2009. november 9., hétfő

Gondolkodom......

..... hogy feltegyem-e ide ezt az Andrassew blogot ismertetőül, félelmeim eloszlatására!

http://andrassew.blogspot.com/2009/10/keres-konyvek-az-irok-es-meltosagunk.html

Ám mégis felteszem, hiszen könyvtáram szétziláltan áll stószokban, amióta ide költöztünk, mert még mindig a falak vésésére készülődöm, s úgy gondoltam valaha, ezen hamar túl leszek.

Most képzeljétek el, milyen jól éghet az a rengeteg papír, amely kb. 6 négyzetméteren majd másfél méter magasan várja a feltámadását, hogy végre a polcokra kikerüljön.

Nagyon érdekelne a véleményetek, hogy 100 kötetes Jókai díszkiadást ajánljam-e fel majd elsőként a könyvégető hordának? Ugyanis a borítója vörös-arany....

136 megjegyzés:

  1. Megyek a könyvekért,,,én szeretek olvasni,,és luna miatt semmiféle könyv égetö ,lopkodo idiota nem jön be ugyhogy biztonságban lesznek,,-:))

    VálaszTörlés
  2. Bogaram! A könyvek a lelkemhez nőttek, nem adom őket! :))))

    VálaszTörlés
  3. Milyen ügyesen gondolkodsz.:))

    VálaszTörlés
  4. de hát felajánlottad,,-:)),,én a ""sötét"" szeretek olvasni,,tudod a haza anyja,és megmentöje csengele nevezett igy,,

    VálaszTörlés
  5. Valakivel e-mailt váltottam a múlt héten, szóba került sok minden, például az, hogy kedves ismerőseitől hallja, hogy milyen jó az ECHO tv, és sajnálja, hogy nála nem fogható. Rákérdeztem, hogy úgy mégis, olvas híreket, nagyjából képbe van-e, melyek a közélet történései, olvasta-e a Pozsonyi Ádám cikket, tájékozódik-e több oldalról is.
    Semmiről sem tud. Elküldtem neki a szöveget, azt írta, hogy három mondat után nem bírta olvasni, különben sem érdekli, és nem is akarja tudni mi történik, mert jobb az ilyenekről nem tudni. Hát mit lehet erre mondani.

    VálaszTörlés
  6. Nem olvasási igényedet, vagy bárki más olvasási igényét szeretném valamilyen módon kielégíteni :)))
    A kérdésem az volt, hogy véleményetek szerint, ha megjelenik nálam a könyvkommandó, akkor azok megelégszenek-e a vörös-aranyba kötött Jókai könyvekkel (azok épp polcon vannak az ágyam felett) vagy netán a fekete színű tenyérnyi Villon-Faludy verseskötet és a hófehérbe kötött midi Shakespeare szonetteket is égetik-e (No persze, az meg Szabó Lörinc fordítás)?

    VálaszTörlés
  7. Vagy elég, ha kiteszem eléjük a linkelt blogban is látható Bradbury kötetet?

    VálaszTörlés
  8. nem,,mindent akarnak,,még Andersen,,és Grimm is veszélyes felforgato,,csak a bekötött Ludas Matyik vannak biztonságban,,és ha van Pléboy,,ezért mondom jobb megelözni a bajt és én kimenekitem a könyveid,,

    VálaszTörlés
  9. Kérdésedet költőinek véltem.

    VálaszTörlés
  10. Kedves Zsuzsa!
    A könyvégetők, mindíg eltűntek a történelem útvesztőjében-:-:)))
    Szeretettel:Valentinus

    VálaszTörlés
  11. Természetesen a kérdésem költői, csak azt nem értem, ilyen szövegek hogyan jelenhetnek meg minden retorzió nélkül?
    Könyvtárakba való küldés, hogy tegyenek tönkre könyveket???
    Az eszem megáll!!!!!!!

    VálaszTörlés
  12. Ez igaz!
    De addig emberek lelkét nyomorították meg, s ha ez így halad tovább, szándékoznak megnyomorítani a jelenben, a közeljövőben!

    VálaszTörlés
  13. Töröltem az előző hozzászólásomat, mert inkább a linkhez kapcsolódott, de a lényege pont az volt, hogy értelmesnek hitt emberek sem háborodnak fel eléggé, ma már ez sem lépi át a tűréshatárt.

    VálaszTörlés
  14. Kár volt törölnöd... a kommentekkel együtt ad teljes képet a blog..
    S valóban rémítő, hogy a tűrésküszöb egyre magasabb!

    VálaszTörlés
  15. olvasni,,az is egy mesterség,,-:))

    VálaszTörlés
  16. Fő író-közellenség most Kertész Imre lesz a Die Weltben tett interjúja miatt.

    VálaszTörlés
  17. Bizony! Rászántam az estémet, elolvastam az eredeti cikket és a lányommal ketten lefordítottuk nagyjából.

    VálaszTörlés
  18. Azért ez a nyilatkozat így sem túl szerencsés!

    VálaszTörlés
  19. Valóban nem, de a fordítások azt emelték ki, hogy megtagadja a magyarságát. A hangsúly inkább azon van, hogy mindenféle nemzeti besorolástól függetleníti magát.

    Valahol azt olvastam, hogy aludnia kellett volna az interjúra, és finomítani, mielőtt közzéteszik. Szerintem is így van, de amennyi mocskot Magyarországon rázúdítottak, túlságosan nem lehet csodálkozni, hogy ennyire megkeseredett. Bár nem lett volna szabad ekkora támadási felületet felkínálnia.

    VálaszTörlés
  20. de azért a kitüntetéseket,és egyebeket amit itthon kapott szo nélkül elfogadta,,és talán majd itthon akar végsö nyugvást találni,,(:

    VálaszTörlés
  21. Bogaram!
    Írjál egy Nobel-díjas regényt, vagy cselekedj valamit, amiért Nobel-díjat kapsz, oszt Te is kapsz kitüntetéseket!
    Ne irígykedj! :))))

    VálaszTörlés
  22. Engem nagyon elgondolkodtatott a cikk, azért akartam az eredetit látni. Berlinnel kapcsolatban nemcsak a zenei világban betöltött szerepét emlegeti, hanem azt, hogy ott kezdettől fogva szeretik őt, és szeretik a mai napig. És gondoljuk tovább: mindez ott Németországban! Az újságírónak azt mondja, hogy a honfitársai tettek engem zsidóvá, azaz a fasizmus alatt vált igazán fontossá a zsidósága. Németország azonban le tudott számolni a szégyenletes történelmi múltjával, ott nem kell szégyellnie származását. Ezzel szemben Magyarországon?
    Miért ne fogadta volna el legalább a kitüntetéseket.

    VálaszTörlés
  23. mert,ha utállok valamit,,valakit,,attol nem fogadok el ajándékot,bármit,és azt is elmondom miért,,és akkor,,nem utánna másnak,,azt hiszemannál roszabb a kijelentése mert ö nobeldijas,,tehát valamennyire figyelnek rá,,és talán itthon is volt valamiféle bocsánatkérés a zsidoktol,,vagy nem? és ki kért bocsánatot attol a so k ember családjátol akik meghaltak a háboruban,,a HAZÁÉRT,,egy politikailag rosz döntésért,vagy azoktol akiket hajtottak a határokon,mint az állatokat,,pl,,anyosomék,,Jugoszláviábol 100,000-res nagy ságrendekben,,hm,,ki kér tölük bocsánatot,kaptak kárpotlást??

    VálaszTörlés
  24. Bocsi!
    NEM azt mondta, hogy utál valamit... még a helyreigazítás sem pontos fordítás (Tünde erősíts meg a véleményemben!).

    Kik haltak meg a "HAZÁÉRT"?????? Így nagybetűkkel???? Az akkori rossz politikusak miatt haltak meg, akik háborúba sodorták az országot!
    Ne keverd a kárpótlást mással! Nem Te fizetted (meg én), hanem a németek, akiket köteleztek erre.
    Mikor és ki kötelezett volna egy másik államot az egyéb disznóságok elkövetése miatti kárpótlásra?????
    Ha egy német dohog, morog a kárpótlás miatt, azt még megértem, de Neked erre mi okod???

    VálaszTörlés
  25. az anyosom nevében kérdezem,,és atöbbi ember nevében,,akik a mai napig vissza mennének,mert ott voltak a gyökereik,és nem utálattal beszélnek a volt országukrol,,pedig már 83 éves az anyos is,,és igenis milyen kárpotlást kaptak,,?,,fizettünk Nezsu,,és nem is kevesset,,mert a ""jo"2 oldalon álltunk,,és ,igenis bocsánatot kértek a zsidoktol,,akkor miröl beszél ez az 1 könyves iro??

