné és láthatatlanná válik ez a döbbenetes einstand, viszont akkor már einstandolni se lesz mit..."

    VálaszTörlés
  45. Csak halkan mondom, nehogy meghallják és megvalósítsák...
    Most megzsarolják a tagokat, hogy a lenyúláshoz forrást biztosítsanak.
    Egy nyugdíj nem kifizetés után meg beindulhat a dumagépezetük, hogy ez is a magánpénztárak miatt van...... ( persze nem muszáj ehhez üres nyugdíjkassza, kitelik tőlük...) Talán nem kellet volna az egykulcsos adó, hanem az adósáv határokat kellett volna helyretenni.

    Persze szívesen vennék olyan híreket is, hogy az APEH behajtja a követeléseit.

    VálaszTörlés
  46. Gabi, egyetértek.

    Az előző kommentemhez pedig hozzáteszem. Sok magáncég élt azzal a lehetőséggel, hogy ha már minimálbért fizet a dolgozójának,és esetleg feketén még valamennyit, de valamilyen módon még adjon úgy, hogy ő se járjon nagyon rosszul, ezért munkáltatóként fizetett be plusz összeget.

    Szerintem ember nincs, aki ott fent a gyakorlati részét átgondolta volna, csak kell nekik a pénz, hát tűzön-vízen keresztül elveszik azt, ami magántulajdon.

    VálaszTörlés
  47. Köszönöm.
    Örömmel olvastam, s azt igazolja, amit korábban leírtam.
    Valamit viszont nem értek.

    Aki most aktív dolgozó, hogy a búbánatban nincsen tisztában azokkal a tényekkel, amelyek az ő életét, fizetését, jövőjét érinti?

    Ezzel nem becsüllek le Nezsu, és egyetlen nyugdíjast se, sőt!, félre ne értsd, de az aktívaknak kutyakötelességük volna tisztában lenni.

    Mérhetetlenül fel vagyok háborodva, és elkeserít, hogy mit művelnek velünk a fülkeforradalom jegyében!

    VálaszTörlés
  48. És persze, hogy mindenkit érint ez az egész. A nyugdíjasokat a nyugdíjuk miatt, és a gyerekeik rokonaik miatt, akik aktívként érintettek, a nyugdíjra most jogot szerzőkre vonatkozóan meg még annyit se kell indokolni.

    VálaszTörlés
  49. Tünde!
    Én (lehet, hogy már írtam?) a kényszervállalkozásom után fizetek nyugdíjjárulékot 70 évesen. A könyvelőm ki is hajtja az államból a havi kb. 100 forintos emelést (természetesen egy évvel azután, hogy befizettem azokat). Nem feltételezem, hogy bármikor kényelmesen hátradőlhetnék és élvezhetném a nyugdíjamat, de mire kénytelen leszek kényelmeskedni, nem valószínű, hogy a nyugdíjam mellett fizetett járulékokat fel is tudnám élni.

    VálaszTörlés
  50. Persze, értelek, de azért mégis van egy alapod normális körülmények között, amit már folyósít az állam. (Reméljük... már lassan semmi se biztos.)

    De ahogy telnek az évek, évtizedek, ennek a korosztálynak a demográfiai csökkenés miatt még bizonytalanabb a helyzete/tünk, hogy miből, hogyan, egyáltalán lesz-e nyugdíjunk.

    VálaszTörlés
  51. Azt azért jó lenne tudni mindenkinek, hogy 89-ig, a "kádári rendszerben" nem véletlenül ment olyan "jól":
    - 3,60 ft-os kenyér,
    - ingyenes oktatás,
    - olcsó ellátási rendszer, stb....
    Kedves kis hazánk rengeteg kölcsönt vett fel, amit nemcsak mi, de még dédunokáink is fizetni fognak.
    Ehhez képest, hogy csak ennyi nyugdíjat kapunk, nem is semmi. Még kész csoda, hogy egyáltalán kapunk. Nem tudom, hogy honnan.
    Mert sajna, minden kormány adni szeretne - mégha csak az elején is - de miből, ha nincs annyi bevétel ?!
    Ez ami most van - egyszerűen tűrhetetlen ! De a kérdés inkább az lenne : MIT TEHETÜNK MI ?!

