2010. május 28., péntek

Ki hallott erről valamit ?????

http://hvg.hu/Tudomany/20100408_okos_meres
Okos mérés?????

16 megjegyzés:

  1. érdekes,,csakhogy a kiépitést,velünk fogják megfizetetni,,

    VálaszTörlés
  2. Nem hallottam még erről, de nagyon ígéretes megoldásnak látszik.
    Az "okos fogyasztó", ha akarta eddig is élhetett azzal a lehetőséggel, ( TIGÁZ vonatkozásában biztosan), hogy havonta leolvassa a mérőóra állását és jelzi a szolgáltatónak, aki ez alapján készíti el a számlát.
    Amennyiben az "okos mérés" lehetőségét kialakítják, akkor gyakorlatilag az következik be, hogy még azt a terhet is leveszik a fogyasztó válláról, hogy ő olvassa le az aktuálisan fogyasztott értékeket.
    Véleményem szerint ez mindenkire nézve csak üdvözlendő lehet.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Zsuzsa! A garázsomba felszerelt új villanyóra már olyan, hogy nem kell bejelenteni, leolvasni, ez központilag történik. Hasonló a hőmennyiség mérés is. Azt évente olvassák, de központilag nullázzák. Hát ilyen az élet. Be vagyunk kerítve. Lassan olyan keskeny lesz a folyosó, amin járhatunk, hogy nem férünk át rajta. Ez a szabadság. A Biblia azt írja, hogy ne a széles úton járjuk, de mi van, ha a keskenyen meg nem férünk át? :)
    Az árát nem mi fizetjük meg, mert nem a mi érdekünk a hatékony ellenőrzés. Én a villanyóráért nem fizettem, mert az nem az én tulajdonom.

    VálaszTörlés
  4. Én egy ilyen megjegyzés kapcsán jutottam el az idézett cikkhez:

    "-Kapsz egy energia alkuszt: aki megmondja mikor és hogyan fogyaszd az áramot, főzz vagy netalántán fürdesd a gyermeked, és elemzi a fogyasztási szokásaidat. Ha nem az előre áltattad kiválasztott energiacsomagban mersz élni, és nem az általuk javasolt időbeosztás szerint fogyasztod a közüzemeket, annak a díjazása pénzbeli büntetés, ami a számládon fog majd jelentkezni.

    -Késedelmes fizetés esetén a távolból azonnal lekacsolhatják a szolgáltatásodat, pl aznap te vagy a gyermeked már nem ihatsz vizet. Tudom, tudom hihetetlennek hangzik, én sem hinném el ha nem ültem volna ott.

    -Kapsz egy csinos monitort is amelyen reklámokat, akciókat és az aktuális fogyasztásodat látod.

    -Be kívánják vezetni, az előre fizess (prepaid) a közüzemekért rendszert, azaz csak annyit használhatsz, amennyit előre és ezt megismétlem: előre kifizetsz nekik. Mint a feltöltő kártyás telefon, ha lejár megfagyhatsz, szomjan hallhatsz, nem főzhetsz meleg ételt. A komfort luxussá válik.

    és a végén a hab a tortán! Az ára amelyet kötelezően neked kell kifizetned

    15 000-100 000 Ft-ig terjed. Állítsuk meg ezt a rendszert. Ez elveszi az utolsó szabad területünket is az otthonunkat! "