    VálaszTörlés
  26. Néha olvass kedves, nem árt! :)
    A Rákosi időben a kárpótlást nem az kapta a vesztes Németországtól, akinek utalták, hanem landolt az állami közösben.
    Mi köze anyósodnak a németországi kárpótlásokhoz???
    Igen, sajnálatos, hogy sok magyarnak menekülnie kellett, ám sajnos a két dolog nem összehasonlítható!
    A kérdésed kb. olyan, hogy a májusi cseresznye,miért májusban érik, s miért nem az alexander körtével egyidőben.
    Vagy én miért kapok ennyi fizetést CSAK, amikor XY többet?
    Ez szerintem szimpla irígység! (Persze, ha nem hivatkozol a zsidók kárpótlására, s anélkül teszed fel a kérdésedet, akkor az kicsit más lenne. Ám Te szembeállítasz két eseményt!)



    VálaszTörlés
  27. Természetesen szó sincs ilyesmiről.

    Azt jogosan teszi szóvá, hogy Magyarország nem tette helyére a történelmi múltat, és azt is, hogy az utóbbi tíz évben az antiszemita és radikális hangvétel felerősödött. Emlékezzünk csak vissza, hogy amikor 2002-ben megkapta Nobel-díjat mekkora fújolás volt és van azóta is vele szemben itthon azok között a politikai nézeteket vallók között, akiknél dívik a zsidózás.

    A magyar irodalmi életről fogalmazott véleményével azonban nem értek egyet, az túlzás.

    VálaszTörlés
  28. akit más országbol hajtottak át az sehonnét nem kapott kárpotlást,nem kértek töle bocsánatot,eggyik országsem,,ugymint,,jugoszlávia,románnia,csehország,,és ezek az országok sem az elüldözötteknek,sem a magyar államnak nem fizettek,,fizettünk viszont mi ,,háborus kártételt mindezen országoknak+szovjetunionak,,és természetessen a zsidok is kaptak,kapnak kárpotlást,,

    VálaszTörlés
  29. Bogaram, ha nem hivatkozol arra, hogy debezzeg más, akkor elfogadom a problémádat. Tessék az Enszhez, vagy mihez fordulni, s ha nemzetközi egyezmények kötelezik őket, kénytelenek lesznek fizetni!
    Bár véleményem szerint semmilyen pénzbeli kárpótlás nem hozza vissza megölt emberek életét (a hátramaradottak fájdalmát), a meggyalázottak életre kiható fájdalmát.

    No most térjünk vissza a blog eredeti témájához, ezt pedig majd akkor folytassuk akár nálam is, ha lesz ilyen témám. Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  30. jo,,akkor térjünk vissza,,nem volt szép a megnyilatkozása,,söt,,egy müvelt,inteligens ember kétszer átgondolja mit nyilatkozik,a nyilvánosságnak,,nem?azt hogy mit gondol,,az már más tészta,,

    VálaszTörlés
  31. Akkor mégegyszer!
    A blog eredeti témája az Andrassew blog témája, a könyvégetés víziója!

    VálaszTörlés
  32. Igen ez már a szellem éje, a butaság mélységes sötétje.

    Jó éjt???

    Érdekes, hogy a térdig lógó kokárdába öltözött, 30000 éves nyelvemlékeket olvasgató honleánynak összesen ennyire futotta a hozzászólásában...

    VálaszTörlés
  33. orbán viki,,eggy az ország c könyvét ne hogy felajáld!!-:)))

    VálaszTörlés
  34. Alma!
    Szerintem szellemes hozzászólás volt!
    Mert az Andrassew blogban ismertetett megnyilvánulásokkal a szellem éjszakájába tartunk! :)

    VálaszTörlés
  35. Marad a kérdés: tényleg túlzó és sértő kijelentés, ha a Jobbikot (és követőit) fasiszta eszméket vallóknak tartjuk (és tudjuk)?

    VálaszTörlés
  36. Mindját itt lesznek a fö Nemzetvédök,és vezérük a jo "éjt ""és ki leszel osztva mint én,,-:))

    VálaszTörlés
  37. Nem annak szántam!
    Iszonyúan elkeseredett vagyok, hogy Téged, engem, a gyerekeinket, unokáinkat egy fasiszta eszmékkel kacérkodó ország lakóinak tartanak.
    És egyre jogosabban.

    VálaszTörlés
  38. Alma!
    A "szellemességet" csengele hozzászólására értettem.
    Persze, a beköszönésből nem derül ki, hogy örül-e a szellem éjszakájának vagy sem.

    A többiben igazad van.

    VálaszTörlés
  39. Miért haragudtam volna meg?
    csak dolgozom, még ha ez nem is látszik annak.

    VálaszTörlés
  40. Elnézést kérek, amiért tegnap este bátorkodtam ide írni, hogy "Jó éjt"Tényleg méltatlan bejegyzés volt. Isten bizony, nem állt szándékomban Rátok ijeszteni.

    Mostantól törlöm a szótáramból ezt az újfasiszta köszönést.

    VálaszTörlés
  41. Nálunk az ilyesmit mellébeszélésnek hívják...
    Tényleg nem várta Tőled senki, hogy megkülönböztesd a barbárságot a kultúrától.

    VálaszTörlés
  42. Elismerem: valóban barbár dolog volt egy késő esti időpontban azt írni: Jó éjt!" Hát, most rendesen lebuktam, ebből a szóhasználatból valóban kilóg a lóláb. Megértelek, hogy félsz, az ország tele van olyan elvetemültekkel, mint én: képesek ilyen köszönést használni esténként. Hová jut ez az ország így, most mondjátok meg?
    Az ilyesmi természetes, hogy eléri az ingerküszöbödet. Még egyszer: szánom-bánom, hogy ilyen elvetemült, rettenetes dolgot mertem művelni.

    VálaszTörlés
  43. Háát igen...
    Bár nem tudtam mire vélni tegnap éji kedves látogatásodat, amely csak egy köszönésre szorítkozott, azért a lelkem mélyén reménykedtem benne, hogy a tűsarkúban tipegő valód tévedt be hozzám, s a lelked mélyén éppúgy elítéled eszmetársaid barbár megnyilvánulásait, ahogyan velem együtt még nagyon sokan.
    Persze, egy ártatlan köszönésből is, amint láthatod, mindenki mást szűr le magának a köszönő virtuális személyiségének ismeretében.
    Én mindig örülök annak, ha az emberek olvasnak nálam, annak is örülök, ha megszólalnak nálam az illem keretén belül.

    VálaszTörlés
  44. Én csak beköszöntem.
    Ez lett belőle. Remélem, látjátok saját magatokat a tükörben.

    Értem, szóval itt a köszönésem kívül még esetleg véleményt is lehet mondani?(az illem keretein belül...)

    VálaszTörlés
  45. Hát igen...
    Azért érdekes ez a beköszönés...
    Ezen a neveden a nálam tett látogatásaid:

    "Viewing History for User 1csengele:
    Gondolkodom...... 5 minutes ago
    Homepage 260 days ago
    Ezt a levelet kaptam!!!!!!!!!!!!! 291 days ago"

    Szóval nem furcsa ez kicsit?
    Természetesen megértem én, hogy rettentően el voltál foglalva!

    VálaszTörlés
  46. Megint lebuktam, nem látogattam az oldaladat. Egyszerűen megmagyarázhatatlan, felháborító, elképesztő. És gyanús. No igen, ez már maga a fasizmus. Vagy még nem?

    VálaszTörlés
  47. Mennyivel becsületesebb lenne, ha azt írnád a sok mellébeszélés helyett,
    hogy van véleményem csak szégyellem ide írni, mindenki szeme elé...

    VálaszTörlés
  48. Csengele! Nem tartottam igényt a virtuális lényed látogatására, ezt őszintén bevallhatom.
    Azért kiváncsi lennék, ha már eljöttél, beköszöntél, majd visszatértél megnézni, hogy beköszönésed milyen reakciókat váltott ki, hogy mi a véleményed a könyvek megcsonkítására, eltépésére, "szelektálására" vonatkozó felhívásról.

    VálaszTörlés
  49. Mennyivel becsületesebb lenne, ha nem tennél úgy, mintha itt életveszélyben élne bárki is a származása miatt...

    VálaszTörlés
  50. Hmm... mintha már láttam volna emlegetni az Andrássy úti kandellábereket.
    Nem igazán közvilágítási céllal!