    Igen, nekünk is a gyermekeinknek (diplomások) - hála Istennek, MOST van munkájuk, de elvesztették egyelőre még csak a 14 hónapi nyugdíjbefizetésüket. De ki tudja mi vár reájuk? Nagy kérdés számukra is, hogy mit érdemes befizetni....

    A mi nyugdíjunkról pedig jobb, ha nem is teszek említést.
    Férjemnek min. 10 éve van még addig.
    Én rokkantnyugdíjas vagyok. Nagyon sok rosszat olvasok erről is. De ez egy másik történet...

    VálaszTörlés
  52. A rendszerváltást követő időszakban az 1989. előtti tartozást megnyolcszorozták. Akkor mikor is vettünk fel rengeteg kölcsönt?

    VálaszTörlés
  53. Nyilvánvaló, hogy a kormányzat eltökélt a második nyugdíjpillér, a magánnyugdíjpénztárak felszámolásában. Azzal, hogy a munkáltatónak a magánnyugdíjpénztárban maradó emberek után nem kell a nyugdíjkasszába befizetni a dolgozó utáni 24 %-os járulékot, számukra az első nyugdíjpillért szünteti meg. Ezzel olyan hátrányba hozza a magánnyugdíjpénztári tagokat, hogy azok önként és dalolva lépnek majd vissza az állami nyugdíjpénztárba. A választásra szabott határidőt is olyan szűkre szabták, hogy azalatt egy alkotmánybírósági határozat se születhessen meg. Azaz mindent gyorsan lezongoráznak, mert minél előbb el akarják venni a magánnyugdííjpénztári tagok pénzét és ha már megtörtént az állami nyugdíjkasszába való átlépés, akkor még egy alkotmánybirásgi határozat esetén sem lenne visszaút.

    VálaszTörlés
  54. Feltételezem részben az előző kölcsönök kamatainak fizetésére.
    Ha valaha is volt viszonylag hosszú lejáratú kölcsönöd, s kaptál róla éves elszámolást, megdöbbenve tapasztalhattad, hogy bár becsületesen fizettél, a kölcsön tőke része nem fogyott.

    VálaszTörlés
  55. Ez így van !
    Most is, és régen is így volt.

    VálaszTörlés
  56. Elég sokat olvasok a neten a témáról, s a blogokban kommentelők jó része a nyílt fenyegetés hatására sem szeretne visszalépni a (szerintem) összeomlóban lévő rendszerbe.
    Persze, ha a pénztártagok annyira csökkennek, hogy ezzel lehetetlenné válik a pénztárak munkája, akkor mi lesz, senki sem tudja.
    Ez a kormány legalább látszat "hatástanulmányt" készíthetett volna.

    VálaszTörlés
  57. Jó helyen van az idézőjel ? :D

    VálaszTörlés
  58. Jó helyen! :D
    Láttál bármilyen dologról hatástanulmányt az elmúlt fél év alatt?

    VálaszTörlés
  59. A FIDESZ-nek nem hatástanulmányra, hanem pénzre van szüksége.

    VálaszTörlés
  60. Ha csak az előző kölcsönök kamatait (+ a törzstöke részleteit) fizettök volna, akkor nem növekedett volna a tartozás a nyolcszorosása.

    VálaszTörlés
  61. Törzstőkét nem fizetsz, amíg tart a kamatfizetés.
    A nyugdíjkassza üres volt 90-ben, a +-ban felvett hitelek részben a nyugdíjfizetésekre is kellettek.
    Rendben (miután nekem nincs mnyp befizetésem) nagylelkűen átadom az államnak.
    A 13 év megtakarításait eltapsolják rövid idő alatt (lehet, hogy jelenlegi nyugdíjakra is jut belőle) a nagy jövedelműek kis adójából származó hiányra, focistadionra, valamennyi tartozás visszafizetésére. És mi lesz azután a deficites állami nyugdíjalapokkal?