    VálaszTörlés
  5. Egy gondolat - vagy több bánt engemet...
    Szerintem az átállás költségeit nem lehet a jelenlegi fogyasztókra áthárítani. Ugyanis érvényes szerződéssel rendelkezik minden jelenlegi fogyasztó. Illetve a mérőóra nem a fogyasztó tulajdona. Ergó, ha cserélik egy "korszerűbbre" - nem a fogyasztó cehhe.
    De nagyon kíváncsi lennék a rendszer működését illetően. Elég bemenni egy ügyfélszolgálati irodába, tök mindegy szinte melyik szolgáltatónál és megnézni a számlareklamációt intéző ügyfeleket. Nálunk havonta adom meg a mérőállásokat és így is néha be kell vonulni asztalt borogatni. Mert hiába rögzítették az óraállást, hiába a bejelentési időszakban történt a rögzítés, valahogy mégsem a megadott állással készül a számla.
    Arra viszont jó lehet - és e tekintetben üdvözölhető kezdeményezés - hogy a nemfizetők kizárása a fogyasztásból egyszerűen megoldható lenne. Bár nem értem, hogy hogy lehet több százezres számlatartozás felhalmozódását nem észrevenni. Szóval a szolgáltatók is ludasak a dologban.
    Az pedig hogy előre kell vagy lehet esetleg fizetni egy kvótát? Ez szerintem nem ügy. Csak ugye megszoktuk, hogy a szolgáltatónak kell előfinanszírozni a fogyasztásunkat. A telefon feltöltést is előre fizeti aki azt használja.
    Fogyasztani pedig úgysem az ajánlás szerint fog az ember, hanem az életviteléhez igazodóan.

    VálaszTörlés
  6. Gabi! Talán a feltöltőkártyás mobil nem jó hasonlat.
    Mert nekem azért feltöltőkártyás, mert van hálózati is, tehát, ha lemerül az előreterveztt kvóta, van alternatíva ( azt hiszem a pénztelen mobilt hívni lehet, de ebben nem vagyok biztos).
    Az áram, gáz, (víz?) esetében nincs alternatíva.
    Mellesleg minden közüzemi számlám az OTP intézi, hogyan lesz ez az előrefizetésnél? Minden alkalommal elsétálhatok a tőlem jó messzire lévő fiókba? (mielőtt bankkártyát, internetes számlavezetést javasolnátok, közlöm, hogy nincs bankkártyám, s nem óhajtom használni az internetes izét)

    VálaszTörlés
  7. :-) Nezsu, nem is akarok javasolni semmi olyasmit !
    Igen lehet hívni "pénztelen " mobilt - ha a száma még aktív (azaz az éves kereten belül van)
    Alternatíva pedig mindenre van. petróleum lámpa, tüzifa ,fúrott kút. De azokhoz is előre kell fizetni.
    A viccet félretéve. Nem kell mindig sétálni a bankhoz se, mert lehet adni rendszeres átutalási megbízást is. (ilyennel én most is rendelkezek, megadtam a számlaszámot, az összeget és az átutalás napját - a többi a bank dolga :-) )

    Az előre tervezett kvóta azért szerintem sok helyen azért fogy el, mert legfeljebb számlatartozás lesz, de úgyse zárják ki a szolgáltatásból . Nem is érdekelt a fogyasztó, hogy ne legyen tartozása. Lásd - a villany túlszámlázásokból a szolgáltató kapott a kintlévőségek kompenzálására illetve a nagy számlatartozásos családok . Nem írtak jóvá egy fillért se a normálisan fizető ügyfeleknek.
    Valahol egyszer olvastam , hogy a közüzemi szolgáltatók árképzésében van egy olyan , hogy kintlévőségek kompenzációja - azaz a szükségesnél magasabb áron kapod, mert tudják, hogy úgyse mindenki fizeti meg. Ezért van, hogy csak papíron van veszteségük - be nem fizetett számlák - de mégse kapcsolják ki a nem fizető fogyasztókat akár évekig se.
    Ezért is mondom, hogy a szolgáltatók is felelősek. És ugye a megszokás az nagy úr.

    VálaszTörlés
  8. Ezt a nem kikapcsolást megcáfolom. Volt az utcánkban egy rendetlen család (NEM cigányok!), akiket rendszeresen lekötötték az elektromos hálózatról (ez látványos, mert nincs kábel a házhoz a villanyoszlopról). Igaz, azt sem vették észre egy hideg télen, hogy a papa csak az udvarig tudott tántorogni, szerencsétken reggelre megfagyott.

    VálaszTörlés
  9. Ajajj... Ha már a papát se vették észre, akkor ott már nagy a gond. Itt felénk a szolgáltatók ezek szerint engedékenyek.