    VálaszTörlés
  51. "Nem tartottam igényt a virtuális lényed látogatására,"
    Ez kissé provokatív mondat kezdés, nyilván nem véletlenül.:-) Most nyilván azt kellene válaszolnom: "Akkor majd meglátogatlak éjjel, és elviszem a könyveidet"?;-)

    Ismered a multi működését: ahol megjegyzést tettél, és utánad válaszok érkeznek, azt jelzi az inbox. Talán baj, hogy elolvastam az itt folyó diskurzust?

    Szívesen elmondom a véleményem, bár azt gondolom, hogy éppen az ilyesmire találta ki a népnyelv a "Falra hányt borsó" frázisát.

    VálaszTörlés
  52. Egész Pontosan, a Demokratában megjelent felhívásról való véleményedre vagyok kiváncsi.

    VálaszTörlés
  53. Naháááát, nem is gondoltam, hogy meg tudsz nevettetni:-)

    VálaszTörlés
  54. Értem.
    Tehát szerinted ez nevetséges:

    "Három-négy fős csoportokban fésüljük át a könyvtárakat, és lopkodjuk ki, majd semmisítsük meg a ballib hazaárulás és ízléstelenség fekélygócait. Ha a kicsempészés nem megoldható, tépjünk a lapokba, firkáljuk össze, szellemi mérgezésre tegyük alkalmatlanná a futtatott senkiházik mocskait, mit hazaáruló médiánk minden szinten propagál."

    VálaszTörlés
  55. Tökéletes...
    Pici reakció erre:

    Abban a kegyelemben, vagy kegyetlenségben van részem, hogy a múlt század könyvégetéseinek, könyvbetiltásának, indexre tételnek, irói mondanivaló megcsonkításának a tanuja lehettem.
    (no jó, a német könyvégetéskről elbeszélésekből, tanulmányaiból tudok).
    Mindemellett abban a szerencsében volt részem, hogy a családom környezetében először a könyveket mentették az ismerősök, így olvashattam én TELJES Szerb Antal Világtörténelmét, Faludyt, s még sok mást.
    A félelmem, s úgy látom sokak félelme nem elsősorban az Andrássy úti kandelláberek "díszeként lengő" lehetőségtől van, hanem attól, hogy más köntösben ugyanezek az "ordas eszmék" (József Attila idézet a leendő könyvrongálók számára) kelnek életre, illetve keltik életre valakik, akik számára semmi sem szent.

    Miből gondolod, hogy azok, akik nekiállnak a felhívásra rongálni, tépni, megbélyegezni, meg tudják különböztetni a könyveket?

    Amint látod, én nemcsak a szavaiddal élve "újfasiszta" illetve régi fasiszta eszméket, hanem az én szavaimmal a szociálista eszméket sem viselem el, viseltem el soha.

    Mellesleg nálam az inboxban megjelenő ismertetésben ennyi látszik:
    "Gondolkodom......
    ..... hogy feltegyem-e ide ezt az Andrassew blogot ismertetőül, félelmeim eloszl..."
    Hogy ebből te hogyan vontad le a következőket: " tájékozódjak: mi a baj, ki lett immár az első számú újfasiszta, neonáci, kirekesztő, stb, stb..." meg nem érthetem!

    VálaszTörlés
  56. Ha már a könyvek megsemmisérénél tartunk: van egy oldal, nyilván ismered: betiltva.com. Ott aztán szép számmal akadnak könyvek, amik erőszakos megsemmistés áldozatai lettek. Azoknál is ugyanezt mondom: nem az az eredmény, ha megsemmisítjük a könyveket, hanem az, ha nem lesz rájuk vevő.

    "Miből gondolod, hogy azok, akik nekiállnak a felhívásra rongálni, tépni, megbélyegezni, meg tudják különböztetni a könyveket?"
    Viccelsz, ugye? Leírt egy hülyeséget egy névtelen nulla, és gondolod, hogy lesznek, akik erre hanyatt-homlok elrohannak a könyvtárakba rongálni? Kinek van ideje -az egyetemistákon kívül, akiknek muszáj- könyvtárba menni? Ha a magamfajta el is megy, legfeljebb m
    Márait, Wass Albertet, Tormayt és hasonló írókat keres, nem az ilyen retteneteket, amiket fentebb már bemásoltam.

    Apropó...szerinted milyen lélekre vall a magyar nőket szukának nevezni?

    VálaszTörlés
  57. Ha már Wasst emlegetted, milyen lélekre vall egy ifjú leánykát megerőszakolni szándékozó apát bemutatni?
    Olvastam! Keresd meg a részt a Funtinelli boszorkány 3 kötetes műben.

    VálaszTörlés
  58. Mellesleg, lehet igazad van, mert a betiltott masírozóknak sem volt idejük parlagfüvet írtani, amely pedig deklarált szándékuk volt.

    VálaszTörlés
  59. "Ha a magamfajta el is megy, legfeljebb m
    Márait, Wass Albertet, Tormayt és hasonló írókat keres, nem az ilyen retteneteket, amiket fentebb már bemásoltam."
    Nem is ajánlom Jókait, mert nehéz és terjengős, Petőfit sem, Aranytól pedig mindenkit óva óvok.

    Szerintem is elég a könyvtárakban az általad felsorolt 3 szerző!

    VálaszTörlés
  60. Hogy a Nemzet megmentöje,ez az érzölelkü honanya,csak VASS Albertet,ismeri,,azon nem csodálkozom,,de a Mein Kampf az igazi olvasmánya,,és mivel müvelt,finom urinö,,vigyázz nehogy te is a listájára kerülj nezsu,,mert már irja a lelkem,irja kit kell majd átnevelni,,

    VálaszTörlés
  61. Bogaram!
    Én mindent olvasok, talán még a Mein Kampfra is rávenném magam (nem fogom, mert drága az időm!), s CSAK olvasás után alakítom ki a SAJÁT véleményemet.
    Másét sohasem szajkóztam, bármennyire is életbevágó lett volna néha abban a bizonyos 40 évben.
    Ha listára kerülök, hát kerülök :P
    De én azért Wass Albertet is olvastam, sőt, idéztem is itt valamikor!

    VálaszTörlés
  62. Kedves Nezsu !
    Egy komoly kérdésem lenne . Tudod eljött a következő nap és a mai humor adag még nem jött meg :P

    Tapibogár, te meg hogyhogy nem dolgozol? Mi a f@szból lesz fizetve a segély az érzőlelkű honanyáknak, hogy szegény önhibájukon kívül sínylődő családjukat felvirágoztassák ? Tessék sokat dolgozni, adótfizetni, mert már várják az osztogatást.

    VálaszTörlés
  63. Most jöttem meg edig dolgoztam!!!Már te is fiam brutus!!-:))) Amugy van kb 2000db könyvem,,most akkor rejtsem el a kommando elöl,,tudod mi gabival már a listán vagyunk,,de jo hogy illyen érzékenylelkü nagyasszonyok vannak,,minket hamar elfognak intézni,,alligvárja ez az igazi magyar,,de tényleg igazi magyar?

    VálaszTörlés
  64. Gabikám!
    Dehogy feledkeztem meg a mai adagról!
    Rögvest felkerül :)

    Csak még azt szerettem volna végre megtudni, hogy Csengele honnan vélte/érezte az inboxban megjelenő ismertetőből, hogy én nácizom!
    Mert az ide beszúrt idézeteit már két éve olvasom, s más bűnüket a felsorolt íróknak azon a 6-8 soros kiragadott idézeten kívül nem tud felmutatni.
    Az az érzésem, nem olvasott egyiküktől sem semmit, ezeket az idézeteket pedig kapta valahonnan, hogy felháborodásának tüze ki ne aludjon. :P (gyengébbek kedvéért: ironizáltam, igaz, Csengele rovására, amit szánok bánok)

    VálaszTörlés
  65. hát kérdezd meg töle,,,ugysem fog válaszolni-:)) nem az a fajta,,inkább olyan,mintha két személyiség lakna benne,,,skizofrén talán??

    VálaszTörlés
  66. Te biztosan láttad, hogy rendszeresen beugrottam olvasni ide is, de biztos voltam benne, hogy a tegnap esti jóccakának lesz következménye.
    Na legfeljebb alakul majd egy igazi jó csapat :) Bogárral beveszünk a buliba :) Bár Bogár is meg én is asszem túl nagy falatok leszünk nekik.
    Meg külömben is, nem külömbek a mostani és a megelőző jópár korrupt bandánál. Addig nagy magyarok, míg egy pár misi nincs odanyomva a nyúltenyésztő szakcsoportnak.... :)))))))))

    VálaszTörlés
  67. Ne bántsátok!
    Vagy helyesbítek: nálam ne bántsátok!
    Itt eddig sem volt ilyen (illetve egyszer volt, de azt a blogot zároltam!)