    VálaszTörlés
  62. Friss hír:
    A 24% kapcsán.
    Most hallgattam a rádióban, a 24% nyugdíjjárulékot a parlament módosítja, és nem nyugdíjjárulék lesz, hanem nyugdíj ADÓ (!!). És mint hogy adó, így nem jár utána ellátás. Nyilatkozta Selmeczi Gabriella - kiflizabáló. Nesztek lükeforradalmárok.....De sajnos nem csak őket érinti.
    Az origóra már kikerült
    http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20101125-selmeczi-gabriella-nyugdijado-lesz-a-munkaltatoi-jarulek.html

    VálaszTörlés
  63. Azt szabad rájuk mondani, hogy cukipofák? :(

    VálaszTörlés
  64. Ezek szerint, bárhová fizethetsz, csak a 10% után fog járni nyugdíj!
    Baba!

    VálaszTörlés
  65. Tulajdonképpen lesz valami eredménye, hogy állandóan a magánnyugdíjpénztár csontot rágjátok?

    Vissza kell lépni az állami rendszerbe, ez az egyetlen ésszerű megoldás a jelen helyzetben.

    Talán van, aki hasznát veszi az alábbi linknek:
    http://adozona.hu/tb_nyugdij/20101117_allam_magannyugdij_magannyugdijpenztar.aspx

    Úgy látom a gyűlölködés folytatódik. :(

    VálaszTörlés
  66. Ha egyáltalán majd megéli valaki a jogosultsági kort és szolgálati időt. De nem az irányba mutatnak a dolgok.

    VálaszTörlés
  67. A nyugdíjkassza '90-ben nem lehetett üres, miután az akkori 4,5 millió aktív dolgozó abban az évben is tekintélyes summát fizetett be az állami nyugdíjkasszába (vonták le a bérőből), legfeljebb nem fedezte teljes mértékben a nyugdíjkifizetéseket. Jó lenne, ha ma is annyi aktív dolgozó lenne, mint amennyi akkor volt, mert most az akkorinál jóval nagyobb a nyugdíjkassza hiánya.

    VálaszTörlés
  68. A kamatok fizetése mellett a törzstőkét folyamatosan, egyenlő részletekben kell törleszteni.

    VálaszTörlés
  69. Nem folytatódik gyűlölködés, de egy kikényszerített lépést ne akarjon senki se dicső megvilágosodásnak beállítani.
    Az állam javára egyetlen egy képviselő se mond le semmiről (esetleg ha bőven ellensúlyozva van) Azt hiszen nem csak nálam veri ki a biztosítékot, hogy míg a kisember zsebeit kiforgatják addig a tehetősek zsebét viszont tömögetik.

    VálaszTörlés
  70. Eszter! Én nem gyűlölködöm, csak nem értek egyet. S ezt még szabad!
    De lehet, nem sokáig!

    VálaszTörlés
  71. Ha az embert jól pofán vágják gyanútlan sétálgatása közben, azt véres fejjel mindenkinek elmeséli, akivel csak találkozik. Itt most ez történik. Mindez tetézve a fenti képpel, ami nyomán tetten érhető a fidesz hiteltelensége, a hatalom megtartása érdekében elkövetett hazugsága, amit nehezen lehet szó nélkül hagyni.

    Ha végigolvastad volna figyelmesen a korábbi érveléseket, akkor nem kérdeznél olyat, amivel a hozzászólásodat kezdted.

    Ha mégis végigolvastad és még tájékozódtál is, akkor tudhatod, hogy az állampolgárok saját vagyonáról van szó és, hogy az állam részéről semmiféle elvárható gesztus nem szerepel az aktuális döntésben, vagyis kifejezetten diktatórikusan kikényszerítő megoldást kívánnak alkalmazni.