    VálaszTörlés
  10. Ez nekem olyan riogatós hoax ízű.

    VálaszTörlés
  11. hasonlo orák már vannak,,rádiojelet ad ha az utcán elhalad a leolvaso készülékkel valaki,,de az ellopott áramot azzal fizettetik ki aki becsületessen fizet,,és ez nem fog változni ,gondolom,,a kártyás orákat pedig jo ötletnek tartom,,de lásd hiradokat.."képzett" szerelök egy rudra szerelt tákolmánnyal lopják az áramot,,a fö vezetékröl,,

    VálaszTörlés
  12. ha előbb látom, a kormány által megrendelt taulmányt is idelinkelem, mert tegnap ráleltem, de hogy hol, nem emlékszem már, ha megtalálom, jön a link!

    VálaszTörlés
  13. Még csak épphogy átfutottam a tanulmányt, de azért néhány észrevételem már van:
    - nem vagyok nagy híve az ember kikapcsolásának az őt érintő folyamatokból, ezért határozottan nem tetszik például a személyes ügyintézés kiváltása a telefonos ügyintézéssel. Telefonon soha nem lehet olyan eredményt elérni mint személyesen - ezt minden marketing oskolában tanítják. (Idegbajt kapok, mikor felhívom a telefonos ügyfélszolgálatot és negyed órán keresztül csak a zenét hallgatom) ;
    - a villamos energiával való takarékosságra való ösztönzés hasznos gondolat, de ezt csak akkor tartom elfogadhatónak, ha készülékenként(!) ki tudnák mutatni a költséget, hogy például a tévém, hűtőm stb. üzemeltetése mennyibe kerül. (A telefonszámlámon látom, hogy mennyit költöttem a helyi beszélgetésekre, mennyit a mobil hívásra stb. - ezt hasznosnak tartom.);
    - nekem most is van lehetőségem, hogy az áramszolgáltatónál telefonon módosítsam a várható havi fogyasztásomat, a számlák alapján;
    - a távolról történő kikapcsolás indoka abszurd, a nem fizetőket most is ki lehet kapcsolni, előtte persze illik személyesen tisztázni at okokat;
    - ha a távvezérlést kiterjesztenék, akkor akár chipet ültethetnének belénk és áramütéssel figyelmeztethetnének, ha a központi komputernek nem tetsző dolgot cselekednénk.
    Szóval, én embernek tartom magam, szeretném, ha mások is annak tekintenének.

    VálaszTörlés
  14. Miki! Sok mindenben igazat adok Neked. Feltehetően a korom miatt, én is szívesebben ügyintézek élő emberrel. :)
    A kártyás mobiltelefon analógiájára hirtelen elképzeltem egy előfizetéses télikabátvásárlást. Valahogy így nézne ki:
    Rájövök, szükségem van másik télikabátra.
    Felkeresem a legközelebbi télikabát boltot, ahol az ügyintézőkön és egypár számítógépen kívül semmi sincs.
    Sorszámot húzok, megvárom, amíg sorrakerülök. Az ügyintéző kisasszony (naná, hogy nem férfi!) elémtesz egy vaskos dossziét, amelyben le vannak írva a vásárlők kötelességei. Értelmezni próbálom, majd újabb sorbaállás után elmondom a kívánalmaiat, amelyet a kisasszony gépben rögzít, segyben jelzi a gyártó felé a lehetséges megrendelést, felém pedig az előrefizetendő összeget. Ha megfelel nekem (mér ne felelne meg, máshol sincs télikabát), kifizetem az összeget, dideregve hazamegyek, s várom, hogy elkészüljön a kabátom. :DDD
    Ugyanezt lejátszhatnám a tejboltban is, nem?
    Szerintem vannak szolgáltatások, amelyekért utólag fizetünk, mert az azonnali "csere" nem megvalósítható.
    Az pedig legyen a szolgáltató gondja, hogy a nem fizetőket hogyan zárja ki a szolgáltatásból!

    VálaszTörlés
  15. Akkor részünkről a kérdés: storno.:)))

    VálaszTörlés