    VálaszTörlés
  68. hA A SULLYRA GONDOLSZ TE ELVETEMÜLT AKKOR VEDD TUDOMÁSUL ,ÉN FOGYOZOM,,,,BÜRKÉS BORSOVAL,,AMUGY,MEG NEMSOKÁIG LESSZ EZ A NAGY FELHAJTÁS,,A KÉT NAGYOBB PÁRT UGYCSINÁL VELE MINT TORGYÁN JOZSIVAL,,OSZLIK,FOSZLIK 3 ÉVEN BELÜL A JOBBIK-:)),DE HOGY BÁNTJUK!!

    VálaszTörlés
  69. Jóffan naaaaa.... Mér bántanánk. Mi csak óvnánk a pofáraeséstől, de ha valaki hisz még a sült galamb legendájába.....

    VálaszTörlés
  70. Régota,,,azzal levelezünk gabival,,és meglehet enni a hirhozot,,na te ezt nem tudod utánnunk csinálni-:))

    VálaszTörlés
  71. Bogár, nem a súlyra gondoltam. Tudod a túloldalon keverik a szezont a fazonnal. Aki nem síránkozik, mert megáll a saját lábán, mert van mit a tejbe aprítania az mind a szemükbe már egy más csoportba van sorolva, ha pajeszos, ha nem.

    Bogár nem galambot tenyészt, hanem kutyát tart.... :))

    VálaszTörlés
  72. Jaaa azon az oldalon SOHA nem akarok lenni sem igy sem amugy,,ezek az eszmék a munkanélkülieknél arattak nagy sikert,,-:))

    VálaszTörlés
  73. Meg ne egyétek a levelezős galambokat!
    Ki tudja, mit hoz a jövő, oszt két táborra szakadtok, kutyásra és macskásra, akkor jól fog jönni még egy-galamb, meglássátok! :)))

    Én meg ismét maradok középen kutyástúl. macskástúl!

    VálaszTörlés
  74. van belöle,,cseréljünk,,kapsz te is galambot,,én meg hozom a Jokait,,oksi?-:))

    VálaszTörlés
  75. Mondtam, hogy könyvet nem adok! (Már régóta kölcsönbe sem, amióta rájöttem, csökken a könyveim száma a kölcsönadás következtében) :)))

    Galambbal, pontosabban gerlével pedig teli az udvarom :D

    VálaszTörlés
  76. az sem rossz falat,habár,,ki tudja mikor mit evett,akkor kapc puffkát ha legközelebb megyek fel hogy tudjál vadászni-:)) én azt csináltam hogy a boritora bellül felirtam,, A könyv ferenc tulajdona ne fájjon rá senki foga,,és igy mindig vissza jött,,

    VálaszTörlés
  77. Nem lelőjük őket, hanem etetjük itatjuk...
    Gimnazista koromban én is lelkesen beleírtam a nevem a tízórai pénzemből vásárolt könyvekbe. Aztán leszoktam róla.

    VálaszTörlés
  78. na jo!! de én még gimnazista koru vagyok!-:))

    VálaszTörlés
  79. Én ma egy kis diétás körmös pacalt fogyasztottam :) Megmaradt a galamb :) Nezsu, adhatok én is neked egy pufkát, most le is van téve az avataromról. Látod, most dohányzok, iszok és verem a pultot. A gimnazistakorral meg vigyázni, mert hajdanában akkor "bulizgattunk" igazán :))))))))))) Azóta is májhápogásom vsn :D

    VálaszTörlés
  80. Nezsu, igazán nem lehet okod panaszra, kissé felpezsdült az élet az oldaladon, pedig csak éppen beköszöntem.
    Ami az inboxra utaló kérdésedet illeti: mint említettem, előző este a Heti Hetesben már hallottam erről, és amikor megláttam Andressew nevét, gondoltam, hogy itt bizonyára kapok konkrétabb felvilágosítást ez ügyben.

    Remélem, hogy most már egészen nyugodtan alszol: nincs félnivalója annak, aki maga nem vesz részt tevőlegesen az országban dúló "kultúrterrorban". Honnan vetted azt a hülyeséget, hogy a Jókai és egyéb NORMÁLIS magyar irodalmi művek Nálad, vagy bárhol másutt veszélyben volnának? Éppenséggel pontosan azon fáradozunk, hogy az Eszterházy, Spiró-féle ocsmányságok a helyükre kerüljenek- vegye és olvassa a hóhér, és az a megmaradt törpe kisebbség, aki a magyar nők szukának nevezését művészi szabadságnak vallja.- Ugyanakkor Jókait, Gárdonyit és a többi nagy magyar klasszikust ne "zanzásíthassák" pl a magukat kultúr géniusznak valló idióták.

    S ha már olyan költőkről is szó esett, mint Petőfi, akkor had idézzem egyik kedvenc versemet tőle:
    http://www.youtube.com/watch?v=772gVzII4xI

    Ez tulajdonképpen így 2 in 1:-)
    1:Egy aprócska visszautalás az Andrássy úti kandeláberekre,
    2: Egy kis desszert a pacalra. Remélem, nem fekszi meg túlságosan senki gyomrát:-))

    (Kedves Tőled, hogy szóltál az érdekemben: itt ne "bántsanak". Ez igen mulatságos is egyben. Csak nem gondolod, hogy ez a két primitív alak számomra kunszt lenne? Megenném őket reggelire- ha akarnám, ezt Te is pontosan jól tudod:-) Mondom: ha akarnám. De ezekhez túl finnyás vagyok.:-(

    A spirói gyalázat kapcsán feltett kérdésemre nem kaptam választ. Ugye megteszed, hogy felelsz? (Én is válaszoltam Neked:-))

    VálaszTörlés
  81. A Spírói "gyalázatra" én kérdéssel válaszoltam, s a mai felmagasztalt író egyik regényének témáját idéztem, de válaszolok Neked szívesen másként is.
    Azt hiszem, Petőfi és Arany még megtűrt író lesz a szép új világban is.
    Akkor íme egy Petőfi vers:
    http://nezsu11.multiply.com/journal/item/489/489.
    Bár ha megtiszteltél volna látogatásoddal az elmúlt egy év alatt, akkor hasonló erőteljes szavakat találhattál volna Aranytól is szintén nálam.

    S azt gondolom, pont Te -- akinek olvastam nem egy "erőteljes" hozzászólását -- nem vethetsz akár egy író szemire sem semmit.

    S azért még mindig kíváncsi vagyok, (mert azt a tirádát, picinyt felújítva) a tolladból a kb. 2 év alatt, amióta multizom, nem először látom, megkérdem, hogy ezt valamikor megfogalmaztad, s mint bűvész a cilinderből, alkalom adtán előrántod?

    VálaszTörlés
  82. És akkor most Téged is megkérlek kedves Csengele, hogy te se primitívezzél nálam senkit!
    Próbáljuk meg betartani az, amit gyerekkorunkban még tudtunk! Tisztelni a nálam lévő "vendégeket".
    Köszönöm a megértésedet.

    VálaszTörlés
  83. Nezsu, az, hogy miként használja a nyelvet a pór nép- akár én magam is- az egy dolog, és megint más az, ha valaki, aki olyan ocsmányul beszél, mint Eszterházy, vagy Spiró a magyarokról, s ennek dacára piedesztálra állítják őket.
    No és az végképp mindennek a teteje, ha az egyik legnagyobb elismerést kapja egyikük; Kossuth-díjjal kitüntetni egy ilyen magyarokat gyalázó akárkit, az több, mint felháborító. Őszintén szólva nem lepődnék meg, ha valamelyiküknek az általam említett "művészeknek" baja esnék.
    Saját maguk ellen hívják ki a sorsot, szerintem ezt nyugodtan leszögezhetjük. Valójában én inkább azon csodálkozom, hogy -leszámítva néhány ilyen ámokfutó cikkecskét- még hajuk szála sem görbült. A mai pattanásáig feszült világban ostobaság tovább provokálni az embereket, szerintem.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    "És akkor most Téged is megkérlek kedves Csengele, hogy te se primitívezzél nálam senkit!"
    Pontosan tudom, hogy Te magad, és jó páran az ide írók közül is olvasták "bogarad" minden várakozást alulmúló megjegyzéseit hozzám( Más oldalon ugyan, de ez a lényegen nem változtat.)
    Ha nem érted, mire célzok, szívesen idehozom azokat az obszcén jelzőket, amiket bogarad meg mert engedni magának, végül is a "szuka magyar nők" mellet simán elfér...