    A linked elavult, mert ma már egészen más a lehetőség, vagyis nincs. Vagy átlépsz, vagy átlépsz!

    Ez nem gyűlölködés, még akkor sem ha azt mondom, hogy minden fidesz szavazó mélyen magába fordulhatna önvizsgálatot tartani az eddigi kormányzás hatalomközpontosító "tetteinek" tudatában.

    VálaszTörlés
  72. Juhorka1 írása tökéletesen igaz.
    S a legutóbbi jó hír (?!) a nyugdíjasok számára :
    "Január elsejétől 3,8 százalékkal emelkednek a nyugdíjak"
    Link : http://nol.hu/gazdasag/januartol_nyugdijemeles
    (nekem így 1540.- ft-al lesz több a jövedelmem :-)
    Viszont nem tudom, hogy mit tesznek a 30-as évek elején járó gyermekeim.

    VálaszTörlés
  73. Egyik zsebből ki, a másikba be. Ezt már tapasztaltuk elégszer.

    VálaszTörlés
  74. Viszont az idei őszi 1% alatti "emelés" nem számít bele a jövő évi emelésbe!

    VálaszTörlés
  75. Most nem keresem elő, hol olvastam, hogy csak az 1% feletti emelés marad tartós.
    Nem ijesztgetlek.

    VálaszTörlés
  76. Gondolom ez egy Etiópnak még sok is. A komának meg pont elég a zártosztályhoz. Majd szóljatok, ha a választási ígéretek kezdenek megvalósulni. Azért addig használom a másik lábam is, mert egyoldalúan kopna a cipőm :(

    VálaszTörlés
  77. Rosszul látod, egyszerűen nem vagyunk gondolkodás ellen beoltva.

    Kattintás a Photo menüpontra, majd a kép címére. Hátha amiatt nem olvastad a hozzászólásokat, mert nem jöttek elő.

    VálaszTörlés
  78. Azt a 275 forintos megoldást a honanyák -atyák számára kötelezővé tenném :-) Csak annyi díjazást kapnának :-D

    VálaszTörlés
  79. Még egy apró adalék innen csak hogy világos legyen:
    http://torokgaborelemez.blog.hu/2010/11/24/288_most_mulik_pontosan_2?fullcommentlist=1#comments
    AnnaKarenina
    2010.11.25. 13:04:32


    "1989-től a költségvetéstől függetlenül működött a TB-pénzek kezelése (nyugdíj és eü.), ez kellő biztosíték lett volna arra, hogy ne kerüljünk a mai helyzethez hasonló állapotba. Azonban a Fidesz ezket az alapokat is benyelte az állami költségvetésbe 1998-ban, nagy részben előidézve a mostani problémákat."

    "1989-ben, a rendszerváltáskor voltak TB-alapok, évente több, mint 1500 milliárdot kezeltek, tehát megvolt.
    1998-ban ezt olvasztották be ÁTMENETILEG az állami költségvetésbe, 1999-ben a TB-alapok 60-80 milliárdos vagyonát az ÁPV kapta meg értékesítésre. Innentől kezdve nincs TB-vagyon."

    VálaszTörlés
  80. A kormány elvei mellett a bankokban elhelyezett betétekre és az önkéntes pénztári számlákra befizetett pénzekre is bármikor rátehetik a kezüket.

    VálaszTörlés
  81. Legújabb hír, hogy nyugdíjadóvá alakul a járulék. Ennek szerintem az az üzenete, hogy innentől kezdve az állam nem vállal biztosítékot senkinek a nyugdíjára.

    VálaszTörlés
  82. Érdekes hozzá szolások,,,
    Nezsu miért dolgozol még mindig ??
    Talán azért mert becsületessen ,dolgoztál egész életedben,nem bujtál ki semmi alol és ezért a munkád után,+figyelembe véve hogy nem voltál büntetve -:),,,kaptál egy hatalmas összeget amikor nyugdijba vonultál,,,ez aztán ugy megszéditett hogy nem tudtad hogy mit csináljál,,egyél ,vagy fizesd ki a számláidat,,ezért aztán ,ugy döntöttél te inkább szeretsz dolgozni,,és ujra munkát válaltál,,nem pedig ,luxus hajon nyaralva élvezed a szenior éveidet,,,,Ezt akartam (tuk) sokan elkerülni,,és amikor megalakultak a pénztárak ,átléptünk,,gondolván,,a saját az csak saját,,tévedtünk,, De addig is,és azután is fizettünk az államiba,,és most az a pénz is uszik,meg a saját is,,szoval jo nekünk,,de érdekes,,a fityesz és a jobbik erössen egyetért,,vajon miért?

    VálaszTörlés
  83. Bogaram a kérdésedre a válasz:
    90 után a cég ahol dolgoztam kidolgozott egy munkabér csökkentő koncepciót, melynek a lényege az volt (akkor 55 év volt a nyugdíjba kerülés korhatára, s az előrehozott nyugdíjakat a nyugdíjazást kérő cégének csak félévre előre kellett befizetnie), hogy olcsóbb az 50 évet betöltötteket "saját kérésükre" nyugdíjba küldeni, s helyüket pályakezdőkkel (jóval alacsonyabb bérért, és vonzataiért) betölteni, mint kivárni, amíg az érintett dolgozók elérik a nyugdíjkorhatárt.
    Ebbe a szórásba estem bele, s mivel nem éreztem még magam öreg anyókának, akinek megfelelő szórakozás a falakat bámulni, ráadásul a jövedelmem is megcsappant, úgy véltem, nem ártana valami nyugdíj kiegészítő tevékenységbe fogni.
    Ezért megtanultam egy teljesen új szakmát, melyről ugyan papírom nincs, de akik hívtak, azoknál nem a papír volt a szempont.

    Mivel a lányom nem vezetőállású, s az én nyugdíjam sem verdesi az eget, szükségem van a + pénzre, hogy "tisztességesen" megéljünk.

    VálaszTörlés
  84. Erröl beszélek ! Anyugdijnak tisztességes megélhetést kéne biztositani,,mint pl a sogoréknál,vagy németeknél,ez meg is valosul.
    Az egyik volt kollégám most ment nyugdijba mint esztergályos egy ipari szövetkezetttöl,,,47000Ft-tal,,ez tisztességes megélhetésre,nem éppen elég,,és azok a képviselö urak ,hölgyek,rendörök,katonák akik keménnyen dolgoztak értünk 130000ft feletti nyugdijat élveznek,nem hiszem hogy sérvet kaptak a nagy munkába Éngem az idegesit hogy a nagy testvér ezeket belekalkulálta hogy sokan visszamennek dolgozni nyugdij után,,ezért aztán minek a sok pénzt kifizetni

    VálaszTörlés
  85. Én nem tudom, hogy MINDEN rendőr a körmeit reszelgette-e valamely fűtött irodában. Ezért én nem támogatom a rendőrök, katonák elleni "kirohanásodat". :)
    Sőt! Azt sem tudom, hogy a képviselő urak, hölgyek mikor mehetnek nyugdíjba! A 130 ezer nem túlságosan sok pénz szerintem (bár én sem közelítem meg ezt az értéket), hanem a 47 ezer a kevés.