    Egyáltalán nem állt szándékomban megbántani az oldaladra írókat- nem is én írtam ide obszcén szavakat, bocsi.

    VálaszTörlés
  84. Helyes!

    Amint láthattad először őket kértem meg az önmérsékletre nálam.
    Hogy mások ezt hogyan oldják meg az ő gondjuk.
    Bár, ha mindenki csak ennyit tenne, amilyen keveset én tudok tenni az egymás tiszteletére való kérésemmel, még megeshetne, hogy mi magyarok és magyarok szót is érthetnénk egymással tolmács és fordítógép nélkül.

    Szerény véleményem szerint nem mindegy, hogy a pór nép hogyan beszél!
    Az általam belinkelt költő magyar volt, s -- gondolom --, ha olvastad, ő is szemét módon beszélt a magyarokról, ezért remélem az ő köteteit mégsem fogják bemocskolni az erre biztatott nagytudású agymosott ifjak.

    Az a bajom az általad idézett írókkal, hogy veled ellentétben azt gondolom, ők is magyarok. S akkor az "érted haragszom, nem ellened" számomra egyértelmű!

    Mintha valahol az ősködben egyszer már közös nevezőre jutottunk volna abban, hogy aki magyarul gondolkozik, magyarul érez, magyar nyelven fejezi ki magát, az a magyar.
    Vagy azóta ez az álláspontod változott?
    És vannak olyan emberek, akik ezen kritériumoknak megfelelnek, de egy titokzatos új feltételnek nem? Ha van ilyen titokzatos új kitétel, megosztanád velem, hogy én is tudjak róla?

    VálaszTörlés
  85. Volt rá példa, hogy az általad belinkelt költő még sokkal csúnyábban is beszélt, de éppen a magyar érdekek védelmében. Na EZÉRT nyugodtan ki lehetne tüntetni, pölö:

    MIT NEM BESZÉL AZ A NÉMET

    Mit nem beszél az a német,
    Az istennyila ütné meg!
    Azt követeli a svábság:
    Fizessük az adósságát.

    Ha csináltad, fizesd is ki,
    Ha a nyelved öltöd is ki,
    Ha meggebedsz is beléje,
    Ebugatta himpellére!...

    Ha pediglen nem fizetünk,
    Aszondja, hogy jaj minekünk,
    Háborút küld a magyarra,
    Országunkat elfoglalja.

    Foglalod a kurvanyádat,
    De nem ám a mi hazánkat!...
    Hadat nekünk ők izennek,
    Kik egy nyúlra heten mennek.

    Lassan, német, húzd meg magad,
    Könnyen emberedre akadsz;
    Ha el nem férsz a bőrödbe',
    Majd kihúzunk mi belőle!

    Itt voltatok csókolózni,
    Mostan jöttök hadakozni?
    Jól van hát, jól van, jőjetek,
    Majd elválik, ki bánja meg.

    Azt a jó tanácsot adom,
    Jőjetek nagy falábakon,
    Hogy hosszúkat léphessetek,
    Mert megkergetünk bennetek.

    Fegyverre nem is méltatunk,
    Mint a kutyát, kibotozunk,
    Úgy kiverünk, jobban se' kell,
    Még a pipánk sem alszik el!

    Pest, 1848. május


    És mondjuk itt sem dicséri éppenséggel a főméltóságúakat, de szintén csak dicsérő szavak illetik mindezekért a sorokért- ami szintúgy aktuális

    AZ ORSZÁGGYŰLÉSHEZ

    Sokat beszéltek, szépet is beszéltek,
    Jót is, de ebbül a hon még nem él meg,
    Mert nincs rendében eljárásotok,
    Ti a dolog végébe kaptatok,
    És így tevétek már régóta mindig;
    Látják, kik a multat végigtekintik.
    Ki képzel olyan templomépitőt,
    Ki a tornyot csinálja meg előbb?
    És azt a levegőbe tolja, hogy
    Ott fönn maradjon, míg majd valahogy
    Alája rakja szépen a falat,
    S legeslegvégül jőne az alap.
    Ti vagytok ilyen mesteremberek,
    Ezért ad a hon nektek kenyeret,
    Ezért fizet szivének vérivel!
    Jobbat tesz, aki semmit sem mivel.
    Időt, erőt eltékozoltok, és ha
    Sikert mutattok is föl néha-néha,
    Csak olyan az, mintha hogyha engemet
    A szomjuság bánt, s adnak víz helyett
    Ételt, s talán még épen olyan ételt,
    Mitől szomjúságom csak jobban éget.
    Ha ez siker, ha ez jótétemény:
    Elmémet a bölcsőben hagytam én.
    Hiába minden szép és jó beszéd,
    Ha meg nem fogjátok az elejét,
    Ha a kezdetnél el nem kezditek...
    Sajtószabadságot szerezzetek.
    Sajtószabadságot, csak ezt ide!
    Ez oly nagy, oly mindenható ige
    A nemzetben, mint az isten "legyen"-je,
    Amellyel egy mindenséget teremte.
    Hol ez nincs meg, bár máskép mindenek
    Eláradó bőségben termenek,
    S bár az utósó szolga és a pór
    Zsebébül aranyat marokkal szór:
    Azon nemzetnek még nincs semmije,
    Azon nemzetnek koldus a neve.
    S hol ez megvan, bár rongyban jár a nép,
    Nyomorg, tengődik mindenfélekép:
    Azon nemzet gazdag végtelenűl,
    Mert a jövendőt bírja örökűl.
    Haladni vágyunk; de haladhatunk?
    Én istenem, milyen golyhók vagyunk!
    Lábunk szabad, de a szemünk bekötve,
    Hová megyünk? ... meglássátok, gödörbe.
    Szemünk bekötve, fogva szellemünk,
    Az égbe szállnánk, s nem röpülhetünk,
    A szellem rab, s a ronda légbe fúl,
    Mely dögvészes már önnön átkitúl.
    A szellem rab; mint a hitvány kutyát,
    A ház végére láncba szoriták,
    S láncát harapva tördeli fogát,
    Amellyel védni tudná a hazát...
    A szellem rab, s mi fönn tartjuk nyakunkat,
    S szabad nemzetnek csúfoljuk magunkat!
    Szolgák vagyunk, rabszolgánál szolgábbak
    Megvetésére a kerek világnak!

    1848. február


    Ma már nem ijesztgetlek tovább. Ismét a régi, jól bevált köszönéssel búcsúznék:
    Jó éjt!


    ui: Amit a magyarságról gondolok, ott találod a nyitó oldalamon. Csak néhány sor, gondolat, és nem harap, nyugodtan megnézheted bármikor:-)

    VálaszTörlés
  86. Jó éjt!
    No a kérdésem -- szokásodhoz híven -- megválaszolatlanul maradt, dehát holnap is lesz nap!

    Az első vers nem a magyarokat ostorozza, a második az igen.
    Köszönöm, hogy Petőfivel válaszoltál s nem valaki általam nem annyira kedvelt valakivel. (bár a két beídézett verset elég lett volna úgy hozni, ahogyan én: link a feltalálhatóság helyére), de sebaj.

    VálaszTörlés
  87. Ennek a nagy Magyarnak,,-SUGNAK--!!elmondják,mikor kinek ,mit irjon,és ha nem sugnak,akkor jön a Nagy Magyar maga mutogatás,,mi nem érünk fel az ö nagy szellemi,szférájához,,hál istennek!-:),,de csak azt nem értem milyen obszcén szavak vannnak itt??

    VálaszTörlés
  88. Bogaram. Máshol veszekedtetek, ahol elszabadultak az indulatok, és az obszcén szavak(!?)

    Az, hogy 2 ember hogyan tépi egymás haját más lapokon, elborzaszt, ha olvasom, ám más lapján nem kérem /nem kérhetem) meg az illetőket a kulturált vitára, beszélgetésre, egyedül az én lapomon tehetem azt meg. Viszont itt meg is teszem, legyen a kulturálatlan beszéd kezdeményezője akár a legkedvesebb barátom.

    Az hogy súgnak neki, nem tudom, de van az a jól bevált pár panel, amelyet használ, azt feltételezem, hiszen abban a korban éltem, amikor "fontos" dolgokat panelekben mondtak el az egyszerű népnek (már a másodiknál lehetett látni panel mivoltukat!), s úgy látszik ez sokak vérébe beleivódott, még akkor is, ha nem szinte a teljes életüket élték le abban a korban.