    VálaszTörlés
  86. Igazad van,,nem mindeggyik rendör,reszelgeti a körmeit,,,sokan közülük,az autosokra vadásznak,hisz most a cégüké a bevétel De ha délután ötorakor van valami problémád,,(pl,betörövan nálad vendégségben) akkor rendör az majd csak a 20 km-re levö városbol fog jönni ha éppen ráér,,pedig a mi ""városunk"" ( 5670 fő (2005-ben) )és csak napközben van az örsön rendör,,hiába van 16 km-re a határ és az ott lévö volt határörök,,(most ök is rendörök ) ök sem jönnek ki,más bokros teendöik miatt ,,A most nyugdijba vonult öreg (38-40 éves) munkában megfáradtak átlag 170000ft ot kapnak nyögdijként,,a képviselök,pedig már 50-50-évesen mehetnek ,,Ja a zsoldoskatonákrol most nem beszélek,,ök a fizetésük nagyon magas,,és a kommandosokrol sem ott 1 év kettönek számit,,

    VálaszTörlés
  87. Elolvastam Lucike, kiegészítésképpen:
    1998-ban a Fidesz már bizonyította az ilyen jellegű közpénzek iránti olthatatlan, de cseppet sem diszkrét vágyát, ugyanis akkor is azzal kezdték, hogy a TB- (nyugdíj- és eü.)alapokat beolvasztották az állami költségvetésbe.
    http://www.kozszolga.hu/hirek/egészségügy-utolbbi-húsz-éve
    Idézet ebből a cikkből:
    "A Fidesz vezette koalíció 1998 nyarán, első teendői között a társadalombiztosítási önkormányzatok felszámolásával „visszaállamosította” a nyugdíj- és egészségbiztosítási alapokat. Akkor a Fidesz politikusai még átmenetinek nevezték ezt az intézkedést, majd előbb a Miniszterelnöki Hivatalhoz, később a Pénzügyminisztériumhoz, végül az Egészségügyi Minisztériumhoz delegálták az alapok kezelését. Az évente több mint 1500 milliárdot kezelő alapok költségvetése beleolvadt a központi büdzsébe. A járulék beszedését a társadalombiztosítási államtitkár, Selmeczi Gabriella 1999 januárjától átadta az APEH-nek. Néhány hónappal később az alapok 60–80 milliárdos vagyonát az ÁPV Rt. kapta meg értékesítésre. Az ÁSZ-jelentések rendre kifogásolták, hogy bár az alapok vagyonának államosítása megtörtént, az ahhoz kapcsolódó kötelezettségeket továbbra is az egészségügyi kasszából fizetik."

    VálaszTörlés
  88. És akkor még nem beszélünk arrol hogy percröl-percre változik a törvény,mindeggyik nagyokos fityeszes mást mond,majd gyorsan visszakozik,modositja az elmondottakat,,,

    VálaszTörlés
  89. De sok komment törlődött ki.

    VálaszTörlés
  90. Nemsokára az állam keziben a Mol és egyéb részvényekkel együtt!
    Ui. Ennyire kis "befektetéssel" nagy részvénypakatteket megszeretni, nem semmi!
    Szeretném legalább kicsiben én élvezni az ingyen részvényekhez jutást!

    VálaszTörlés
  91. „A tavaszi választások előtti hónapokban már világosan látszott, hogy a globális hatalmi rendszernek nincs különösebb kifogása a Fidesz soha nem látott arányú győzelme ellen. Ez azért volt különös, mert a globális birodalom minden esetben azt várja el a vele együttműködő lokális uralmi elittől, hogy biztosítsa a birodalom kifosztó szivattyúinak zavartalan működését, és tartsa féken az emiatt mindig lázadozni kész kifosztott bennszülötteket. Logikailag tehát azt kell feltételeznünk, hogy valamilyen hallgatólagos egyezségnek mindenképpen léteznie kellett, mert ahogy 2002-ben és 2006-ban, úgy 2010-ben is minden eszköz rendelkezésére állt a globális hatalmi rendnek ahhoz, hogy ne csak a kétharmadot, de egyáltalán a Fidesz „sima” győzelmét is megakadályozza. (...)