    Nem az olvasás a szakma, hanem azok értelmezése, s egyes olvasott dolog mögött a sunyiság felismerése (szerintem).
    S tudod, ha valamit, amit olvastál kritika nélkül közzéteszed, tőled éppúgy megkérdem, hogy ezzel most egyetértesz vagy mi?

    VálaszTörlés
  89. Igen,,az eset tavaly történt,,leányka oldalán,,sajnálom hogy akkor egyántalán,szoba álltam a ,Haza Honvédö Amazonjával,,igen megbántam,,Szellemileg,teljessen lenyügözött,lehengerelt,,föleg mivel,az a szellemi fölény,tárgyilagosság,megbénitott,engem a neveletlen,tanulatlant,,akkor bocsánatot kértem lánykátol,,Gabi nevében nem tudok beszélni,,nem is akarok,,de ha annyira okos,és inteligens,akkor tullép a dolgon mint ahogy ,az akkori többi szereplö is tullépett,de ö most,a másik énjével megint ,kezdi,,de ha annyira folytatni akarja erre találtuk ki akkor ,a ----""Speaker's Corner - Szólásszabadság""" c lapot és oda meghivtuk vitatkozni,hogy ,,ne szennyezzük be senki lapját,,a meghivást nem fogadta el mivel igy jobban kitudja fejteni nemes inteligens gondolatait,amit mi nem értünk,,de nem is akarom megérteni,,mert aki nincs vele az minyimum,,logni fog,,,minyimum,,csak még nem jött el az idö,,de remélem nem is fog,,remélem!!

    VálaszTörlés
  90. Ne haragudjatok, hogy beleszólok, de mindenkinek be kell tartani a tisztességes vita szabályait, és Nezsu hozzáállását nagyon bölcsnek tartom. Ezt hiányoltam régen sokak lapján (ma már keveset barangolok), hogy nem élnek a házigazda jogával, holott, hogy milyen stílus jelenik meg valaki lapján, az a házigazda felelőssége. Én például kitettem a kezdőoldalamra a Nezsunál is ajánlott Blog etikett linket. Van, amikor nem érdemes és nem szabad felvenni a kesztyűt, van amikor lényegében igaza van valakinek, de nem mindegy, hogy az igazságát milyen módon akarja érvényre juttatni.

    VálaszTörlés
  91. Tünde! a blogom nyilvános!
    És köszönöm, ha beleszólsz!

    VálaszTörlés
  92. Igen igazatok van,,,de mivel sohasem hagytam,hagyom magam akkor sem ha többen vannak,és osztják az észt,az igét,,akkor egy idö után,,berágok,,de azért ,érdekes amikor a csorda támad,az rendben van,,HA le tudják tiporni a gazellenállot,de ellenkezö esetben már nem tetszik az is érdekes amig bármelyikünk lapja nyitott mindenki felé,az övék csak egymás között nyitott,tisztelet a kevés kivételnek,,

    VálaszTörlés
  93. Nem hagyás, és nem hagyás között óriási a különbség!
    Valahol már elmeséltem!
    A gimiben az egyik tanárunk, minél nagyobb lett valamiért az osztályban a zsivaj, annál halkabban beszélt, amíg el nem hallgattunk, hogy halljuk, amit mond. Ha túl akart volna kiabálni minket, nem valószínü, hogy elhallgattunk volna!
    Ha valaki virtuálisan (mondjam így:) "bohóckodik", ha visszabohóckodol, sose lesz vége, s nem fog kialakulni egy normális párbeszéd. Még akkor sem, ha a kedves Csengele társai nekem is felajánlottak már egy Andrássy úti kandellábert, sőt Csengele saját kezével írta nekem, hogy én nem vagyok magyar, vele ellentétben (bár, amikor valamiféle igazolásról eme állításának alátámasztására visszakérdeztem,abbahagyta).
    Ám úgy vélem, hogy abban a társaságban is van pár értelmes ember, akiket rá lehet ismet szoktatni a saját gondolataikra, s talán még nem késő, hogy normális párbeszédet lehessen folytatni az ország, a nemzet megvédésének érdekében!

    VálaszTörlés
  94. az,igazolás azért maradt el mert tot országbol jöttek át a felmenöi a drágának,,(amivel semmi gond nincs, mivel nagy itt a keverc-kavarc),de különben igazad van....akkor ha inteligens a beszélgetö,vagy vita partnered,,és nem akar minden áron megtériteni mint a ma láthato szektás hittéritök,a stilus és a hozzá állás erösen hasonlit,,de én mivel nem vagyok agyoniskolázott,és fafejü,bunko vagyok ezért egy idö után nem elhalkulok,,hanem kicst mindig jobban és jobban elöjön belölem a vadabbik énem ,,és ezen már nem lehet segitteni,,de mivel a szokincsem kimerithetetlen mint akkor is megjegyezték,és utolérhetetlen(ezt az 1-et elismerték,,DD)ezért aztán igyekszem visszafogott lenni,,-:))

    VálaszTörlés
  95. Egy kevésbé intelligens egyént sem tudsz meggyőzni "kocsmai stílussal", a végén az ilyesminek a kocsmákban is verekedés a vége, jó esetben bicskázás nélkül :(

    Ám mi (én biztosan nem, mert erősen pacifista vagyok) nem verekedni akarunk, hanem valamiképp a gyerekeinknek jobb életet biztosítani.
    Ma amikor már mindenről lehet beszélni, vannak, akik azt vélik, hogy a szabadság egyenlő a szabadossággal, s próbálják ezt a nézetüket mindenkire erőltetni.

    Pedig rám nézeteket kár eröltetni, mert, minél jobban köteleznek, annál jobban ellenállok. Örököltem a rebellis protenstáns családomtól.
    Ezért nem volt a családom felmenői között egyetlen úttörő, kisz, párttag sem.
    Ám töredelmesen be kell vallanom, a lányom volt úttörő, s nagyobbacskaként lázadozott a formális mozgalmi élet ellen, amelyre azt mondtam, tessék nektek megváltoztatni, ha nem tetszik.

    VálaszTörlés
  96. Az internet nagy szabadságot nyújt, és felszabadíthatja azokat a korlátokat is, amelyeket az ember a való életben mégiscsak tiszteletben tart.

    Szerintem a neten is úgy kell viselkednünk, mintha szemtől szembe állnánk. Hát való életben se ugrunk a másik torkának, ha nem értünk egyet. Megpróbálkozunk a magunk értékrendje szerint vitázni, de valamikor azt kell mondani, hogy kész, menthetetlen, nem süllyedünk arra a szintre, ami ellen éppen szót emelünk.

    Az is igaz, hogy olyan mocskolódással, amit azelőtt egy-egy lapon láttam, a való életemben, környezetemben még nem szembesültem. Sok újat tanultam, láttam itt a multin az évek során. Meg kell tanulni kezelni, és az értelem szintjén tenni ellene. Még akkor is, ha értelmetlennek tűnik.
    Persze, amikor akasztott ember rajzzal válaszol valaki, az ellen nehéz küzdeni. De akkor is.

    VálaszTörlés
  97. "Csengele társai nekem is felajánlottak már egy Andrássy úti kandellábert, sőt Csengele saját kezével írta nekem, hogy én nem vagyok magyar, vele ellentétben (bár, amikor valamiféle igazolásról eme állításának alátámasztására visszakérdeztem,abbahagyta)."

    ???Nem emlékszem, hogy ez így zajlott volna konkrétan, de Te nyilván jobban tudod, hol, mikor és miért történt mindez. Az rémlik, hogy kb két alkalommal túlléptem az általam is meghúzott határt, amikor már nagyon ráuntam az örökös -és rég lejárt- lemezre: az állandó fatisztázásra, neonácizásra, bla-bla-bla.( Mint mondtam, mindennek van oka, előzménye.)

    Nyilvánvaló, hogy mi sem most, sem máskor nem tudunk egymásnak olyat mondani, amiben lenne értelme közös nevezőt keresni. Meddő, ez bebizonyosodott már ezerszer.
    Nem is ezért jöttem, mindössze érdekelt, mit írt megint Andressew, illetve az ominózus cikk kapcsán megtudhattam ezt-azt. Persze semmi újat, csak a szokásos hiszti, mint mindig. Még egy szimpla "Jó éjt"-re is mekkora hisztéria tört itt ki. Szánalmas.

    Érdekelt volna, hogy az általam hozott "művek" (Eszterházy, Spiró) vajon miért nem lépték át az inger küszöbötöket. Mint ahogy nem érte el az ingerküszöbötöket az őszödi beszéd sem, és az azóta folyamatosan napvilágra került kormánypárti hazugság-dömping, a különböző sikkasztások, panamák és egyebek sem. Lassan megtelnek a börtönök az általatok preferáltak holdudvarához tartozó csaló gazemberekkel, és Ti még mindig ott tartatok, hogy itt Csengeléztek? Látjátok egyáltalán, hogy mit tesztek?

    Búcsúzóul egy jó tanács (ismét): figyeljétek az ok-okozati viszonyokat, és akkor talán többet fogtok érteni a körülöttetek zajló történésekről.

    csengele3 és csengele4 néven volt két oldalam már itt. Mindenki láthatja, aki rákeres a kommentjeimre, hogy nem én kezdtem el aljas módon viselkedni. Nem én dobtam ki az oldalamról azokat, akik a hazaszeretetüket ki merték nyilvánítani. (csak a Ti köreitekben büntetendő az őszinteség, a hazaszeretet. Amit olyan szinten képtelenek vagytok elviselni, hogy az már-már beteges. Ez alól nezsu a kivétel, mint azt a mellékelt ábra is mutatja.(Mondtam már: sajnálom, hogy elhagytál egy Számodra kijelölt utat, és beálltál azok közzé, akik teljesen keltik naponta itt a hisztériát. Sajnálom, többet érdemelnél, és nem értem, miért jó Neked, de Te ezt nyilván pontosan tudod.Lelked rajta, de ezt is mondtam már...)
    Tehát: én normális párbeszéddel indítottam mindenkivel. Amikor futott a szekér (mármint azoké, akik "hazudtak reggel, délben, meg este", Ti egyetlen szó nélkül támogattátok, támogatjátok őket, és nagyon magas lóról szóltatok le hozzánk, "mezei magyarokhoz". No igen, én is megkérdezem, amit Andressew barátotok: - Hol volt a magát értelmiségnek nevező "elit"-etek akkor, amikor kitudódott az az orbitális hazugság? Hol voltatok, amikor számon kellett volna kérni azokon a hazugságokat, akiket a nyakunkra szabadítottatok?
    S ami a legérdekesebb, hogy miért MOST akarsz normális párbeszédet, nezsu? Most, amikor süllyed a hajó, amikor mindenki pontosan tudja, hogy hamarosan más szelek fújnak majd?

    Végül két érdekesség: Honnan tudsz a körömcipőimről?
    Honnan tud alma arról, hogy az őstörténettel és az ősnyelvi emlékekkel foglalkozom?

    VálaszTörlés
  98. Ez a két kérdés valóban fontos.
    Mindkettőt a saját írásaidból kedves Csengele.
    Ám látom ebből az előző írásodból, hogy rémesen feledékeny vagy, s ez kár!

    Az, hogy én nem állok oda olyan módon megnyilvánulni az ország nagyobbik fele által megválasztott politikusok hülyeségén, gyávaságán, rossz akaratuságán, kapzsiságán, s még sorolható lenne a sor, ahogyan Te, és az általad preferáltak, nem azt jelenti, hogy örülök ezeknek a jelenségeknek.
    Bár már ezt is megbeszéltük már számtalanszor.
    Igaz, én nem látogatom a lapodat, s nem is jelentem ki a lapodon, hogy "majdnem barátnőm", majd egy általad nem kedvelt megnyilvánuló oldalán nem is mesélem nagy büszkén, hogy voltam az ellenség táborában... már csak azért sem, mert veled ellentétben, én nem gondolom, hogy ellenség lennél, max. ellenfél, bár ahhoz a SAJÁT gondolataidat kéne megosztanod velem, ahogyan én is a SAJÁT gondolataimat osztom meg Veled.

    "Nyilvánvaló, hogy mi sem most, sem máskor nem tudunk egymásnak olyat mondani, amiben lenne értelme közös nevezőt keresni. Meddő, ez bebizonyosodott már ezerszer."
    Igazad van, bigott hívővel, aki a templomból kijőve viszont rosszindalatu pletykákkal szórakoztatja a környezetét nem is lehet az igazi hitről beszélni. De én még reménykedem, hogy nem (a saját szavaimmal élve, ha az előbb leírt hívőt látszathívőnek nevezném) látszatmagyar magyar vagy.

    Végre megértettem, Andrassew a veres posztó a szemedben!
    Pedig nem árt néha őt is olvasgatni a kuricinfó mellett!

    Ismételten kérlek, én nem vagyok "ti", én "ÉN" vagyok!
    Amikor veled beszélek, nem használok többesszámot, sőt azt sem mondom, oldalad, barátaid, pártod.

    Figyeled, olvasod egyáltalán amit én írok?????
    Vagy egy előre megfogalmazott szöveget kopizol be hozzám, amely köszönőviszonyban sincs azzal, amit mondok?

    VálaszTörlés
  99. Konkrétan szerettem volna tudni. Te nem láttad a körömcipőimet, emlékeznék rá, ugyanis semmi baj a memóriámmal.

    Nem mondtam Neked, hogy nem vagy magyar, egészen mást mondtam, amit megint alaposan kisarkítasz- szokásodhoz híven.
    alma helyett pedig nem kell nyilatkozni, ő nyilván jobban tudja, mint te.(Vagy mégsem?) Ugyanis kb fél éve nem "beszéltem" vele, s akkor sem erről a témáról (őstörténet, stb...) Azon az oldalon, ahol erről volt szó, ő nem volt jelen, ezt meg az oldal házigazdájától tudom.

    Tudod az a különbség az ellenfél és az ellenség között, hogy előbbi sportszerűen játszik, a másik pedig aljas módon. (Pl az igazságot elferdítve, átalakítva saját szájíze szerint.Valamint cselekedeteinek olyan következményei vannak, ami szervesen kihat az életemre: a családom és az ország boldogulására. Az ellenféllel lehet tárgyalni, az ellenséggel nem; ennél fogva sem a szemkilövetők, sem az azokat pártolók nem méltóak szóra sem.)

    Kitaláltál egy új szót: "látszatmagyar"?:-) Milyen érdekes, Te mondhatod bárkire: "magyarkodik", "látszatmagyar", "nagymagyar", "neonáci", "újfasiszta", stb. Mindezt a tolerancia jegyében?:-(

    Ezek a SAJÁT gondolataim voltak. Mind: az első szótól - az utolsóig,
    Milyen jellemző: képtelen vagy feltételezni azt, hogy az ember önálló gondolatokat közvetít itt. Mert méllyen lenézel mindenkit, aki nem a Te köreidből való. Itt és most szintén rendesen kilógott alóláb:-((
    Nos, erről csak annyit: akik ismernek, még az avatarom nélkül is pontosan meg tudják mondani egy-egy bejegyzésemről, hogy azt én írtam. Ezt Te is pontosan tudod, nem értem, miért kérdezel ilyen hülyeségeket: képes vagyok-e önálló gondolatokra.

    (Valami gigszer van Nálad, az előző kommentet pl háromszor próbáltam elküldeni ,de meg sem mozdult. Úgyhogy kimásoltam a SAJÁT bejegyzésemet, és visszalépve beillesztetem a válaszomat. Így tudtam átküldeni, remélem, most nem járok így.)



    Szóval, ismétlés a tudás anyja: OK-OKOZATOT FIGYELNI!:-)

    VálaszTörlés
  100. Tévedsz! Még köreim sincsennek (valaha régen egy görögnek voltak)!
    Persze megint nem válaszoltál egyetlen kérdésemre sem, de ismétlem, megszoktam.
    (Nem, nem láttam a körömcipődet, viszont emlegetted, amikor egy bejegyzésed kapcsán valami mosdatlanszáju kocsisokra hivatkoztam.)

    VálaszTörlés
  101. Milyen kérdésre nem válaszoltam?

    VálaszTörlés
  102. Erre:

    Mintha valahol az ősködben egyszer már közös nevezőre jutottunk volna abban, hogy aki magyarul gondolkozik, magyarul érez, magyar nyelven fejezi ki magát, az a magyar.
    Vagy azóta ez az álláspontod változott?
    És vannak olyan emberek, akik ezen kritériumoknak megfelelnek, de egy titokzatos új feltételnek nem? Ha van ilyen titokzatos új kitétel, megosztanád velem, hogy én is tudjak róla?

    És ne küldj semmilyen oldalra olvasni, mert elég egy rövid, velős válasz nekem.

    VálaszTörlés
  103. "Mintha valahol az ősködben egyszer már közös nevezőre jutottunk volna abban, hogy aki magyarul gondolkozik, magyarul érez, magyar nyelven fejezi ki magát, az a magyar.
    Vagy azóta ez az álláspontod változott?"