    Bogár

    a globális hatalom a kölcsönös szerződésszegések beláthatatlanul veszélyes eszkalációját indította el, és most ennek lehetünk tanúi. Bár a három kifosztó szivattyú, az adósságok kamatszivattyúja, a multik profitszivattyúja és a magánpénztárak járulékszivattyúja közül ez utóbbi látszott a »legártatlanabbnak«, a birodalom azonban láthatólag itt kíván a legbrutálisabban visszavágni. Egyre nyíltabban mozgósítja valamennyi belső kollaboráns osztagát, az MSZ-LMP »utó-SZDSZ«-ként működő intim liaisonjától a változatlanul a birodalom zsoldjában uszító médián át Bokros Lajosig, hogy akár polgárháborús fenyegetéssel is, de meghátrálásra kényszerítse a kormányt. Bokros, aki önálló kollaborációs intézményként is értelmezhető, a tőle megszokott fegyelmezetlenséggel már ki is fecsegte a lényeget. »Egy óra alatt bedőlhet a forint, és már készítik is Magyarország halálos ítéletét« – jelentette ki a nyilvánosság előtt, és ezzel óvatlanul világossá tette, hogy a »birodalmi páncélosok«, akárcsak 1956 novemberének első napjaiban, járó motorral várják a parancsot most is. Nem zárható ki persze az sem, ha már 1956-ot hozzuk elő a mai helyzet analógiájaként, hogy a kissé túldimenzionáltnak ható birodalmi megtorlás Orbán Viktor egy közelmúltbeli kijelentésére adott késleltetett válasz is egyben. Orbán Viktor metaforája arról, hogy »nyugati zászló alatt hajózunk, de vitorlánkat keleti szél fújja« a birodalom számára nagyjából olyan erejű jelzés volt, mint Nagy Imre bejelentése arról, hogy Magyarország kilép a Varsói Szerződésből. Akárhogyan is van, a birodalom megleckéztetni készül a szabadságharcát vívó Magyarországot, ezért mindennél fontosabb, hogy mind a kormány, mind a kifosztott többség világosan lássa: erőt, határozottságot kell mutatnunk, mert nincs hová hátrálnunk.”

    VálaszTörlés
  92. Sajnálatos, hogy a párthoz kapcsoló alázatos hűség elveszi az emberek józan eszét, főleg azokét, akik szerintem eddig azt se tudták, hogy 'eszik vagy isszák a magányugdíjpénztárakat'. Mert ha már azelőtt tisztában lettek volna a rendszer lényegével, hosszútávú kifutásával, akkor most nem dőlnének be a pártjuk lejárató szövegének. Egyszerűen azért, mert felismernék a saját és gyermekeik érdekeit!

    VálaszTörlés
  93. A magánnyugdíjpénztár nem a globalizmus találmánya, már a korai kapitalizmusban is létezett,
    legfeljebb csak annak mai, nálunk is megvalósított formája.
    Az '50-es években elterjedt "állami" nyugdíjrendszer pedig a kommunisták és a neoliberalisták "közös" terméke.

    VálaszTörlés
  94. Egyetértek!
    Hozzáteszem, hogy a II. világháboró és a "szocializmus építése" nevű formáció döntötte le a lábukról a háború előtti, jól működő nyugdíjpénztárakat.
    És ide is bemásolom a véleményemet, amit Tündénél mondtam:
    S szerintem, ahogyan nőtt (volna) a 75+25%-os nyugdíjasok köre, úgy kellett volna fokozatosan emelni a magánnyugdíj pénztárakhoz utalandó százalékokat, hogy 2-3 generáció múltán az állam kivonulhasson a jelenlegi kötelezettségei alól.
    S ahogy nő(tt volna) a magánnyugdíjak összvagyona, úgy kellett volna azoknak tényleges vagyonba (bérlakás építés, működtetés, vagy más) fektetni a pénzt. Ha bérlakásokat építenének (elfogadható bérleti árakon), a fiataloknak nem kellene horribilis kölcsönnel lakáshoz jutni, a lakások építése, fenntartása munkahelyeket teremtene (1 millió munkahely?)

    VálaszTörlés
  95. mostmár nincs gond rá mibe fektessék,,,

    VálaszTörlés