    Nekem ugyan nem. Talán Neked, belefér, de számomra EZEK bizony nemhogy elérik az inger küszöbömet, hanem ki....k a biztosítékot:

    "Jönnek a dúlt-keblü mélymagyarok megint,
    füzfapoéták, füzfarajongók, jönnek a szarból, (..)

    Nehogy megrohadjon a magyar. Az összement magyart a savó leöntése és Trianon után túrónak használhatjuk...

    "És vannak olyan emberek, akik ezen kritériumoknak megfelelnek, de egy titokzatos új feltételnek nem? Ha van ilyen titokzatos új kitétel, megosztanád velem, hogy én is tudjak róla?"

    Nos EZEK itt pl véletlenül sem említhetők magyarul gondolkozónak, vagy magyarul érzőnek. Legfeljebb értik, de inkább bitorolják a magyar nyelvet.
    Tehát az ilyen disznók nem "felelnek meg" a kritériumoknak. Nem mondom, hogy el kell égetni a könyveiket, elég, ha soha többé egyetlen jóérzésű magyar ember sem vásárol és olvas tőlük egy bötüt sem. Legfeljebb azok, akik szerint EZ rendben van:

    - A magyar a sötét, ahová Európa ugrik.

    - A magyar az új nincs. Az új semmi. Az árnyék.

    - Ki tartson magyart? Kezdõ magyarbarát inkább kanmagyart tartson, ne szukát! Tanácsosabb fajtiszta magyart beszerezni, mint valami bizonytalan származású magyart.
    - Öreg magyart ne vegyünk! Levegõt minden magyar igényel, de nem huzat formájában. A Kárpát-medence huzatos.

    Remélem, a "velő" megvolt a válaszomban.

    VálaszTörlés
  104. Hú de mennyire!
    Nehéz munka lehetett 2 vagy 3? író teljes munkásságából ezeket a mondatokat kimazsolázni!
    Gratulálok hozzá, akárki is tette!
    Köszönöm, hogy megvilágosodhattam!

    VálaszTörlés
  105. """"""S ami a legérdekesebb, hogy miért MOST akarsz normális párbeszédet, nezsu? Most, amikor süllyed a hajó, amikor mindenki pontosan tudja, hogy hamarosan más szelek fújnak majd?""""

    Figyelj,már egy kicsit nezsu,,átsiklottál felette,,nyalni kéne talán a hencegnönek? Talán már mindenki retteg töle ,,,talán,,de ugy ám,,-:)),azt hiszem a mesém amit irtam tökéletes lett ezáltal a beirás után,,-:))

    VálaszTörlés
  106. Bogaram!
    Én világéletemben a normális párbeszéd híve voltam, nemcsak MOST .
    S én nem félek szelektől, annak idején a "fényes szelektől" sem féltem.
    Nyakas kálvinista család a miénk, s emlékszem, amikor a nagypapám meghalt, nagymamámnak dolgoznia kellett mennie, s amit világéletében csinált otthon, takarítónő lett egy gyárban. Valahogyan nem tudta befogni a száját egy kötelező pártoktatáson (a nem párttagoknak is kötelező volt), mire a párttitkár megfenyegette, s valami olyasmivel válaszolt, hogy takarítónőkre mindig szükség lesz, párttitkárokra pedig biztosan nem.

    Azt hiszem ez mostanság is érvényes.
    Az, hogy Csengele úgy hajlítgatja azt, hogy ki a magyar, s ki nem, ahogyan kedve tartja, gondolom eléggé világosan kiderült a megvilágosodásomat előidéző bejegyzéséből.
    Mert világosan leírta: az sem magyar szerinte, akik csak "bitorolják" a magyar nyelvet. S hogy ezek kicsodák? Hát azt majd szépen eldönti ő, vagy valakik, akikről nem lehet pontosan tudni kik, ám feltételezem olyanok, akik csak a fekete-fehéret ismerik a színskálából (Lásd a Petőfi versnél tett megjegyzést: "A helyetekben nagyon óvatos lennék, nehogy végül egy kalap alá vegyenek (hamarosan) a hazaárulókkal." )

    VálaszTörlés
  107. Igen mimimi is félünk hogy valami miniszteri állást kap a majdan felállitando ""Übermensch""szakminisztériumban ahol,mérik majd a fejformát,stb,,tudod mint azokon a fekete -fehér filmeken,,és aki megfelel ballra aki nem jobbra,,azon az ajton kell belépni ahova ki van irva ""A munka nemesit"",,és ezt most komollyan gondolom,,nézdmeg kécci a mesét amit irtam,,és azt még ezelött a bejegyzés elött irtam joval,,,talán jos vagyok??(-::

    VálaszTörlés
  108. 2-3 db veeeeeers? Észnél vagy te? Képzeld már el- ha képes vagy rá egyáltalán-, hogy EZEKET a förtelmeket megírja egy "művész" mondjuk franciáknál, vagy az olaszoknál, esetleg az angoloknál! El ne hidd már, hogy nem rázták volna már régen gatyába a szemtelen disznóját! El ne hidd már, hogy mindennek tetejében magas állami kitüntetést is kapnának.
    El ne hidd már, hogy az egyik legnagyobb irodalmi művüket kiforgathatta volna a nemzet színházában egy alföldi róbert(a) szintű nullszériás senki. (Madách: Az ember tragédiája)
    És el ne hidd már, hogy egy őszödi beszéd -féle ocsmányság napvilágra kerülése esetén nem állt volna lángokban mondjuk egész Párizs.
    Baromi kevéssel megúszták is a senkiházi jött-ment bitangok.
    Egyenlőre.

    VálaszTörlés
  109. És még ez az andressew sír? Amerikában?
    Jellemző és szemét az a mód, ahogy leír egy-egy cikket. Folyton úgy tálalja a történéseket, mintha nem lett volna előzmény. Mintha az emberek úgy ébredtek volna idehaza, hogy mától fogva gyűlölik mondjuk eszterházyt, vagy spirót. Nem. Ahhoz előbb meg kellett születniük ezeknek a firkálmányoknak, ezt mintha "elfelejtette" volna ivánka, Amerikában.

    VálaszTörlés
  110. Mind aranyszegélyes börkötetbe kerül,majdan az az alábbi emberek beszéd gyüjteménye,lessz,

    Ugymint,,,Morvai K,,Vona G,,Szegedi CS,,,Murányi L,,Molnár T,

    Nagy ervin már meglehet fekete listán lessz,Fári Mártonnal együtt,,na és a nagy szellemi vezérrel,mi lessz?a Miépes Csurkával,vagy a 64 vármegyeszervezet vezetöje is helyt kap a piedesztán?És Bácsfi Diánával valyon mi lessz? Szilvásy György?-eltünik a süllyesztöben?-Budaházi,,hös lessz?

    Ugy még jopár kérdés felmerül bennem,mi lessz itt ??Csak nem ,,,csak nem tör iroi babérokra is ez a zseni?ez az istenáldotta tehetség? csak nem,,,,,ugye nem ??!!A HAZA HONMENTÖ NÖJE még a végén magassan végzi,,,,

    VálaszTörlés
  111. Szép gyüjtemény!
    Viszont kemény tél elé nézünk!

    Vajon milyen hatásfokkal ég egy Jókai? Wass Albert jobban megéri?

    VálaszTörlés
  112. háát amig vannak égetnivalo emberek,,,addig meglehet hogy velük kezdik,,(:

    VálaszTörlés
  113. Újra itt van! Újra itt van, újra itt van a nagy csapat!

    VálaszTörlés
  114. ez az ellenség keze?? de bátor!!arcnélkül,más ruhájába bujva,,,de ismerös!! tippelhetek?

    VálaszTörlés
  115. nem is mondtam mi a tippem!DDDDDDDD

    VálaszTörlés
  116. Nagyon kevés ismeretem van Wass Albert munkásságáról. Amit ellenben ismerek, annak mondanivalója az én olvasatomban összecseng Ady, Radnóti, József Attila gondolataival. Az emberi ostobaság ostorozása, a béke, a hazaszeretet, a szabadság, egy boldogabb élet utánni vágy gondolatával.
    "Dunának Oltnak eghangja.."
    S hogy vannak emberek, akik a véleményüket erőszakkal akarják másokra rákényszeríteni? Nagy bűn volt a Lipótot megszüntetni..

    VálaszTörlés
  117. Nem akarok állandóan a norvégokkal példálózni, de az akkor egyetlen Nobel-díjas írójukat szinte kiközösítették, mert kollaborált a nácikkal....
    Érdemes talán ilyen példáknak is utána nézni...

    VálaszTörlés